| Forfatter |
|
Morten Weitemey Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det muligt at sættet dem til en form for docking station?? Er ikke interesseret i et B&O alæg, for jeg har al min musik på Ipod/Mac. Havde tænkt mig at bruge min Ipod som hovede anlæg til Beolab 5.
|
| Til top |
|
| |
mali Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med Ipod som kilde til Beolab 5, så burde en Wadia 171i være den optimale løsning, da du kan køre med digitalt signal direkte fra Wadian til Beolab 5 og så styre volumen direkte på Beolab 5.
VH. Mali
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser ud til at kunne blive en ret fornuftig løsning. Er der nogen forhandler af Wadia i Kbh området.. Kan kun finde Vassago i odense...
mvh
morten
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express via toslink til en fornuftig dac, vil jeg mene er en bedre (mere fleksibel) løsning.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
| Airport Express via toslink til en fornuftig dac, vil jeg mene er en bedre (mere fleksibel) løsning. |
|
|
Nu har han jo ikke brug for DAC, da der sidder en i BL5 og den kan ikke bypasses. Så Wadia`n er klart den bedste løsning.
EDIT:
Men husk. BeoLab 5 understøtter ikke 24bit, sacd eller ander ligende high res formater. Så det er 100% unødvendigt at begynde på sådan noget, når man spiller på BL5  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du så ikke bare have en airport Express eller Apple tv? Der er optisk digital udgang som kan sættes til din dac.
Der streames uden tab fra Apple produkter til airport eller Apple tv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
men selv om de ikke understøtter 24 bit, sacd, skulle det vel ikke være noget problem at tilslutte dem en Wadia 171i hvor der er tilsluttet en Ipod/Iphone/ Mac computer..
mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Weitemey skrev:
|
men selv om de ikke understøtter 24 bit, sacd, skulle det vel ikke være noget problem at tilslutte dem en Wadia 171i hvor der er tilsluttet en Ipod/Iphone/ Mac computer..
mvh
|
|
|
Nej overhoved ikke.
Har du dem tilsluttet andet B&O?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan Airport Express undgås, er det absolut at anbefale. Vi lavede forleden dag en A-B test. Udgangspunktet var en NAS server tilsluttet min router. Musikken ligger i flac filer.
A test: Router sender lyd trådløst via Wi-Fi til Oppo BDP-93 EU's dongle. Oppo -93 er tilsluttet mit TV via HDMI kabel.
B test: Fra router til Airport Express trak vi er CAT 7 kabel. På Airport Express udgang blev monteret et optisk kabel, til en "optisk til coaxial converter", herfra coaxial kabel til S/pdif in på mit TV.
I A setup er lyden rigtig god, fin dynamik og bas. I B setup blev lyden lys, og ikke nær så dynamisk.
Bestemt ikke en lyd jeg vil foretrække at forstærke med et sæt BeoLab 5. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
spændende, men hvis du vil sammenligne må du erstatte transport mediet, og kun dette, som jeg læser det bruger du ikke den
samme indgang på tv plus en optisk til coaxial konverter i kæden?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal kun bruges som ren lydkilde. De er ikke sat til mit tv. Havde overvejet at købe en Beosound 5. Men Har Ipod/IMac så det er nemmer og en lidt billiger løsning.
|
| Til top |
|
| |