Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Eminent Technology (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Trollester
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg har en eminent technology et 2 arm er der nogen der ved hvad den er værd
Til top Vis Trollester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trollester

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2012 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det må komme an på, hvor komplet den er og i hvilken teknisk stand  ... og så markedskræfterne ...

Den seneste version koster if. ET's egen hjemmeside $2.900,-, hvilket er med det nye armrør i kulfiber, men uden pumpe og udligningsbeholder (surge tank).

Som køber ville jeg (teoretisk set) maksimalt give 4.000 kr. for den - hvis den vel at mærke er komplet, pæn og teknisk i orden. Men efter at have prøvet besværet med diverse luftbaserede tangentialarme er jeg nok temmelig forudindtaget, hvilket min værdiansættelse givetvis kan være påvirket af.

Du kan jo sætte den på hifi4all.dk med en melding om, at bud modtages og så ellers lade markedskræfterne råde

Så bestemmer du jo selv, om du vil sælge ...

Fortsat god lyttelyst!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Trollester
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2012 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Mange tak

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du sælge? Har en Eminent selv der er opgraderet til en 2.5 af Bruce Thigpen (konstruktør af armen og ejer af firmaet) himself for et par år
siden. Denne arm er måske den bedste luftarm der nogensinde er lavet med den strammeste bas der kan tænkes. Mit har kørt upåklageligt i årevis
med en simpel rigtig god 'fiskepumpe (1000 kr)' placeret på loftet, hvis dette er muligt, med henved 12-15 m ledning. Forstår egentlig ikke hvorfor
flere har problemer med disse luftarme. Vi må ikke glemme at tangential arm er det optimale set ud fra et teoretisk synspunkt.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Trollester
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Den har været pakket ned i mange år og jeg for aldrig købt et ordentlig værk til den.

Trollester
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en Hasling Head Amp MK 3

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 August 2012 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke lave et værk med gode komponenter?
Ikke tid eller??

Budget for et godt værk?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Trollester
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2012 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Det kniber med tid og penge

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2012 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Hvorfor vil du sælge? Har en Eminent selv der er opgraderet til en 2.5 af Bruce Thigpen (konstruktør af armen og ejer af firmaet) himself for et par år
siden. Denne arm er måske den bedste luftarm der nogensinde er lavet med den strammeste bas der kan tænkes. Mit har kørt upåklageligt i årevis
med en simpel rigtig god 'fiskepumpe (1000 kr)' placeret på loftet, hvis dette er muligt, med henved 12-15 m ledning. Forstår egentlig ikke hvorfor
flere har problemer med disse luftarme. Vi må ikke glemme at tangential arm er det optimale set ud fra et teoretisk synspunkt.

Jeps, en konstant summende akvariepumpe på loftet eller i en stue fyldt med luftslanger - en meget rammende beskrivelse af, hvad jeg forstår ved "besvær"

Jeg har stort set aldrig haft problemer med at få de luftarme, jeg har prøvet, til at fungere. Det er alle udenomsværkerne, jeg ikke gider. Den bedste tangentialarm, jeg har prøvet, er Nottingham Analogues "store" Paragon, der spiller med stor dynamik, ufarvethed og musikalitet. Den er et niveau over min Graham Phantom B-44 og to niverauer over min Mørch DP-6 og SME/Oracle 345. Og så er den helt mekanisk.

Nå, men tilbage til tråden ...

Smid nogle fotos af Eminent Tech-armen på salgssiden på Hifi4all.dk. Armen har et kultisk ry i audiofile kredse, Bruce fra Eminent Tech servicerer fortsat armene og kan vist levere stort set alt i reservedele (til nogenlunde rimelige priser), armen kan opgraderes med fx kulfiberarmrør og VTA-justering osv. osv.

Jeg er overbevist om, at mange vil være interesserede, da den er et stykke hifihistorie og blandt nogle et "object of desire", så hvis du ikke selv har tiden, lysten og pengene til at bruge armen, så er der helt sikkert andre, der vil!

Held og lykke med salget!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes