Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System Audio SE175 rep.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en billig defekt System Audio SE175. Jeg har testet den, og fundet ud af, at det er enheden den er gal med. (som jeg regnede med)

Nogen der ved om jeg har ret, når jeg tror at der er tale om en xls enhed? SA gør jo meget for at skjule hvilken enhed der er tale om, så gætter på at de heller ikke svarer, hvis man spørger dem. Den skal ordnes billigst muligt så håber at finde den rigtige enhed brugt. Der er jo med jævne mellemrum xls/sls enheder på brugtmarkedet.
Ville jeg i øvrigt kunne "opgradere" min SE175 til en SE200 ved at pille den ekstra frontbaffel af og montere en xls10"? Der er lavet et pænt rundt hul inde bagved - og forstærker/kabinet er vel det samme?

Enheden opfører sig i øvrigt således:
1 kan ikke måle den modstand med multimeter (tyder på ingen elektrisk forbindelse.)
2 kan godt få den til at skratte lidt med et batteri - ?
3 kan også levere en meget lav lyd tilsluttet en brokoblet Nad 3155 med en 40 hz testtone (uden kabinet)

Jeg tænker lidt løs forbindelse - men er der noget at gøre?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juni 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ved ikk om SA tøver med at oplyse hvilken enhed der er i, men det sku da ikke undre mig om de gjorde. Men måske de kunne
lokkes til at sende en erstatningsenhed? Selvom det nok dog bliver dyrere end blot at finde enheden på nettet såfremt nogen
herinde ved hvilken der er brugt.

Følger lige med her :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juli 2012 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Du bør nok prøve at kontakte SA direkte på telefon.
Ved du iøvrigt at der kan være op til 7 års fabriks garanti på din SA sub?

Din beskrivelse af fejlen tyder på at svingspolen er brændt over, kan membranen overhovedet flytte sig i magnetspalten? Når spolen bliver varm sker nemlig ofte det at den udvider sig og derfor sætter sig fast eller skraber på.
Det kan også bare være en af de bløde ledninger der sider synligt bag på enheden som er knækket.

Når Firmaer som SA ikke oplyser hvilke enheder der sidder i deres højttalere er det ofte fordi man får lavet eller selv laver ændringer på standard enhederne, disse forskelle kan være meget afgørende for højttalerens evner.
Enheden i SA SE175 ligner en Peerless SLS-213 men det er kun SA som ved om det er en standard enhed.

Mvh

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver at ringe til dem i løbet af ugen.

Jeg tror spolen går en lille smule på, når man flytter enheden frem og tilbage med fingrene.
de bløde ledninger bagpå ser fine ud.

De 7 års fabriksgaranti kræver vist en kvitt og en registrering. Men jeg har da et Serienummer - så med lidt held.

Om ikke andet kan det være, at de kan fortælle, hvad der kommer tættest på af enheder.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juli 2012 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Peter X. Undersøg først om der kan være garanti, hvis du har mulighed for det.

Din fejl 1 passer ikke rigtigt sammen med 2 og 3. Derfor har du sikkert ret i at det er en løs forbindelse. Det er oftest ved de bløde ledninger bag på enheden, som han skriver. Og i de fleste tilfælde sker det lige der hvor den grønne pil viser på billedet.

Hvis du sætter dit multimeter til at måle modstand og sætter måleledningerne fast på terminalerne, kan du prøve om du måske kan måle gennemgang hvis du rører let ved de ledninger der går fra terminalerne ind til svingspolen.

Jeg har før haft held til at lodde en enhed med samme fejl. Det kræver dog lidt loddeerfaring. Det er vigtigt at man kun lodder helt ude ved terminalen, da for meget tin vil forhindre membranen i at svinge "frit". Ofte vil tilledningen være lakeret så det er vanskeligt at lodde på.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2012 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har mailet med SA

De var behjælpelige med enhedens type og gav også en pris på en ny erstatning.
Desuden fik jeg en forklaring på en evt ombygning til en se200. Dette vil muligvis gå ud over finishet på subben, da den nye frontbaffel er mindre end den der nu er monteret.

Men hurtig 1 dags svar og et godt svar. Så tak til SA.

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

opfølgning:

Jeg har bestemt mig, bestilt en ny w21 enhed og samlet den.
Enheden er nu til tilspilning. Jeg håber den bliver bedre.
Men den kan dælme spille højt, dækker rigeligt minf fars behov sammen med et sæt SA 1280.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes