|
Jeg må med indrømme, at jeg drømmer lidt om en super preamp MED tonekontroller Men absolut ikke for hver en pris. Her til morgen på tynden og med det sædvanlige hifi bald i hænderne, faldt jeg over en test af et Mcintosh sæt. Ved nærmere eftersyn viser det sig, at forforstærkeren har TONEKONTROLLER   
Så kommer her et par spørgsmål: Hvis jeg skulle prøve en Mcintosh pre. Har de alle tonekontroller? Hvilke modeller skal man gå efter og til hvilke priser er gældende på brugtmarkedet i dag? Den C41 jeg har i et norsk blad, har en pris på 35.000,- Kender nogen her den?
Hvis jeg skal undskylde min lyst til tonekontrolle og det skal jeg jo, hænger det sammen med følgende: Jeg er typen der gerne vil have det hele. Altså et "high end" anlæg der også kan få gammel 80er heavy til at lyde godt. Mit anlæg, som det er nu, er ikke verdenens dyreste, men jeg synes selv i al beskedenhed det kan levere en form for high end gengivelse. Det har ikke den lidt romantiske gengivelse over sig, som meget af mit tidligere udstyr havde, så den lille smule af gammel rock/heavy fra de gale firsere, lyder simpelthen af noget der kunne minde om bæ. Heavy produktioner fra gamle dage er ikke lavet til gode anlæg tror jeg.
Selvom der er langt i mellem jeg savner de tonekontroller som min gamle Luxman L-560 havde, er jeg ikke glad for jeg ikke har en justeringsmulighed, når nu jeg bruger så meget krudt på hifi. Så mangler det da bare at jeg kan leget lidt, når der går headbanger i den gamle dreng
Nogen her der kender det???
Igen 
|