| Sendt: 21 August 2012 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Hvorfor vil du sælge? Har en Eminent selv der er opgraderet til en 2.5 af Bruce Thigpen (konstruktør af armen og ejer af firmaet) himself for et par år siden. Denne arm er måske den bedste luftarm der nogensinde er lavet med den strammeste bas der kan tænkes. Mit har kørt upåklageligt i årevis med en simpel rigtig god 'fiskepumpe (1000 kr)' placeret på loftet, hvis dette er muligt, med henved 12-15 m ledning. Forstår egentlig ikke hvorfor flere har problemer med disse luftarme. Vi må ikke glemme at tangential arm er det optimale set ud fra et teoretisk synspunkt.
|
|
|
Jeps, en konstant summende akvariepumpe på loftet eller i en stue fyldt med luftslanger - en meget rammende beskrivelse af, hvad jeg forstår ved "besvær" 
Jeg har stort set aldrig haft problemer med at få de luftarme, jeg har prøvet, til at fungere. Det er alle udenomsværkerne, jeg ikke gider. Den bedste tangentialarm, jeg har prøvet, er Nottingham Analogues "store" Paragon, der spiller med stor dynamik, ufarvethed og musikalitet. Den er et niveau over min Graham Phantom B-44 og to niverauer over min Mørch DP-6 og SME/Oracle 345. Og så er den helt mekanisk.
Nå, men tilbage til tråden ...
Smid nogle fotos af Eminent Tech-armen på salgssiden på Hifi4all.dk. Armen har et kultisk ry i audiofile kredse, Bruce fra Eminent Tech servicerer fortsat armene og kan vist levere stort set alt i reservedele (til nogenlunde rimelige priser), armen kan opgraderes med fx kulfiberarmrør og VTA-justering osv. osv.
Jeg er overbevist om, at mange vil være interesserede, da den er et stykke hifihistorie og blandt nogle et "object of desire", så hvis du ikke selv har tiden, lysten og pengene til at bruge armen, så er der helt sikkert andre, der vil!
Held og lykke med salget!
|