| Forfatter |
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp...!!!
For et par dage siden, da jeg sad og så film, gav subben pludselig et gigantisk brøl fra sig, som til min store forbavselse ikke forsvinder igen... Hver gang man tænder strømmen på hovedkontakten så kommer denne vedvarende støj, som er ret højt!!! Volumen af støjen er ikke påvirket af forstærkeren i subben, for det hjælper lige lidt at skrue på knapperne bagpå. Det er heller ikke forstærkeren der sender signalet, for støjen forsætter selvom subkablet er trukket ud.
Det opstod midtvejs i filmen ved at subben modtog et signal og tændte (fra autostandby). Jeg spillede langtfra højt!
Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg har ingen anelse om hvad det er og hvorfor...
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder alle kablerne ordelig? Man kan jo godt risikere der kommer en masse støj hvis et signal kabel mangler skærm/reference...
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder kun strømstikket i lige nu...! Men den samme lyd kommer uanset om der er signalkabel eller ej!
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, har haft næsten samme problem med min CV sub, en utroligt irriterende brummen hele tiden uanset om der var signal eller ej.
Prøv at tage strømstikket fra også, det var der støjen kom fra på min, jeg kom på sporet da jeg opdagede at støjen forsvandt når den gik på standby.
Ud med stikket og i igen. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet!
Den har stået uden strøm hele dagen, og jeg har lige prøvet at sætte strømstikket i igen, og den larmer stadig.
Jeg vil heller ikke karakterisere det som brummen... Den larmer VIRKLIG VIRKLIG meget og HØØØJT!!!
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at spille smart eller hage mig fast i noget men du har selvfølgelig prøvet begge ender af strømkablet ikk??
På min var det stikket bag på selve subben det var galt med, og jo den larmede ret højt.
Følger larmen for resten volumenreguleringen op og ned? __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jailbird skrev:
Ikke for at spille smart eller hage mig fast i noget men du har selvfølgelig prøvet begge ender af strømkablet ikk??
På min var det stikket bag på selve subben det var galt med, og jo den larmede ret højt.
Følger larmen for resten volumenreguleringen op og ned? |
|
|
Hvad mener du lige med "begge ender af strømstikket?!" Den er lidt svær at sætte forkert i...!!!
Jeg har prøvet med et andet strømstik, og lige lidt hjalp det! Desværre!
Larmen er konstant, og følger ikke volumenreguleringen. Når den er
tændt kan høres tydeligt længst væk i lejligheden, selvom alle døre
lukket...!
Jeg er nok ved at gå naboerne på nerverne!
Der er sku nok ikke andet for end at kontakte hifiklubben. Nærmeste
ligger bare 50 km væk. Det bliver en lang og tung cykeltur, hvis den
skal indleveres...
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det jeg mente var at måske er du ingeniør uddannet som min svoger og så var det ikke sikkert at du havde tænkt på at det kunne være galt i enten den ene eller den anden ende af kablet.
__________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
Mikael10 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har næsten lige haft nøjagtig samme problem.
Jeg satte min subwoofer til en anden strømgruppe og nu er lyden forsvundet totalt.
Jeg tror ikke, at det er supwooferen der er noget galt med, nærmere strømmen.
Hilsen
Mikael10
|
| Til top |
|
| |