Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problem med varm receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
minetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 August 2012 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

hej,

Jeg har en Cambridge 640R. Jeg har mærket lidt på den efter at have set en film med surround og synes den er alt for
varm foroven. Jeg har kigger med lidt lys ind i den og kan se at fanen i midten ikke starter.

Jeg er urolig for hvor godt det er med alt den varme i den. Nogle der måske har en løsning eller et godt råd?

Hvor varm kan man tillade sig at lade den blive?

Tak
Til top Vis minetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minetti

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 August 2012 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Med 7x100w og en masse digitale kredsløb kan det ikke undgåes at der udvikles noget varme, især ikke hvis du spiller lidt højt. Men det er jo svært at vurdere her om din bliver mere varm end normalt.

Der er forskel på hvordan man styrer blæseren, jeg ved ikke lige hvordan Cambridge har valgt at gøre det. I nogle apparater bruger man en temperaturføler så blæseren kun kører når kølepladen når over en bestemt temperatur. I andre føler man på signalet på udgangene så den først starter når der er skruet højt op. Så undgår man at støjen fra blæseren generer hvis man lytter ved lav styrke. Du skal altså ikke regne med at den skal køre konstant.

Det eneste råd er vel at sørge for at den kan få luft, d.v.s. at der er masser af luft over og bag apparatet.

Umiddelbart tror jeg ikke at den fejler noget hvis den ellers fungerer ok. Men det er som sagt ikke nemt at afgøre sikkert herfra, så hvis du er meget urolig kan du jo få den kontrolleret hos en fagmand (Hifiklubben er jo nok dem der kender den bedst). Det koster selvfølgelig, men så er du sikker.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

minetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

I en test fandt de ud af den leverede 7x170w. Så strøm kommer der ud i rigelige mængder.

Den bliver så varm at jeg næsten ikke kan have hånden på den.. Og har fundet ud af at dens blæser skulle starte ved 40
grader. Derfor tror jeg der er noget galt.

Har overvejet at tage blæseren ud og se om den virker. Evt sætte en ny ind eller få den der sidder igang med ekstern
strømkilde.

Herinde: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=139 - skriver de at den blæser skulle starte langsomt ved
varmens begyndelse, men tror nu at den er oppe på de 40 grader.

Den spiller ellers super og med masser af overskud! og det vil jeg gerne have den bliver ved med :)
Til top Vis minetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minetti

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes