Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: denon 2808 død eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
16vv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej hej

Så sad man da lige stille og roligt i sofaen og så dr update, så lige pludselig ud af den blå luft blev der stille men billedet var der endnu.   skal lige siges at både billede og lyd kommer fra mediacenter via hdmi til forstæker og fra forstærker til tv'et via hdmi

Jeg undrer mig lidt over stilheden, og kigger ned på forstærkeren, og til min store forundring er der ikke "lys" i venstre side displayet som indikere hvilke kanaler den modtager.   jeg slukker forstærkeren og tænder igen.  Venstre side af displayet er stadig dødt, altså modtager ikke noget, lyden er væk og billedet er nu også væk.  Tv'et skriver ingen signal.

Nu fælder jeg den første tåre og skifter over på tuner, samme scenarie, ingen lyd og ingen tuner information på tv'et. Jeg sætter iphone til v.aux på fronten. Ja ingen lyd og ingen lys i venstre side af display, som nu burde have vist left og right front.

som en sidste test tænder jeg ps3 for da ved jeg at displayet skifter over til multi ch in når ps3 starter op. ingen ændring i display, står stadig på stereo, ingen billede og lyd. Ps3 tilsluttet via hdmi.

Hmm resetter nu forstærkeren ved hjælp standard og DSP knapperne på fronten, displayet blinker som det skal, forstærker starter op alle relæer klikker, og ingen tegn på den er gået i proctection.

Der er nu lyd på tuner, dog stadig ingen lys i venstre side af displayet, v.aux analog er der lyd. Dvd analog er der lyd, cd analog er der lyd.  Dvd og cd coaxial ingen lyd, samt alle hdmi indgange er døde.  Går udfra alle Digital indgange også er døde.

Der er ingen billede fra forstærkeren og denne analoge monitor udgang viser hellere ingen billede, tv'et skriver stadig ingen signal.

Venstre side i displayet der viser hvad forstærkeren får ind er stadig dødt.

Nu stor tuder jeg og skriver til jer eksperter her på siden, hvad kan problemet være?  Er det processor kortet der er røget en tur? Har taget låget af, og tjekket sikringer, dog kun med øjet og ikke måleapperat. Støv er der ikke meget af og kan ikke rigtig se noget der er sort.

Please help, venlig hilsen Kenneth. Med sprængte tåre kanaler :-)

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Til hifi klubbe med den , det kan du ikke fixe selv .

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

16vv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

ja har desværre samme bange anelse at den må til rep, selvom det nok ikke helt kan betale sig. spørgsmålet er om der er
andre herinde der har oplevet samme problem ??

fandt en "gut" der har haft lige præcis samme problem og han skriver så dette i sit sidste forum indlæg - Out of the blue and
after 15 days in pure direct, as sudden as the DSP stopped working it started working again. Thank you all.

nogen der har oplevet det?

kenneth

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes