| Forfatter |
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa med jer alle som læser lidt med.
Jeg er i gang med at modificere min Vincent SA-T8 pre efter Vincent's egne foranvisninger pga. hyle problem (læs mine
andre indlæg)
I forbindelse med modificeringen/ombygningen af denne, skal der skiftes modstande ud. Både katode, anode og signal
modstande.
Mit spørgsmål går på om hvilke der er de bedste til den slags.? De nye rør bliver skaffet af Audio Consult for der er
maskinen handlet og derinde har jeg kigget lidt på deres Audio Note Tantalum modstande, de er dyre, men er de noget værd
eller er de bare noget dyrt skidt.?
Jeg er ikke så meget til Audio Note pga. af deres opbygning, men komponent kvaliteten mener jeg ikke der er noget komme
efter..
Er der nogen herinde som har ideer til nogle virkelig gode modstande, mærker og hvor man på en nogenlunde
fremkommelig måde kan få fat i disse.?
Spark endelig til mig enten her eller på pb
Mvh Henrik Vingborg __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
I high end sammenhæng brunger jeg altid Shinkoh tantalium modstande i rørforstærkere og mener ganske enkelt ikke der findes bedre modstande til dét..! De er noget bedre end Audio Note.
Shinkoh modstandende laves ikke mere, så der skal købes fra de restlagre, der findes. Heldigvis er der stadig en del værdier at købe af. Følgende sælger dem:
http://www.partsconnexion.com/ Billigst med Shinkoh (og meget andet), men det er i Canada, så der kan komme told og moms på. De har også rigtig mange andre gode modstande til dit brug.
http://www.hificollective.co.uk/ Noget dyrere sted at handle, men det er i EU, så du risikerer ikke told og moms.
http://www.acoustic-dimension.com/ Det er i Holland, så også inden for EU og Peter er en virkelig fin fyr at handle med.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der!
har set de ting du har lagt hos audio Consolt, de modstande du fik anvist der, der skal du bruge to sammen så får du en meget god modstand til prisen og godt med hul igenem af denne tybbe .

hvad angår AN modstande så er de ikke ringe, vis du har lyttet til Rikken modstande så er de meget lig dem, men riken har lidt mere drev & frihed i de neder oktaver og lille smule mere liv i toppen, men de laves ikke mere og kan da købes nogle stedre på det store net.
ellers er der disse her, kenner en der er ved at nær lytte til dem og han er tekninkker og går meget op i rør og siger det er den bæste han har hørt og skal lige finde ud af hvor en 1/4wat, ½wat og 1wat og så vider hvor de lyder bæst, har selv tænk på at bestille nogle til prøve lytning
http://www.hificollective.co.uk/components/allen_bradley_res istors.html
Shinkoh har jeg aldrig hørt, men det komme vel nok en dag vis der er flere til bage
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Økonomisk overkommelige modstande som stadigvæk er i produktion ville jeg satse på. Her kunne Kiwame tages i overvejelse. Jeg bruger dem både i TRAM (se evt. Troels G.´artikel) og en Joplin 2A3 PP det spiller fremragende. Nu er jeg så af den opfattelse at diagrammet betyder 80-90%, det er der nok nogen som ikke er enige i!
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiwame er udemærkede, dem har jeg også brugt. De er lidt varmere og ''rundere'' i klangen og ikke så transparente, som eks Shinkoh. Så hvis man gerne vil have lidt varme/fylde er de et godt valg. Mht i produktion eller ej, så kan jeg ikke lige se dét argument, men OK, vi vælger jo forskelligt. Meget mere end 90% enig i at diagrammet betyder 80-90%. Jeg ville nok have sagt at digrammet betyder 95%  Og du har en vigtig pointe i det du skriver her: Mange mener at hvis bare man køber bedre/dyrere komponenter, så kan man fundamentalt ændre lyden. Det er bestemt ikke min erfaring, der er tale om små nuancer i afstemningen af lyden.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Mange tak for hurtigt og brugbart svar - Du kan tro jeg fik A4 blok og lommeregner frem i en fart
Jeg kommer til at benytte mig af både Hificollective og Acoustic-demension.
Mvh Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa - Min browser var ikke opdateret
Mange tak til jer andre også må jeg da sige
Jeg har da fået noget at se til..
Mvh Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du kan bruge modstande til at tune lyden i din forstærker med. Jeg kan personlig bedst lide AN 2W til jord og Riken i
"signalvejen". Anodemodstande har jeg ikke prøvet så meget af siden andre løsninger som CCS og anodechoke er at
foretrekke IMO. Jeg ved det er mange der er glade for at paralellekoble 2 stk 5W Kiwame.
Det er smag og behag, så jeg vil anbefale at du udprøver lidt forskælligt.
Puma
|
| Til top |
|
| |
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen til alle.
Jeg har modtaget alle mine modstande fra Acoustic Dimension.
Jeg har ikke kunne finde alle værdierne i Shinkoh, så frekvens kompensatoren og modkoblings sløjfen bliver lavet med Shinkoh 1 watt.
Anode og katode samt Gridstopp modstandene bliver Kiwame 2 watt.
Ind og udgangs modstandene bliver Kiwame 5 watt.
Audio Note bliver det ikke til da prisen er alt for høj og det er altså knap 25 modstande som bliver skiftet.. Folk hævder at Kiwame har en varm og rund lyd - Det tager jeg gerne med.:o)
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |