| Forfatter |
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har taget den (for mig) rationelle løsning på den evige jagt på et godt anlæg. Jeg har solgt alle de fine dimser og købt mig et lille fint anlæg med betjeningsvenlighed og alt det der... Det er et Primare A30.1 + D30.2 og jeg må sgu sige det er lækkert.
Jeg skal dog ha' mig et sæt nye højttalere. For tiden er der en Proac 2.5 klon under udvikling og næsten færdig - men den er tilsyneladende for lejlighedens andre beboere lidt for stor, så den ryger nok før den nogensinde bliver helt færdig. Kabinettet er færdigt og enhederne er monteret, der mangler dog stadig et par detaljer på filteret.
Så mine kommende højttalere må ikke være alt for store og skal koste i omegenen af op til 12000 brugt. Indtil videre er mit bedste bud en Snell JII som jeg har hørt med mit Primare. Den er også lidt i en uhåndterlig størrelse så jeg vil høre om nogen af jer kloge hoveder har et lille forslag til mig.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ... en prisramme ville jo hjælpe! 
Der er rigtigt mange gode små 2-vejs, som spiller godt. Så hvis rummet er lille og lytteafstanden ikke er for stor ...
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med SATMIT. 2 vejs er vejen frem når vi taler Primare og pladsbegrænsning. SA udvikler sine højttalere på Primare. Dog vil jeg sige at kan du ikke lide attacket fra de billigere modeller, tror jeg SA2K kunne være den der passer. Den er dog lidt lys i det, ligesom Primarerne er - mest forstærkeren. Den ny Master Edition med Nordost kabler internt er virkelig god og varmere at lytte til.
Til gengæld vil jeg sige at der skal en god og dermed rimelig dyr højttaler til for at den kan følge med 30.2 CDen. En Snell er slet ikke med her. De er klart for langsomme - men kan på den anden side bløde op/ give varme til den kølige lyd Primarerne har.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han skriver jo netop at de må koste op til 12.000 kr. brugt...!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Jeg er enig med SATMIT. 2 vejs er vejen frem når vi taler Primare og pladsbegrænsning. SA udvikler sine højttalere på Primare. Dog vil jeg sige at kan du ikke lide attacket fra de billigere modeller, tror jeg SA2K kunne være den der passer. Den er dog lidt lys i det, ligesom Primarerne er - mest forstærkeren. Den ny Master Edition med Nordost kabler internt er virkelig god og varmere at lytte til.
Til gengæld vil jeg sige at der skal en god og dermed rimelig dyr højttaler til for at den kan følge med 30.2 CDen. En Snell er slet ikke med her. De er klart for langsomme - men kan på den anden side bløde op/ give varme til den kølige lyd Primarerne har.
Mvh
Dige
|
|
|
Sa2k er bestemt en mulighed, som jeg har tænkt mig skal undersøges. At Primare er lyst i klangen kan jeg på ingen måde nikke genkendende til. Det er nok det mørkeste jeg har haft inden for mine døre.
Nogen ideer om hvordan Avance Magnum(den lille 2vejs) og Audiovector M1Sig/M1Avant vil gøre sig på systemet?
P
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Ja ... en prisramme ville jo hjælpe! 
Der er rigtigt mange gode små 2-vejs, som spiller godt. Så hvis rummet er lille og lytteafstanden ikke er for stor ...
SATMIT
|
|
|
Ja rummet er ca 14 kvm så jeg har ikke behov for det største i verden. Små to-vejs har jeg altid kastet min kærlighed på.... og prisen er op til 12K
P
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at give PMC TB1 et lyt, de koster 11000,- for et sæt. De spiller aldeles fremragende - utrolig dynamisk og åben lyd!
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
|
Prøv at give PMC TB1 et lyt, de koster 11000,- for et sæt. De spiller aldeles fremragende - utrolig dynamisk og åben lyd!
Mvh
Bent
|
|
|
Spændende bud. Kan det passe at det er kf-scanaudio ude på Pileallé som forhandler dem - eller er jeg helt i skoven?
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går efter musikalitet og hul-igennem skal du have Von Schweikert VR-1, de koster ca. 9000,-. De er vanvittigt hurtige og finishen er som på primare i top.
De vil bringe det bedste frem i Primare systemet. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hvis du går efter musikalitet og hul-igennem skal du have Von Schweikert VR-1, de koster ca. 9000,-. De er vanvittigt hurtige og finishen er som på primare i top.
De vil bringe det bedste frem i Primare systemet.
|
|
|
Også spændende, men hvem forhandler dem. Var det ikke lydgalleriet i Århus.....?
Nu lige for at udvide sortimentet vil jeg også lige sige at brugt på ingen måde er en hindring - men nyt er bestemt også en mulighed.
P
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende bud. Kan det passe at det er kf-scanaudio ude på Pileallé som forhandler dem - eller er jeg helt i skoven?
MVH Peter
[/QUOTE]
Jo, det er KF scanAudio på Frederiksberg, se evt. www.kf-scanaudio.dk
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Mvh
Dige
|
|
|
Hej dige og p..porskjær
jeg er dog enige med p_porskjær om at primare lang fra er lys i det! det er de på ingen måder.....Snell jII vil dog fremhæve den rolige og nænsomt måde primare combi levere sin musik på. jeg vil så hvidt vove mig ud og sige at primare combo har ikke i sit væsen nogen former for aggressivitet eller attak, men der imod kontrol. Men jeg skal ikke kunne sige hvad der sker ved at sætte dem sammen med mere dynamiske/ og hurtige højtaler. Det er også betonet af hvad for noget musik de skal levere. er det jazz og klassisk så skal du gå efter snell JII eller Audio note J eller E men er der imod hurtigere musik hvor timing er det afgørende ja så ved jeg det ikke. Men jeg kan kun forstille mig at du går glip af de laver frekvenser ved at hoppe på en SA2K, hvor en Von Schweikert VR-1 lyder mere lovende.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry så ikke de 12.000!
Du kunne gå efter nogle Proac 1.5 brugt. Det er godt nok en gulv-variant .. men de fylder det samme som en stander+en lille.
Generelt skal man dog kigge sig for ... en bagudvendt refleksport stiller krav til afstand til bagvæggen. Ellers kan du risikere en noget unuanceret og tilsyneladende langsom bas.
Der er også Audio Physics ... de mindre modeller. Hvis du finder dem brugt ... så er de heller ikke uden evner i et mindre rum.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en gang hørt nogle små Elac CL330 Jet. Mit førstehåndsindtryk var temmeligt godt kan jeg huske. Mellemtone og diskant var noget af det bedste jeg har hørt, mens bassen var lidt tilbageholden. Men heller lidt men god bas, end masser af dårlig oppustet bas.

|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne evt. prøve at finde et par brugte Merlin TSM, fin lille sag, men kommer desværre over dit budget fra nye. De er af og til at finde på Audiogon i USA.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser med glæde at der stadig er liv i tråden og jeg kan se at der er nok som skal undersøges. Elac'en ser spændende ud, men er efter min overbevisning ikke realistisk at finde inden for mit budget - men man ved jo aldrig.
Men det er altsammen bestemt muligheder som skal undersøges nærmere. Jeg har kigget lidt på Audio Physic. Kender nogen den model som hedder Spark?
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej peter
på messen i kbh fornyligt var der nogle nye danske højt der hed kibri de fylder ikke ret meget. prisen var ca 8-9000 pr sæt jeg syntes de lød rigtigt godt når man tænker på forholdene i demorummet. hvem der forh. dem ved jeg desværre ikke men det er der sikkert andre der gør her i forummet
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bsl2...
Man kan altid spørge mig...
Et sæt koster 7400.- (messetilbud der stadig er gældende). Køb er direkte fra fabrik, da en forhandler ikke er på plads endnu.
Hvis Peter (eller andre?) vil høre dem, er det bare at kontakte os, enten her via PB eller på kontakt@kibri.dk
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kibri,
Antag man at de lyder godt så er det lidt synt med den lidt fattige 18mm finsk birkkrydsfiner finish. er det olie den så har fået?
Kan den fåes i andre finish, eller er det en del af filosofien, spartansk/billigt?
mvh
crisaa
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CRISAA...
Tak for interessen.
Det er ikke 18mm krydsfinér, men 15mm. af højeste klasseficering. Det er rigtignok finsk birkefinér der bl.a. har fået olie, ja. Det er ikke billigt, hverken materialerne eller bearbejdningen. Hvert kabinet tager adskillige snedkertimer. Vi har netop ikke ville pakke det pæne træarbejde ind i en tarvelig laminat/finér, og bruge penge hvor det ikke gavner lyden.
At de er af krydsfiner og ser ud om de nu gør, er ikke tilfældigheder - det er en del af den overordnede firmafilosofi.
De fåes i forskellige farvenuancer - er der specielle ønsker, kan de tones i den ønskede farve.
Læs mere her: http://www.kibri.dk/speakers.asp
|
| Til top |
|
| |