Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 18:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nu spiller den for lavt! NLE-problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 14 April 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Tidligere har jeg haft problemer med ikke at kunne spille lavt nok. Nu har jeg det modsatte "problem". Problem i anførselstegn fordi det egentlig er sjældent jeg spiller særlig højt - og derfor har jeg først her til aften fået taget mig sammen til at forske lidt i det.

Og egentlig tror jeg det hele bunder i min manglende viden om elektronik og især om hvordan for- og effektforstærkere arbejder sammen.

Setup:
Preamp: Croft Vitale (Modificeret en smule: De to separate volumen-potmetre er erstattet af en NLE 11 attenuator)
Poweramp: Luxman 5M21
Højttaler: ProAc Response 2.5 Klon

Jeg fik Lux'en til en rimelig penge for en måneds tid siden - og er faktisk rigtig glad for den.
Og generelt lyder det rigtig godt.

For sjov skyld fandt jeg den gamle NAD 1155 pre-amp frem her til aften. Og umiddelbart virker det som om den passer bedre - rent niveaumæssigt - til Lux'en. Over kl. 12 er det temmelig højt og klokken 2 er det ikke sjovt mere - men jeg tror nu egentlig nok at der er power nok til at skrue højere op hvis det skulle være.

Men når Vitale bruges som pre-amp er det noget anderledes.
Egentlig er det meget passende ved lav styrke. Men når jeg skruer op er det lige som om der ikke sker nok.
NLE'en bevæger sig i steps og ikke trinløst som de fleste potentiometre, så det er selvfølgelig vigtigt at man kan skrue langt nok ned.- at første trin ikke er for højt.
Men det virker lidt som om der ikke er "hul nok" i NLE'en når jeg skruer op.

Eller er problemet ganske enkelt at Vitale og 5M21 ikke passer sammen? Og at jeg bare er sløv til at opdage den slags?

Iflg. Croft's websider har Vitale følge output specs:
Output impedance 4k5 Ohm (Mon ikke det er 4500 Ohm?)
Maximum output 40 Volt rms

Nu ved jeg ikke om man kan regne med de tal, når der er sat en NLE i Vitalen i stedet?

Til sammenligning er 1155'erens output impedans 600 Ohm. Andet ved jeg ikke.

5M21'erens specs:
Input sensitivity: 890 mV
Input Impedans: 50 kOhm

Kan jeg bruge disse tal til noget? Og hvordan?

Vil der være mening i at skifte NLE'en med noget mere konventionelt.
Eller skal jeg bare tage mig sammen til at gemme penge nok af vejen til at få fat i en power-amp der passer bedre til Vitalen? Exposure eller noget over i den retning?

Kort sagt: Gode ideer udbedes!

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 14 April 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hmmm, pas.....

Karsten

PS Du har vel ikke en lillesøster ved navn Hanne?

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 15 April 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kom lige til at tænke på:
Kan jeg sætte et multimeter på Vitalen og se om den overholder de specs der er angiver på Crofts websider?

Simpelt hen måle spænding og modstand mellem output terminalerne?

Vil jeg kunne bruge resultatet til noget?

StudioSound skrev:

PS Du har vel ikke en lillesøster ved navn Hanne?



Nej. Men jeg tror jeg ved hvem du tænker på

/vilmann - der ved ufattelig lidt om elektronik


__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 15 April 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Nej. Men jeg tror jeg ved hvem du tænker på  

Min kone arbejder med Peter, og jeg har gået i skole med Hanne... 

Well, hvis du måler AC output kontra input, får du en idé om forstærkningen, men det løser jo nok ikke dit problem....

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 15 April 2004 kl. 05:08 | IP-adresse registreret  

Du vil helt klart få mere PUNCH og power i lyden, hvis du skifter NLE'en - den har en tendens til at lyde træt uanset hvor højt du spiller. Altså synes man ikke at det lyder højt, men det er nok pissehøjt målt i decibel, men hvad kan man bruge det til...

Alternativer til NLE'en er vel blå alps, noble eller lign...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann...

 Ved godt det ikke er dig, der har plantet det NLE i Vitale´en, men det duer ikke i denne konstruktion. Det slukker gløden i musikken.

Glenn Croft bruger blue ALPS i de store modeller. Det samme har jeg skiftet til i min og det fungerer fremragende - det bedste jeg har haft inde over.

Du vil opnå bedre dynamik, niveaustigningen vil være bedre og du vil have en fornemmelse af flere kræfter. Skal du have hjælp til at skifte, må du sige til...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hov hov det har været min Vitale!

Jeg kan slet ikke genkende det i siger der om NLE'en...
Jeg "drev" flere forskellige amps og havde kun problemer med niveau forskellen i forhold til en transistor. Ved skift til rørforstærker passede det ligsom bedre sammen.

Har du prøvet en rørslæde? De kan sagtens trække en ProAc, men en klon ved jeg ikke... Lux'en er måske en rørforstærker? (kender den ikke!)

NLE'en har samme værdi som dem der sad i, 100 kOhm.

Mht. det lydmæssige, var det som om der blev trukket et gardin fra - specielt ved lave niveau'er var alle detaljer til stede.
Forforstærkeren, lød også mindre "træt" der kom mere "slam" effekt over lyden... Så jeg har svært ved at genkende det! Men de alps er da vist også super gode! Og dem der sad der i forvejen i Vitalen er det dårligste der kan opdrives, så alt vil være en forbedring... Også en NLE 11.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 April 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Milu... ("Mugge" i gamle dawe, ikk´?)

Milu skrev:

Hov hov det har været min Vitale! - var rystet da jeg læste om din "Turbo Vitale".....

Jeg kan slet ikke genkende det i siger der om NLE'en...
Jeg "drev" flere forskellige amps og havde kun problemer med niveau forskellen i forhold til en transistor. Ved skift til rørforstærker passede det ligsom bedre sammen. - indgangsimpedanser og forstærkning igennem trin, kan være nøjagtig ens men opleves meget forskelligt. Energi og dynamik er ikke sådan lige at forklare med tal....

Har du prøvet en rørslæde? De kan sagtens trække en ProAc, men en klon ved jeg ikke... Lux'en er måske en rørforstærker? (kender den ikke!)

NLE'en har samme værdi som dem der sad i, 100 kOhm. - Fint. Det kan ikke bare ændres. Gøres dette, flyttes overførselsfrekvenser og forstærkeren kan ændre lyd ret så dramatisk.

Mht. det lydmæssige, var det som om der blev trukket et gardin fra - specielt ved lave niveau'er var alle detaljer til stede. - kan jeg godt huske at du skrev. Det giver også god mening - du undgår en helvedes bunke kulbane.
Forforstærkeren, lød også mindre "træt" der kom mere "slam" effekt over lyden... Så jeg har svært ved at genkende det! Men de alps er da vist også super gode! Og dem der sad der i forvejen i Vitalen er det dårligste der kan opdrives, så alt vil være en forbedring... Også en NLE 11. - ikke enig her. Det er rigtigt nok nogle billige typer (2-3.-/stk.) men de lyder fint i denne konstruktion. Har prøvet med bl.a. et japansk sølv potmeter til 500.-. Ikke nok med at klangbalancen blev ødelagt (overeksponering af toppen), dynamikken blev klemt og det faldt fra hinanden. ALPS´et er hurtigere og glattere end de originale kultyper. Desuden er der noget mere energi bag det hele, så musikken opleves højere.

Mvh.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 15 April 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hej Vilmann...


Ved godt det ikke er dig, der har plantet det NLE i Vitale´en, men det duer ikke i denne konstruktion. Det slukker gløden i musikken.




Nu - da der ikke er sovende børn og sarte koner i huset - har jeg lige prøvet lidt mere sammenligning mellem 1155 og Vitale.

Der er ingen tvivl om at jeg kan spille højere med 1155'eren.
Med Vitale kan jeg tilgengæld dreje knappen helt mod øst - uden at jeg er bange for at ødelægge noget. Og jo, det er højt, men det er en noget uvant situation at kunne dreje knappen så meget. Det føles ikke helt trygt. Men jeg har faktisk lyst til at dreje den videre.......
Det er jo også det David er inde på.
Det er som der ikke sker nok når jeg kommer forbi kl 12.

kibri skrev:

Glenn Croft bruger blue ALPS i de store modeller. Det samme har jeg skiftet til i min og det fungerer fremragende - det bedste jeg har haft inde over.


Du vil opnå bedre dynamik, niveaustigningen vil være bedre og du vil have en fornemmelse af flere kræfter. Skal du have hjælp til at skifte, må du sige til...



Jeg ku' nok godt klare de seks lodninger, men det lyder som en rigtig god undskyldning til at tage sig sammen til at besøge kibri-land.

Men først skal jeg jo lige finde sådan en ALPS-fætter. Det må være sådan nogle de har hos Dr. Tube. Den er ikke dyrere end at det bare er at bestille den.
Kan de fås i Danmark et sted? Eller bare et sted hvor man ikke behøver bekymre sig om told og moms?

Milu skrev:

Hov hov det har været min Vitale!


Jeg kan slet ikke genkende det i siger der om NLE'en...Jeg "drev" flere forskellige amps og havde kun problemer med niveau forskellen i forhold til en transistor. Ved skift til rørforstærker passede det ligsom bedre sammen.


Har du prøvet en rørslæde? De kan sagtens trække en ProAc, men en klon ved jeg ikke... Lux'en er måske en rørforstærker? (kender den ikke!)




Nej. 5M21 er en heftig transistor-amp.
Her er et billede af den, sammen med Vitalen:


Og jeg har ikke lige en rørforstærker inden for rækkevidde.

Det kan sagtens være at Vitale og 5M21 ikke er det perfekte match - men der sker helt klart ikke nok jeg drejer på NLE'en.

Milu skrev:

Mht. det lydmæssige, var det som om der blev trukket et gardin fra - specielt ved lave niveau'er var alle detaljer til stede.Forforstærkeren, lød også mindre "træt" der kom mere "slam" effekt over lyden... Så jeg har svært ved at genkende det!



Det er jo svært beskrive den slags. Måske lyder den lidt træt - måske er der bare ikke hul nok. Ved ikke.
På den anden side er Vitalens RIAA bedre end 1155'erens (der i øvrigt ikke er dårlig) - så det er svært med direkte sammenligning. (Jeg bruger altid min pladespiller til den slags - Min CD-spille er ikke god nok til at afgøre træthed........)

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 15 April 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mht. det lydmæssige, var det som om der blev trukket et gardin fra - specielt ved lave niveau'er var alle detaljer til stede.



Det glemte jeg jo...   Du har helt helt ret. Den lyder virkelig godt når man ikke spiller højt.
Og da det egentlig er sjældent jeg spiller højt, er det jo også derfor jeg har ignoreret problemet.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 15 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hov hov det har været min Vitale!

Jeg kan slet ikke genkende det i siger der om NLE'en...
Jeg "drev" flere forskellige amps og havde kun problemer med niveau forskellen i forhold til en transistor. Ved skift til rørforstærker passede det ligsom bedre sammen.

Har du prøvet en rørslæde? De kan sagtens trække en ProAc, men en klon ved jeg ikke... Lux'en er måske en rørforstærker? (kender den ikke!)

NLE'en har samme værdi som dem der sad i, 100 kOhm.

Mht. det lydmæssige, var det som om der blev trukket et gardin fra - specielt ved lave niveau'er var alle detaljer til stede.
Forforstærkeren, lød også mindre "træt" der kom mere "slam" effekt over lyden... Så jeg har svært ved at genkende det! Men de alps er da vist også super gode! Og dem der sad der i forvejen i Vitalen er det dårligste der kan opdrives, så alt vil være en forbedring... Også en NLE 11.

Mvh.

Ok, der kan man jo bare se - jeg har prøvet i 3 forskellige forforstærkere/integrerede - for mig bliver lyden for passiv...

Schelde's beskrivelse er spot on hvis du spørger mig...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann

Det kan være at NLE potentiometeret er Lineært, og ikke Logaritmisk som er normalt når man arbejder med lyd. Du skal sørge for at de potentiometre du bruger er Logaritmiske, da fysikken er således at den dobbelte lydstyrke, kræver den firedobbelte effekt.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 15 April 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Kan de fås i Danmark et sted? Eller bare et sted
hvor man ikke behøver bekymre sig om told og moms?

