Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 18:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Europe-audio konkurs? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Lige en advarsel til andre selvbyggere m.f.
http://www.europe-audio.com svarer ikke mere på email og telefon -og sender ikke varer der er betalt.
Såå, bestil ikke mere der -det er spildte penge.
Har ikke fået mine Tang Band enheder som jeg betalte for seks uger siden, og de svarer ikke på nogen mails, og telefonen
dutter ala ude af drift. øv øv.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Kontakt din bank og stop de penge!
Det er ofte bare en sag mellem banker.


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Kontakt din bank og stop de penge!
Det er ofte bare en sag mellem banker.


Du skrev præcis hvad jeg skulle til at skrive! stop de penge! det burde være muligt da du ikke har modtaget dine varer og det
er en sag mellem banker
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Yep. Fin ide.
Dog lige lidt træls at man skal spærre sit kort for at få dem retur.
Men nu er i andre så advaret mod dem
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

>Dog lige lidt træls at man skal spærre sit kort for at få dem retur.

Det hjælper ikke på nogen måder at spærrer sit kort, som kun betyder at du ikke kan bruge det på ny i en fremtidig
handel.

Du har vel bestilt vis "visa" og der skal du kontakte din bank og forklare dem årsagen, at dine penge skal stoppes.
Fordi bankerne imellem er det bare et mindre beløb, hvis dine penge ikke er hævet, så kan du få dem igen, men hvis de er
hævet så indgår de jo i et konkursbo, og dem kan man ikke bare trække ud, andet end hvis din bank er god ved dig!!

Men du burde nu nok skynde dig, da du ellers anses som om at være ligeglad, det er jo det din kontrakt med banken går ud
på, at du ikke er

Jeg har være mistroisk over for europe-audio.com hele tiden, da de næsten intet havde på lager og det siger noget om
deres Likviditet.



__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg har nu bedt min bank stoppe pengene, og de siger at så skal de lukke kortet, så det er på vej.

Købte så i stedet for et par Tang Band 4w 1337SD titanium gennem Part Express. De er lidt dyrere (2x67$+fragt) og koster lige
told oven i (450 kr) - Men halløj de spiller fedt i et lille Open Baffle set-up. Dæmper dem ganske lidt, og har en Cervin Vega 12"
sub til <100htz. Æ så ringe endda. Åbent klart lydbillede. Mangler dog lidt krop i nedre mellemtone/øvre bas, men det arbejder
jeg lige lidt på.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
Enthusiast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 29 Maj 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hvorledes endte denne historie med Europe-Audio?
Jeg har fulgt lidt med på deres hjemmeside på det seneste og kan se, at de bl.a. har opdateret deres "Special offer" side med flere enheder fra SEAS.

Er du helt sikker på, at de er gået nedenom og hjem ?
Til top Vis Enthusiast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Enthusiast
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 29 Maj 2012 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej Enthusiast.
Helt sikker kan jeg ikke være, men de svarer ikke på mail og deres telefon dutter bare..
Min bank er ved at forsøge at få pengene retur. Det kan tage lang tid, men jeg skal nok lige skrive her når jeg hører nyt.
Hvis du vil kunne du jo prøve at bestille en lille billig dims først. Jeg hører gerne om du modtager den.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

AHNDK skrev:
Jo, jeg har nu bedt min bank stoppe pengene, og de siger at så skal de lukke kortet, så det er på vej.

Købte så i stedet for et par Tang Band 4w 1337SD titanium gennem Part Express. De er lidt dyrere (2x67$+fragt) og koster lige
told oven i (450 kr) - Men halløj de spiller fedt i et lille Open Baffle set-up. Dæmper dem ganske lidt, og har en Cervin Vega 12"
sub til <100htz. Æ så ringe endda. Åbent klart lydbillede. Mangler dog lidt krop i nedre mellemtone/øvre bas, men det arbejder
jeg lige lidt på.

4" tommer i åben baffel skal nok ikke ned til 100 Hz. Jeg har selv en 4w-1320SB, og selv i et lille lukket kabinet er det umuligt at få krop og fylde, hvis ikke der deles mellem 200-300 Hz. Pt. har jeg det bedste resultat ved 300 Hz - 12 dB Linkwitz Reiley

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis de er gået konturs så får du aldrig din penge igen..

 

Prøvet det med plus forsikning for en del år siden vi havde lige batalt 25000kr dagen efter lukket de, vi fik 4900kr tilbage, og det værste er at de viste at det gik konkurs, de ventet lige til 2 dage efter folk havde betalt,,, på den måde fik de en masse penge ind, der køre en sag endnu..

Der har været mange netshops de går konkurs men de beholder der netside hvor folk man købe vare,,, selvom de gør det efter de er gået ned så får man ikke penge tilbage, for nogle år sidne var der en del EDB shops der lavet de nummer.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jo der er da der en mulighed for , for de må ikke trække pengen før varen bliver sendt og varen er ikke sendt , så er de bare reserveret i banken indtil varen bliver sendt og pengene trukket fra kontoen .Hvilket betalings kort har du brugt¨.

Hør banken og ring evt. til betalingssrevice.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Ja, Kjeldsen. Det er rigtigt fede højtalere til mellemtone og diskant -utrolige detaljer i Open Baffle, men de mangler noget i
den dybe ende. Jeg er ikke sikker på at mine CW 12" kan følge godt nok med op til 300 htz, men det skal da prøves. Tak for
tippet.
Leger med ideen om at køre helt uden delefiltre, og så bare lade deres naturlige begrænsning afgøre overtoningen -men det
er nok en tåbelig ide(?) Kunne ellers være fedt med ingen delefiltre, og så direkte og uforstyrret vej fra CD til højtaler som
muligt.

Jensen. Det er da top surt når man mister penge til sådan noget udspekuleret svindel. De skulle kølhales nøgne i
piratfiskefarvand. Juridisk er der nok desværre ikke noget at gøre med de mangelfulde love vi har på det område.
(Så dog alligevel at folk der mister penge til rejseselskaber, fordi flyselskabet går konkurs, rent faktisk hár krav på at få
pengene igen -og får det, hvis de klager til forbrugerklagenævnet).

Madmax. Nykredit Bank er på sagen og vil finde ud af det. Det var på et Master Card de er købt, så der skulle være en god
chance for at få pengene retur.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Legede lidt igår aftes, blandt andet uden delefiltre (jeg har DSP filter, så det er meget nemt at prøve forskellige ting). Det lød helt og aldeles forfærdeligt. Bassen som fuldtone (6½ tomme) med boost i toppen, lød bedre end de to enheder uden filter.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

AHNDK skrev:

Leger med ideen om at køre helt uden delefiltre, og så bare lade deres naturlige begrænsning afgøre overtoningen -men det
er nok en tåbelig ide(?) Kunne ellers være fedt med ingen delefiltre, og så direkte og uforstyrret vej fra CD til højtaler som
muligt.

Det kræver eddermaneme en masse nærlæsning af parametre på en ufattelig masse højttalerenheder,for at finde match, der ta´r over hvor de andre falder af, og med samme følsomhed, og så alligevel ende op med, at det lyder forfærdeligt, så ja, de er nok en tåbelig idé (ud fra den betragning, at andre nok havde gjort det for længe siden, hvis det virkede). Lyt til Kjeldsen og læs nogle af hans tråde



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Ideen var jo i teorien sjov nok -Du'r desværre bare ikke i praksis.
DSP kan være løsningen. Det vil jeg kigge nærmere på.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Et fransk mærker gjorde det engang i firserne. De brugte nogle underlige enheder, med ret specielle svingspoleanordninger (flere per basenhed med membran der lignede æggebakker). De var trevejs, og brugte diverse kamre med dæmpemateriale.

Epos 14 har kun en kondensator på diskanten. Dem har jeg hørt med akustisk guitar og det lød fedt. Men, en akustisk guitar optagelse siger ikke meget om hvordan en højttaler lyder.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har fik varer fra dem den 15. maj, så er nu ikke helt sikker på de er konkurs.

Jeg sendte også mails til dem om ændringer til min ordre, som jeg aldrig fik svar på - og de trækker også pengene før varerne er sendt, hvilket vist ikke er helt efter bogen.

Men jeg fik mine varer og har ellers aldrig haft problemer med dem trods en del bestillinger efterhånden.

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
AHNDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det er godt nyt Daniels. Så er der håb endnu.
Underligt bare at de slet ikke reagere på 5 emails +svarer på mine fire opkaldsforsøg.
Jeg bestilte mine Tang band helt tilbage i slutningen af Marts og har intet hørt fra dem -men pengene er trukket samme dag.
Til top Vis AHNDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AHNDK
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 31 Maj 2012 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

FYI

Jeg bestilte varer hos dem den 26.maj og pengene er trukket - havde ikke lige set denne her tråd ...

Men det skal siges at lige nu kan jeg følge varens TT nr ved DPD så noget må jo være undervejs !

 

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 31 Maj 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Har også købt fra dem for nyligt. De svarer aldrig mails, men varen nåede da heldigvis frem.
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes