Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos - Spotify el. Wimp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har lige nu et 99,- kroners måneds abn. på Wimp og er gratis Permium bruger på Sporitfy via Telia mobil abn.

Jeg har en Sonos enhed i stuen, som jeg bruger til afspilning af 99% af al min musik. Jeg kontrollerer min Sonos enhed med
en iPad 2 32 GB med Sonos appen - og det kører indtil videre forbløffende godt.

MEN - jeg undrer mig lidt.......Sonos appen har mulighed for at tilføje både Wimp og Spotify som 'klient' inde i Sonos appen -
men hvor jeg på Wimp klienten inde fra Sonos appen på min iPad kan søge i stort set hele Wimps musik arkiv, så er Spotify
klienten helt anderledes skrabet i funktionalitet og jeg kan kun vælge nyeste numre - der er ikke en album liste som der i
Wimp.
Dvs jeg skal gøre alt manuelt inde i min iMac's Spotify program og selv gøre alt klar før jeg kan benytte Spotify klienten til
noget seriøst. Kan det virkelig passe ?

Tror da så jeg foretrækker Wimp her, selvom jeg ved Spotify sikkert har andre positive ting, der gør den er at foretrække til
andre ting, men lige på Sonos appen på min iPad så stinker Spotify altså ret meget

Har nogle andre meninger eller erfaringer de vil dele her, så er i Velkomne med input

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

hej dr.ralph

nu er jeg ikke ret velbefaren ud i området med streaming, men jeg har selv en onkyo T-4070 netværkstuner, hvor spotify er indbygget, og kører så med onkyo remote2 app på ipaden, men på spotifys side kan du læse du har en kode på netop sonos og onkyo hvor du selv skal lave et password, på deres side, så bliver du logget ind med premium.....her virkede det helt ok da jeg fik det sat op.....

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

jeg bruger spotify via sonos, jeg søger bare på en kunstner, så kommer alle de albums den kunstner nu har lavet, det da en meget naturlig måde at bruge et musik bibliotek på..? men kan selvfølgelig også søge på albumnavn eller sangtitel...
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
jeg bruger spotify via sonos, jeg søger bare på en kunstner, så kommer alle de albums den kunstner nu har lavet, det da en meget
naturlig måde at bruge et musik bibliotek på..? men kan selvfølgelig også søge på albumnavn eller sangtitel...

Enig i ovensående.
Derudover har jeg Spotify's iPad på min iPad, hvor jeg laver spillelister osv. De bliver lynhurtigt opddateret så de er klar i Sonos. Det fungerer ganske
godt.

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Lige et lille sidespring men dog stadig i streaming tjenesternes ånd, er der nogen der ved om TDC Play kan fungere med Sonos, og hvis ja, hvordan?

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart nej...
http://www.sonos.com/music
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Oki, tak for svar - det var mig, der er en idiot. Jeg så slet ikke det lille søgefelt

Men nu søgte jeg lige på Marvin Gaye 'Sexual healing' og der kommer en masse hits from på både Wimp og Spotify - men
alt er LIVE udgaver af nummeret - jeg kan slet ikke finde det originale track (ejer det selv i 3 udgaver på CD, så det var for
lige at prøve)

Er det sådan tit med meget derinde, at det kun er LIVE udgaver af nummeret og ikke original studio udgaven af hensyn til de
vil beskytte storsælgerne eller hvad

Er først lige begyndt at bruge Wimp og Spotify denne uge, da jeg køber det meste over iTunes og MP3va samt ejer 1.500
CD'er selv (originale købte skiver) - så er ny i dette streaming univers.......

Nilef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige søgt på Marvin Gaye på spotify og klikkede på "Artist". Så kommer sexual healing som det første top hit - og ikke i live-udgave.
Til top Vis Nilef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilef

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Lyder underligt. Er Sonos klienten opdateret? Kører Spotify via både iPhone og iPad uden de problemer du nævner.
Dog har jeg svært ved at finde playlists, som i min optik er den absolut fedeste ting med Spotify, og grunden til at jeg ville foretrække Spotify over
Wimp.
Rolling Stone (bladet) har bl.a. Nogle fede playlists baseret på deres top100 (bedste guitarister etc) og dem kan jeg ikke finde.
Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Nilef skrev:
Jeg har lige søgt på Marvin Gaye på spotify og klikkede på "Artist". Så kommer sexual healing som det første
top hit - og ikke i live-udgave.

På min iMac står jeg tydeligt som Premium kunde på Spotify, og kan fint finde Sexual Healing i studio versionen, men ikke på
min Sonos.

Aner ikke hvorfor den f**ker op, da jeg har været Premium kunde lang tid FØR jeg overhovedet satte min Sonos op.
Kundenummeret er direkte fra Telia af, hvor jeg hele tiden har været Premium Spoitfy kunde, så fatter hat og briller af
Spotify på Sonos

Får slet ikke de samme søgeresultater frem på Spotify på min Sonos som jeg gør på Spotify appen på min iMac

Søgte du på Sonos Spotify eller Spotify på din computer ?

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

På Spotify på min computer kan jeg sagtens afspille Marvin gaye: The Very Best of, hvor Sexual Healing er track nummer 3, en
cd jeg iøvrigt selv ejer - men på Sonos Spotify er hele den plade uspillelig for mig, så jeg er tydeligvis ikke Premium kunde
derinde - aner hat og briller hvorfor jeg ikke er det derinde, når jeg betaler via Telia for at være Sporify Premium kunde.........

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

dr.ralph skrev:
På Spotify på min computer kan jeg sagtens afspille Marvin gaye: The Very Best of, hvor Sexual Healing er track nummer 3, en
cd jeg iøvrigt selv ejer - men på Sonos Spotify er hele den plade uspillelig for mig, så jeg er tydeligvis ikke Premium kunde
derinde - aner hat og briller hvorfor jeg ikke er det derinde, når jeg betaler via Telia for at være Sporify Premium kunde.........

Nogle sange/albums kan optræde som uspillelige, fordi Spotify ikke har rettighederne til dem. På samme måde kan Spotify, i sjældne tilfælde, miste
rettighederne til nogle sange/albums som før har været spilbare, og derfor ikke vil være spilbare fremover.

Dette gør sig også gældende for andre streaming services.

dr.ralph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
dr.ralph skrev:
På Spotify på min computer kan jeg sagtens afspille Marvin gaye: The Very Best of,
hvor Sexual Healing er track nummer 3, en
derinde - aner hat og briller hvorfor jeg ikke er det derinde, når jeg betaler via Telia for at være Sporify Premium
kunde.........

Nogle sange/albums kan optræde som uspillelige, fordi Spotify ikke har rettighederne til dem. På samme måde kan Spotify,
i sjældne tilfælde, miste
rettighederne til nogle sange/albums som før har været spilbare, og derfor ikke vil være spilbare fremover.

Oki, mange tak for oplysende tålmodigt svar

Jeg har vist nok næsten fattet dette streaming gejl nu

Vil beholde Spotify så længe jeg er ved Telia og nok mere sikkert betale de 99,- for Wimp pr. måned, da jeg syntes Wimp
giver bedre overblik og har lid mere fokus på dansk musik.

Streaming er fedt at have, og vil da prøve at få råd til begge abn. hver måned - men det er nu bare lidt utjekket det der med
at de kan miste rettigheder én måde, som de havde sidste måned - det er streaming på godt og ondt efter min mening.

Musikerne skal jo også have en bid af kagen - vi vil jo alle gerne have gratis, men på et tidspunkt stopper de nye musikere
med at producere så meget, da de skal job ved aiden af for at få det til at løbe rundt pga. streaming tjenester og manglende
salg....ohhh well- det er en helt anden diskussion

Vil bare gerne have mest muligt for mine penge, men vil da også gerne betale for abn. som en lille støtte til musikerne og
selskaberne, men syntes det så er utjekket, at noget man havde på sin spilleliste sidste måned pludselig ikke er tilgængeligt
denne måned - men overlever nok alligevel.....

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

dr.ralph skrev:
thuekay skrev:
dr.ralph skrev:
På Spotify på min computer kan jeg sagtens afspille Marvin gaye:
The Very Best of,
hvor Sexual Healing er track nummer 3, en
derinde - aner hat og briller hvorfor jeg ikke er det derinde, når jeg betaler via Telia for at være Sporify Premium
kunde.........

Nogle sange/albums kan optræde som uspillelige, fordi Spotify ikke har rettighederne til dem. På samme måde kan Spotify,
i sjældne tilfælde, miste

Oki, mange tak for oplysende tålmodigt svar

Jeg har vist nok næsten fattet dette streaming gejl nu

Vil beholde Spotify så længe jeg er ved Telia og nok mere sikkert betale de 99,- for Wimp pr. måned, da jeg syntes Wimp
giver bedre overblik og har lid mere fokus på dansk musik.

Streaming er fedt at have, og vil da prøve at få råd til begge abn. hver måned - men det er nu bare lidt utjekket det der med
at de kan miste rettigheder én måde, som de havde sidste måned - det er streaming på godt og ondt efter min mening.

Musikerne skal jo også have en bid af kagen - vi vil jo alle gerne have gratis, men på et tidspunkt stopper de nye musikere
med at producere så meget, da de skal job ved aiden af for at få det til at løbe rundt pga. streaming tjenester og manglende
salg....ohhh well- det er en helt anden diskussion

Vil bare gerne have mest muligt for mine penge, men vil da også gerne betale for abn. som en lille støtte til musikerne og
selskaberne, men syntes det så er utjekket, at noget man havde på sin spilleliste sidste måned pludselig ikke er tilgængeligt
denne måned - men overlever nok alligevel.....

Ja, det er lidt ærgeligt. Men man må formode at problemet bliver mindre jo større markedsandel disse streamingtjenester
får.
Det er nu fedt at have adgang til så meget musik i fornuftig kvalitet. Prøv forresten at sammenligne lydkvaliteten på Spotify
og Wimp. Der vinder Spotify i min optik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes