| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
har et par senheiser px 100 ii som jeg ønsker at udskifte til nogle væsentlig bedre.dog ikke dr dray,den syntes jeg ikke om.
har du et mærke/model du kan anbefale.
har set på nogle andre senheiser modeller.men ved ikke hvem som forhandler dem.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
overvejet AKG eller Beyerdynamic eller måske Stax, men det skal du nok slippe mere end 1000 kroner :)
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod i samme situation sidste år og på anbefaling tog chancen og købte via Thomann.de 4 sæt SuperLux hovedtlf, disse er vistnok kraftige kopier af visse AKG samt Beyers, tror endda de har produktionen af visse AKG. Anyway købte et sæt til hver af ungerne og et par sæt at vælge imellem til mig selv, da de er latterlig billige, 4 sæt (681,668,662) ialt under 800 kr, skulle jeg købe igen ville jeg også prøve den nye 660e. Et kup. husk de skal tilspilles og behøver en god headamp. jeg foretrækker mine fremfor en vens Sennh. 650 samt mine gamle Stax.(dog kun vurderet på egnet amp) Du har intet at miste udover 20 Eur + gebyr.
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge lidt på audio technica M50. Kult hovedtelefon. Koster ca. 1200 (ved godt at det er lidt over dit budget) hos disconetto.dk (det er studie
hovedtelefoner). Check f.eks headfi for reviews og kommentarer.
Har specielt en fantastisk dybbas.
De behøver ikke seperat forstærker. Dog har en af mine venner forbedret deres lyd yderligere med en Fijo forstærker til ca 400 kr.
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN
Jeg har selv Sennheiser PX100/ll og PX100. PX100/ll blev jeg ret skuffet over i forhold til de første udgaver. Mørke og buldrende uden diskant, men ret meget bas og der skal skrues en hel del mere op, end de gamle. Men da de gamle har fået sine ørepuder slidt op, prøvede jeg så, at sætte puderne på de nye på de gamle. Pludselig spiller de nye som de gamle og var ikke til at genkende. Det går op for mig, at puderne på de nye er alt alt for tykke og dæmper diskant/øvre mellemtone ret voldsomt. Da jeg så tager de nye PX100/ll og spiller på dem uden puder på, spiller de helt anderledes bedre. Her lyder de faktisk en anelse bedre, end de gamle og følsomheden er pludselig dem samme som de gamle. Kan du nikke genkendende til dette, ellers prøv, at tage puderne af og hør hvad der sker.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ganske tilfreds med mine billige, Shure srh440 til min iMac pc og koster ca 700 kroner
PS det billigste STAX sæt jeg kender koster over 6000 kroner
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio technica m50 er godt nok svær at komme uden om til 1200,-
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Checkede lige disconetto igen. De koster nu 1500,- så der er steget noget siden jeg købte mit par AT m50.
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ved nu ikke jeg synes at m50 er fantastisk, de er da okay, men ikke noget jeg normalt anbefaler.
Til 1000kr kommer det jo helt an på, hvad musik du hører, din musik preferencer, din kilde og forstærkning, dit brugsmønster m.m.
e.g. hvis du elsker klassisk rock derhjemme, jamen så nuo et par allesandro ms-1, hvis du godt kan lide digital musik on the go uden forstærker, jamen så er de små shure normalt fine etc etc
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
i tilbudsavisen er der flere der har pioneer se-a1000 til 895,- ikke så ringe endda...velkommen
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg har bestilt et par shure srh 240 de skulle være ret godt til prisen.når jeg får dem vil jeg gerne anmelde dem herinde.
tak for jeres gode tip.
mvh kenn,c
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
hej.
jeg har bestilt et par shure srh 240 de skulle være ret godt til prisen.når jeg får dem vil jeg gerne anmelde dem herinde.
tak for jeres gode tip.
mvh kenn,c |
|
|
Fik du prøvet, at hive skumpuderne af på dine Sennheiser PX100/2 og lytte til den store forskel? Skrev et indlæg angående dette lidt tilbage i tråden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allan.
jeg har fjernet disse skum puder og jo det hjalp en del.og mon det ville hjælpe mere hvis den sorte inder stykke blev gjort større
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenn
Nej, det tror jeg ikke det gør. Der kommer jo lyd fra et ret stort område på dem. Jeg er sikker på lyden vil være uforandret, samlignet med det, at fjerne puderne. Det vil jo også være godt, at der er lidt beskyttelse, nu hvor du bruger måske dem som jeg, uden puderne. Men gitteret er jo ret åbent og slipper al lyd igennem. Jeg har en lille ide om, at hovedtlf'erne kører med en art slavebas, da der jo er stor membran. Eller også er højttaleren ret stor, hvilket jo er godt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et par Jaycar pro monitor  fra trykkeriet hvor fisher audio fa 003 osse kommer ud. jaycar
|
| Til top |
|
| |
jhl123 Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan i hvert fald på det varmeste anbefales. Selv til de over 1.000 kr. som en "original" FA-003 koster er den rigeligt pengene værd og til de 3-400 kr. inkl forsendelse som en Jaycar kan komme hjem til (hvis den ikke bliver fanget i tolden, den kommmer fra Australien) er det bare årtiets røverkøb.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|