Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasperlunddk
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 03 Juni 2012
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej forum,

Jeg har netop solgt 2 Dali Concept 8 gulvhøjttalere, som jeg har været glad for, selvom jeg til tider har savnet nogle flere
detaljer i lyden.. Jeg solgte dem dels grundet pladsmangel i en ny lejlighed, dels grundet nysgerrigheden for en anden lyd!

Nu skal jeg så ud og købe mig et nyt sæt højttalere. Denne gang ikke gulvhøjttalere, men i stedet kompakthøjttalere.
Det nager mig selvfølgelig lidt, men sådan ligger landet. Mit budget siger MAX 4.000 kr., for et sæt.

Højttalerne skal tilsluttes en NAD C320BEE forstærker, og spille i et rum på ca. 11-12 m2.

Jeg er ikke fascineret af nogle bestemte mærker, og giver i øvrigt ikke en dyt for hvorvidt marketingsafdelingen hos den
pågældende producent, har sørget for at placere højttalerne i Abbey Road studios eller på en græsmark i vestjylland.

Jeg har lyttet til følgende højttalere, so far:

Dali Lektor 2 - Flot detaljerig lyd, men lidt for lidt af det dybe lyd.
B&W DM685 - Flot, rund og blød lys, men for lidt detaljer i lyden, og måske for mørk?
Monitor Audio RX 1 - Rigtig god og balanceret lyd, og med lidt af det hele..
Dynaudio DM 2/6 - Rigtig god og balanceret lyd, men lidt for lidt af det dybe lyd.

Som i nok kan regne ud, så hælder jeg på nuværende tidspunkt mest til Monitor Audio højttalerne!

Hvilke tanker har i om ovenstående, og er der eventuelt nogle andre alternativer som jeg har glemt?

Hilsen Kasper.
Til top Vis kasperlunddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperlunddk

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Af dem du nævner, ville jeg også foretrække RX1 - hvilket jeg allerede har gjort, og sådan ca. af samme grund, som du også nævner. Umiddelbart ville jeg også prøvelytte et par Focal Chorus 806V, som ganske vist er en smule over budgettet, men bestemt et lyt værd. Klipsch RB-51 2 og System Audio Aura 1 er andre mulige bud, men de mangle i mine ører bund ift. RX1'erne.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

kasperlunddk
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 21 Juli 2012 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Af dem du nævner, ville jeg også foretrække RX1 - hvilket jeg allerede har gjort, og sådan ca. af
samme grund, som du også nævner. Umiddelbart ville jeg også prøvelytte et par Focal Chorus 806V, som ganske vist er en
smule over budgettet, men bestemt et lyt værd. Klipsch RB-51 2 og System Audio Aura 1 er andre mulige bud, men de mangle
i mine ører bund ift. RX1'erne.

Tak for dit svar! Skal det forstås sådan, at du har et sæt RX1?
Til top Vis kasperlunddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperlunddk

kasperlunddk
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 21 Juli 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har lyttet til storebroren til RX1, altså RX2'eren?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har er sæt RX1 kombineret med en SVS sub, og det er jeg yderst tilfreds med, fordi jeg kan få lige den lyd, jeg ønsker, ud af denne kombination.

Jeg fravalgte RX2, fordi de til mine behov var for svulstige i bassen (jeg ville kombinere med en sub). RX2 kræver rimeligt meget plads, hvis ikke de skal virke buldrene, og det ville ikke fungere med min opstilling.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes