Hej forum,
Jeg har netop solgt 2 Dali Concept 8 gulvhøjttalere, som jeg har været glad for, selvom jeg til tider har savnet nogle flere
detaljer i lyden.. Jeg solgte dem dels grundet pladsmangel i en ny lejlighed, dels grundet nysgerrigheden for en anden lyd!
Nu skal jeg så ud og købe mig et nyt sæt højttalere. Denne gang ikke gulvhøjttalere, men i stedet kompakthøjttalere.
Det nager mig selvfølgelig lidt, men sådan ligger landet. Mit budget siger
MAX 4.000 kr., for et sæt.
Højttalerne skal tilsluttes en NAD C320BEE forstærker, og spille i et rum på ca. 11-12 m2.
Jeg er ikke fascineret af nogle bestemte mærker, og giver i øvrigt ikke en dyt for hvorvidt marketingsafdelingen hos den
pågældende producent, har sørget for at placere højttalerne i Abbey Road studios eller på en græsmark i vestjylland.
Jeg har lyttet til følgende højttalere, so far:
Dali Lektor 2 - Flot detaljerig lyd, men lidt for lidt af det dybe lyd.
B&W DM685 - Flot, rund og blød lys, men for lidt detaljer i lyden, og måske for mørk?
Monitor Audio RX 1 - Rigtig god og balanceret lyd, og med lidt af det hele..
Dynaudio DM 2/6 - Rigtig god og balanceret lyd, men lidt for lidt af det dybe lyd.
Som i nok kan regne ud, så hælder jeg på nuværende tidspunkt mest til Monitor Audio højttalerne!
Hvilke tanker har i om ovenstående, og er der eventuelt nogle andre alternativer som jeg har glemt?
Hilsen Kasper.