| Forfatter |
|
tietze Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 08 Juni 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har tilføjet en kondensatormikrofon til mine Ultrasone ørebøffer og vil derfor sætte et andet kabel på. Det skal gerne have 7-8 ledere og gerne være lækkert/ bøjeligt og selvfølgelig ikke alt for tungt. (3 ledere til stereo, 3 ledere til mikrofon og 2 ledere til usb strøm)
Er der nogen der kender gode steder at shoppe kabel?
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 08 Juni 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt her:
http://www.thomann.de/dk/cat.html?
gf=kabler_til_digitalsignaler&oa=prd
Det er blot et eksempel jeg er inde på, så det kan ses at de har kabler med flere ledere i til både power, signal osv - samtidig,
så du vælger bare nogle af deres andre kabler. Men de sælger rigtig meget til proff verdenen, så det er lækkert kvalitet, til
realistiske priser
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 08 Juni 2012 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg forstår ikke hvad du vil med 7-8 ledere, 2 ledere til usb, hvorfor? Hvorfor 3 til din mikrofon, den burde jo være mono eller?
Jeg vil sige du kan nøjes med 4, da du kan dele din ground, eks. har kombi høretelefon og mikrofon jack stik kun 4 kontakter.
4 ledere, så snup du dig noget at den tynde mogami, her er et link til dets tykkere bror, siden er super god, en af de bedste vi har i EU http://www.audiophonics.fr/mogami-neglex-w2534-cable-micro-c omportant-paires-p-5241.html
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Okay jeg forstår ikke hvad du vil med 7-8 ledere, 2 ledere til usb, hvorfor? Hvorfor 3 til din mikrofon, den burde jo være mono eller?
|
|
|
Mikrofonen er balanceret, men kan evt. dele jord med stereosignalet. Derfor minimalt 5 ledere. Derudover skal jeg bruge 5 volt til head tracking og der vil jeg ikke dele jord, da jeg har erfaring for at USB kan levere en del støj. Derfor 7-8 ledere.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Headtracking?
Tror du ikke det er bedre at lave to seperate kabler?
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det er smartest at køre USB strøm ved siden af. Måske det kan lade sig gøre at finde noget tyndt kabel der lige netop kan levere de 5v til headtracking ved siden af.
Med Mogamikablet du har linket til ovenfor, tænker du da at køre left,right,hot og cold i hver sin kerne og jord i skærmen? Mikrofonen er koblet til sin egen preamp og får phantom power den vej.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop, det skal siges at skærmen har faktisk mest kvadrat og er faktisk af meget god kvalitet
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gode egenskaber ved mogami 2534 kablet kommer vel primært frem når lederne bruges i par?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle det det? Det er et fint kabel til prisen, omend jeg vil anbefale nummeret tyndere hvis det skal være bøjeligt
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primært pga. kablets konstruktion, hvor lederne ligger i par - de 4 ledere er farvekodet blå/klar.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er farvekodede, men det betyder jo ingenting, ved at bruge dem i par for du jo bare dobbelt kvadrat, og på de længder her betyder det ikke ret meget
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener blot at de er snoet i par for at modvirke støj, men for at udnytte det er det vel nødvendigt at lederne bruges i par med samme signal.
|
| Til top |
|
| |
Simple Hifi Branchemedlem

Bruger siden: 03 Maj 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver ikke at bestille Mogami via Fransk webshop, jeg kan skaffe Mogami per løbende hjem via Dansk importør og få det
sendt direkte til dig.
Mvh
Søren
Simple Hifi
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk du må ikke sælge herinde ;)
Men nej Mogami kan du få flere steder, den franske sider er bare en af mine favoriter.
Og ja det er self pga at mindske støj at de er spundet osv, men uanset hvad kabel du vælger vil lederne jo ligge op og ned af hinanden
|
| Til top |
|
| |
Simple Hifi Branchemedlem

Bruger siden: 03 Maj 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære techtrino
Hvorfor bestille i Frankrig når det kan gøres hurtigere og billigere i DK?
Jeg skriver det blot for at hjælpe trådstarteren, og er det ligesom ikke det, som det handler om eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2012 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtigere kan det sjælent lade sig gøre, det tager 2 dage fra Frankrig med TNT med postDK tager det også i snit 2 dage og chancerne er større for tab osv... ja vi har jo desværre verdens dyreste postsystem som også er et er verdens dårligste :(
Men billigere det er da fint nok, men du må bare ikke sælge herinde, du kunne have skrevet en PM til ham istedet
|
| Til top |
|
| |
tietze Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2012 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen med at finde et kabel! Som sagt fra 3 ledninger til 1 med 7 ledere: 1xstrøm fra USB (5v/2 ledere) 1xStereo (2 ledere + jord) 1xMikrofon (2 ledere + jord) Udgangspunkt Købte et Mogami W2534: http://www.mogamicable.com/category/bulk/microphone/quad/ Strippede det yderste lag plastik af Mogamikablet, så kobberskærmen lå yderst. Lagde to tynde ledninger til USB strøm og havde således alle de 7 ledere der var brug for. Trak det hele gennem den grønne anoraksnor og ud af jackstikket i "computerenden" kommer der så usb-strøm og mikrofonkabel :-)  Som det kan ses har jeg også strippet minijackstikket fra Ultrasone hovedtelefonerne og blot ført kablet direkte ind i koppen, hvilket efter min mening ser lidt mere rent ud og giver muligheden for at føre mikrofonkablet og strøm til headtracking ud bag mikrofonprintpladen.
|
| Til top |
|
| |