Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Non-anamorfiske dvd’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hvad gør I, når I ser non-anamorfiske titler på en 16:9 projektor?

Jeg har en Z2 og kører DVI fra Yamakawa, men gør man det, kan man ikke zoome i menuen på Z2. (Man kan zoome på Yamakawaen, men det bliver ikke godt). Det gælder, så vidt jeg kan se, uanset om man sender et 720p signal digitalt eller analogt (som RGB). 

Hidtil har jeg zoomet ud manuelt, men det er ikke ligefrem optimalt. Heldigvis drejer det sig "kun" om ca. 25 film, men det er irriterende ikke desto mindre.

Nogen gode råd? Er det en løsning at bruge component?

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke problemt , med mit udstyr som er en panasonic ea200 og en H/K DVD 30 forbundet med et s-video kabel.
Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej Thunderhawk. Jeg er chokeret over at du har en AE200 sat sammen med en H/K 30  via et s-video kabel, skynd dig at få fat i et componentkabel, så kan du også køre progressiv, dit billede bliver så meget bedre, at du bliver chokeret over at du ikke har brugt et component kabel noget før, tro mig, der er en verden til forskel. Det du gør nu, svarer til at køre rundt i en bil med turbo, men med turboen slået fra. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Fin sammenlignig ib ;)
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:

Hvad gør I, når I ser non-anamorfiske titler på en 16:9 projektor?

Jeg har en Z2 og kører DVI fra Yamakawa, men gør man det, kan man ikke zoome i menuen på Z2. (Man kan zoome på Yamakawaen, men det bliver ikke godt). Det gælder, så vidt jeg kan se, uanset om man sender et 720p signal digitalt eller analogt (som RGB). 

Hidtil har jeg zoomet ud manuelt, men det er ikke ligefrem optimalt. Heldigvis drejer det sig "kun" om ca. 25 film, men det er irriterende ikke desto mindre.

Nogen gode råd? Er det en løsning at bruge component?

Jeg opdagede, at jeg havde stillet nøjagtigt det samme spørgsmål i en anden tråd.

Marlowe, fandt du nogensinde en løsning på problemet?

Jeg har ligeledes en Yamakawa-afspiller og kan ikke få disse dvder til at blive vist rigtigt.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Problemet ligger ikke så meget i afspilleren som i projektoren, som jeg ser det. Sagen er at 720p per definition er et 16:9 format, derfor stiller projektoren sig selvfølgelig uløseligt i 16:9 mode når den modtager sådan et signal. Min Panny AE500 gør det samme.

Det er lidt bøvlet, og bestemt ikke optimalt, men umiddelbart vil jeg mene at den mindst besværlige løsning er at stille Yamakawaen til 480p/576p (ntsc/pal) når man spiller non-anamorphiske DVD´er. Så kan projektoren godt zoome - dog med fare for at teksterne forsvinder ud af billedet, afhængig af titel...

Man kan selvfølgelig også "bare" leve med at billedet er knap så stort på non-anamorphiske DVD´er. Jeg ved ikke hvad der er bedst/værst - et upscaleret billede i 720p som er "for lille", eller et zoomet billede i 480/576p som fylder lærredet?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes