| Forfatter |
|
Hermansen Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2012 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige hører, hvad for en cerwin vega højtaler spiller best, når man også skal spille lavt.
Mvh
Lennart
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være en fordel for dig at nævne, præcist hvilke modeller der er tale om, for der er nogle CV'ere, der er bedre end andre..
Men generelt vil jeg mene, at forstærkerens stand-by-knap vil bidrage en del til lydkvaliteten ved lave lydstyrker  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Hermansen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par AT100 som jeg har haft fra ny,men jeg er jo blivet ældre, og så kan jeg godt hører at de ikke spiller så godt når de spiller lavt,men stadigvæk har man lyst en gang imellen at spille højt så må det godt være nogen af de lidt større,men kunsten er vel at får et par store højtaler til at spille godt når de spiller lavt når de hedder cerwin vega.
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CW AL1002 har et rigtig godt ry for at kunne andet end at spille højt. Jeg så et par til salg på DBA i går. Det er sikkert en god HT hvis du ikke har en kraftig forstærker (Den har en høj følsomhed). Hvis du derimod har power, og godt kan lide hug i bassen, ville jeg kigge efter noget brugt JBL. Jeg så også JBL 240 ti til salg på DBA i går :)... Prisen for de 2 forskellige højttalere er nok den samme.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Og lige et billede af 240ti
|
| Til top |
|
| |
Hermansen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svaret.Jeg må prøve at hører nogle forskellige højtaler.Jeg kan desværre nu best lide cv med rød ophæng.
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
CW AL1002 har et rigtig godt ry for at kunne andet end at spille højt. Jeg så et par til salg på DBA i går. Det er sikkert en god HT hvis du ikke har en kraftig forstærker (Den har en høj følsomhed). Hvis du derimod har power, og godt kan lide hug i bassen, ville jeg kigge efter noget brugt JBL. Jeg så også JBL 240 ti til salg på DBA i går :)... Prisen for de 2 forskellige højttalere er nok den samme.

|
|
|
Fås den højttaler kun som "højre-model"?
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermansen skrev:
|
Mange tak for svaret.Jeg må prøve at hører nogle forskellige højtaler.Jeg kan desværre nu best lide cv med rød ophæng.
|
|
|
No problemo, det løser du ved at recone enhederne, hvilket nok bliver nødvendigt på et tidspunkt alligevel.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermansen, hehe ok. Det med farven skulle du havde skrevet lidt tidligere. De højttalere jeg foreslår, er jo helt forkerte :).. Jeg vil nu alligevel råde dig til at købe højttalere efter lydkvaliteten, og ikke farven på enhederne!. Jeg var ude og lytte til deres XLS-215 for lidt tid siden, og jeg blev godt nok skuffet over lyden. Den var kedelig og indelukket og helt uden perspektiv. Her er forgængeren: http://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega/id-84461516/ Den lyder sikkert lige så elendigt som dens efterfølger, men basserne er røde :) Den efterhånden meget gamle 1215 får også ros. Og spiller dybere end det meste andet CV.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold,
HAHA...

Jeg troede faktisk det var en fejl i det givne setup.... Men enten er der mange idioter, eller ogås har du ret :)
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold skrev:
|
No problemo, det løser du ved at recone enhederne, hvilket nok bliver nødvendigt på et tidspunkt alligevel. |
|
|
Mon ikke du mener skifte kantophæng ? Der bliver forslået AL1002 (AL1000 er nu bedre), men begge modeller er bestemt ikke i deres es, når der spilles lavt. Hvis man har været vant til AT100, vil den (næsten) totale mangel på bas, ved lav volume hos AL1000/1002 nok skuffe. Jeg vil foreslå DC12, du får en strammere bas ift AT100, men naturligvis ikke helt samme output. Diskant enheden er den samme, men vil opfattes som bedre, da mellemtonen i DC12 er klart bedre, end de små skrighalse der sidder i AT100. Hvis du ikke vil gå fra en 15" til en 12", kan du self kigge efter DC15, eller evt VS15 som lydmæssigt, ligger tæt ret på DC15.
|
| Til top |
|
| |
Hermansen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i må undskylde,ja jeg mente rød kantophæng. 
Nu når der bliver nærnt DC15 hvad så med DC1515 jeg synes der er mange der roser dem,eller er det kun for unge menesker.
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
1515 er den ringeste fra DC serien, men den der kan spille højst. Når der spilles lavt (som du forespørger) vil du få mere bas fra DC10. Men med en equalizer, kan du få et imponerende resultat fra 1515.
|
| Til top |
|
| |
Hermansen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil siger at du mener at det skal være en DC15 hvis jeg gerne vil have 15"bas.
Er der nogen forslag til forstærkere,p.t har jeg en Denon 1560 men den er gået i stykker,har tænkt på en TP2400 og en forforskærkere.
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
sold skrev:
|
No problemo, det løser du ved at recone enhederne, hvilket nok bliver nødvendigt på et tidspunkt alligevel.
|
|
|
Mon ikke du mener skifte kantophæng ? |
|
|
Sorry - naturligvis.
|
| Til top |
|
| |