| Sendt: 14 April 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg ikke super hård i de her signaler endnu! men jeg vil alligevel prøve at kaste lidt lys over det.
Hvis du vælger RGB så vil dit SCART outputte et RGBS signal for at få det til din projektor skal du bruge en transcoder for at få det til RGBHV (VGA input) eller en transcoder til at få det til Y-Pr-Pb. Det er lettest at få det til RGBHV den kan du lave selv et IC kredsløb et par modstande (billigt).
Hvis du vælger Y-Pr-Pb tjaa det her er bare et skud men muligvis vil dit SCART bruge R G B til at smide Pr Y Pb ud. Forskellen mellem RGBS og YPrPb er at man har på bekostning af noget farvebåndbredden lagt synkronisering ind sammen med farven Grøn som så bliver til Y og derved får 3 signaler istedet RGBS 4 signaler. Der er jo klart den billigste løsning hvis du prøver at lave et adapter stik for at teste det det koster jo 20kr tops.
CVBS denne er jeg meget usikker på jeg troede egentlig det var det samme som S-Video. Hvis det ikke er S-Video så kan det næsten kun være Composite det er det ringeste signal du kan få her har man taget alle 5 signal R G B H V og lagt sammen i et signal.
S-Video har 2 signaler luma+sync og cho rma et step up fra Composite men alligevel suggy suggy i forhold til Component (RGB/Y-Pr-Pb)
|