Hvis du kan bruge et 50k så har jeg nok et ekstra liggende i skuffen



/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 16 April 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
vilmann skrev:
Kan de fås i Danmark et sted? Eller bare et sted
hvor man ikke behøver bekymre sig om told og moms?

Hvis du kan bruge et 50k så har jeg nok et ekstra liggende i skuffen

/U.


Det er morderligt pænt af dig. Men jeg må nok hellere holde mig til 100kOhm.

Hvor har du anskaffet dem henne?

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
fast2night
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 16 April 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:


Men først skal jeg jo lige finde sådan en ALPS-fætter. Det må være sådan nogle de har hos Dr. Tube. Den er ikke dyrere end at det bare er at bestille den.
Kan de fås i Danmark et sted? Eller bare et sted hvor man ikke behøver bekymre sig om told og moms?

/vilmann

Prøv og tag kontakt til Michael Percy her: http://www.percyaudio.com

Han har alt det guf som ikke er til at få fat på her i landet, og sender gerne med lav værdi angivet på pakken, så den suser lige igennem hos toldvæsenet.

Download hans katalog, og på side 14 finder du Alps, Noble, eller hvad du nu har brug for. Jeg ville satse på en 40 mm. Alps, hvis han ellers har et liggende i den rigtige værdi og aksel. Det er kun at spørge.

Jeg har kun gode erfaringer med ham, og har bl.a. købt en del high-end caps, såsom Hovlands, Auricaps og TRT Dynamicaps.

 

Til top Vis fast2night's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fast2night
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 16 April 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:


Hvor har du anskaffet dem henne?

/vilmann


Uhh, lidt rundt omkring
http://www.tangentsoft.net/audio/shop/ (kun 50k)
http://www.schuro.de/preisl-alpspotis.htm (Flere værdier og gode
priser med kan være lidt svære at have med at gøre)


/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 April 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Glenn Croft bruger blue ALPS i de store modeller. Det samme har jeg skiftet til i min og det fungerer fremragende - det bedste jeg har haft inde over.

Hvordan er ALPS'en sammenlignet med de originale "potter"? Har selv kraftigt overvejet det, da jeg er ved at blive vanvittig over de dobbelte volumenkontroller.

Tør dog nok ikke lige gi' mig i kast med det selv, men Lydbutikken skal kun ha' en time for det. Jeg er normalt ikke bleg for at svinge loddekolben ved stik og den slags, men når det gælder min højtelskede Epoch, kunne jeg godt gå hen og få rystende hænder

Blev forresten glædeligt overrasket over at se dine Caelum'er hænge på væggen inde i Circles

mvh

Lars

Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 17 April 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

ALPS er bestemt ikke særlig gode potentiometre, der findes et utal, der er bedre. Tolerancen og lyden fra ALPS er simpelthen får dårlig.
Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 17 April 2004 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
ALPS er bestemt ikke særlig gode potentiometre, der findes et utal, der er bedre. Tolerancen og lyden fra ALPS er simpelthen får dårlig.
Mvh,
Peter

Det er jo derfor det sidder i adskellige for- og integrerede forstærkere!?

Jeg foretrækker bestemt et ALPS contra f.eks. NLE11 - ALPS spiller musik, NLE'en spiller fifi...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 17 April 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Hej vilmann!

Har selv haft en NLE 11 (10 kohm) attenuator med NLE 12 linietrin og i min nuværende forforstærker Frontline ligner NLE 11 til forveksling. Egentlig foretrak jeg at køre passivt på min zappulse (indgangsimpedans 2 kohm), men bassen blev mere tam af det.

Det med kl 12 kan jeg også nikke genkendende til. Jeg spiller normalt på kl 11-12 og skal der gang i den kl 14-14.30!

Nu er der jo tale om en ægte attenuator, hvor konstruktionen er 24 trins ELNA omskifter med SMD modstande. En attenuator kan laves på mange måder - altså fordeingen af dæmpningen trinene imellem. Mit gæt er at man af uvisse årsager har konstrukeret attenuatoren med spring, hvor det rigtig tages fat efter kl 12...

Hvad med et Penny & Giles (som sidder i Vitus). Det ser godt nok lækkert ud!

mvh

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes