Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 21:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Henrik’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 06 December 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Allan@
Jeg kan forestille mig, at forpladen er lavet i ét stykke, men som efterfølgende er monteret på kabinettet. Det er i hvert fald sådan det er lavet på min forforstærker. Og jeg tvivler på det er skruet ordentligt sammen her, for hvis jeg stiller mig fra siden, kan jeg lige ane lidt lys fra dioderne. Sådan er det dog ikke på mine mono'er. Hvor jeg har en forestilling om at at de er langt mere solide opbygget.
Selve forplade ser godt nok en 5 mm tyk ud. Men den er nok fræset lidt tyndere på den anden side. Er som din forforstærker i ét stykke. Låget er tungt og ganske solid. Er nubret på overfladen. Det lyder ikke af meget, når der bankes lidt på det. Den er noget lavere end min Onkyo DX7711, men vejer 6.5kg mod Onkyoens 10 kg.  Kan ikke se fra lys display for oven mellem front og låg.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 23 December 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej
Smart setup du har med streaming.
Jeg synes dog det ser ud til at dit tv upsampler lyden til 48khz inden den ryger i din dac.

Går ud fra de oprindelig er 44.1

Har du prøvet at køre uden om dit tv:-)

Vh Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni,

Tak skal du have
Jeg tror, du har ret mht. at tv'et upsampler.
Jeg har nemlig godt nok gået og undret mig over, hvorfor der står 24/48 -> 24/384 på displayet på cd/dac'en.
Der burde jo rettelig stå 16/44.1 -> 24/384!

Jeg har ikke prøvet at køre uden om tv'et.
Så skulle jeg lægge en cd i drevet og prøve at spille den, og se, hvad cd/dac'en så skriver.
Det er jeg næsten for doven til! ;) :)
Man bliver sgu' forvænt med al den streaming!
Fordi det er så nemt, mener jeg.

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 23 December 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:

Det er jeg næsten for doven til! ;) :)
Man bliver sgu' forvænt med al den streaming!


Ka' du så komme igang, hvis det kan give noget ekstra lydkvalitet, med sådan et lille forsøg.! Der er jo
ingen der siger at du skal gå væk fra streaming, men blot se om upsamplingen i dit tv ødelægger noget..

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 23 December 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hehe, okay så!

Ved cd playback viser displayet 16 44,1 -> 24 384.
Så tv'et upsampler altså.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 23 December 2012 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan dælen kan et tv upsample??
Kan det virkelig passe?
Er der andre, der har hørt om det før?

Mit tv sender lyden via den optiske lydudgang ned til cd-afspilleren's digitale indgang.
Det må da for søren være 16 bit lyd, tv'et sender ud??
Men hvorfor cd-afspilleren så viser 24/48 -> 24/384, det ved jeg godt nok ikke
Det betyder jo, at den lyd, cd-afspilleren modtager, er i 24 bit.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 23 December 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tvet laver jo signalet om når det skal spyttes ud i toslink, så kan den vel lige så godt upsample det i de processor det har gang
i, da det nok vil være bedre for langt de fleste som vil bruge TVet til almindeligt brug. At det så måske ikke er det for hifi folk,
det er nok ikke ligefrem deres målgruppe

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 23 December 2012 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Der er mange billige medieafspillere, og det er jo dybest set det der er indbygget i dit TV, som kun kan udsende 48khz. Det hænger så vidt jeg har forstået sammen med, at det er den frekvens lyden til DVD-film f.eks. ofte ligger i.

Hvis du er heldig, så kan du et sted i TV'ets menu sætte den til ikke at upsample det.
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

JayJ: Ok. Tak for oplysningen    - Der er desværre ikke noget sted i opsætningen, man kan ændre det, så jeg må leve
med det.

allanowich skrev:
hbuus skrev:
Tak for rådene, Chris. Det kan godt ske, jeg
bør starte med højttalerne, og så evt. overveje en Pass Labs XP10 med Vincent-blokke til senere. Vil ikke hugge mere af din
tråd, så starter evt. min egen tråd, hvis jeg har flere spørgsmål Nu har jeg fået
noget at tænke over i hvert fald. Mvh Henrik
Skulle da mene, at dine Dynaudio har kvalitet nok til dyr elektronik.
Pass Lab får dem helt sikkert til at synge, frem for en mindre billig forstærker.  


Det kunne virkelig være lækkert, hvis det er rigtigt, allanowich!
Der er unægtelig lidt trangt i min lejlighed mht. mit anlæg, og der passer mine nuværende højttalere godt ind, fordi de er så
slanke, som de er, samtidig med at de besidder de egenskaber, jeg kan lide ved en højttaler - nemlig at de er neutrale og
velafbalancerede, uden at de bliver kliniske eller kedelige at høre på.
Hvis jeg kan beholde dem, og få mere glæde ud af dem ved en forstærker-opgradering, kunne det være dejligt.

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ja, det er nok en god ide ikke at kapre den anden tråd og fortsætte i din egen. Smart, at du fik mit indlæg defra og her ind istedet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tak, Allan

Ja, det var ved at blive lidt for rodet i den anden tråd.
Det kan man ikke byde en tråds indehaver, synes jeg.

Nu kan vi køre videre her.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
JayJ: Ok. Tak for oplysningen    - Der er desværre ikke noget sted i opsætningen, man kan ændre det, så jeg må leve
med det.

allanowich skrev:
hbuus skrev:
Tak for rådene, Chris. Det kan godt ske, jeg
bør starte med højttalerne, og så evt. overveje en Pass Labs XP10 med Vincent-blokke til senere. Vil ikke hugge mere af din
tråd, så starter evt. min egen tråd, hvis jeg har flere spørgsmål Nu har jeg fået
noget at tænke over i hvert fald. Mvh Henrik
Skulle da mene, at dine Dynaudio har kvalitet nok til dyr elektronik.
Pass Lab får dem helt sikkert til at synge, frem for en mindre billig forstærker.  


Det kunne virkelig være lækkert, hvis det er rigtigt, allanowich!
Der er unægtelig lidt trangt i min lejlighed mht. mit anlæg, og der passer mine nuværende højttalere godt ind, fordi de er så
slanke, som de er, samtidig med at de besidder de egenskaber, jeg kan lide ved en højttaler - nemlig at de er neutrale og
velafbalancerede, uden at de bliver kliniske eller kedelige at høre på.
Hvis jeg kan beholde dem, og få mere glæde ud af dem ved en forstærker-opgradering, kunne det være dejligt.

Mvh
Henrik


Hvis jeg må komme med lidt konstruktiv kritik af dit ellers fine anlæg.

1. Hvis det kniber med pladsen så er det selvfølge svært at gøre det anderledes, men højttalerne ser noget klemte ud, der vil sikkert kunne hentes
meget ved en bedre opstilling.
2. Selvom det er smart at betjene musikken over fjernsynet, så er det en noget "håbløs" måde at gøre det på! Du lader tv'et upsample al din musik til
24/48, vil du virkelig lade dit tv mose rundt i din dejlige musik på den måde? Via et håbløst format som Toslink.
Gå direkte fra din pc til din dac enten via usb (hvis din dac understøtter dette) eller usb til sp/dif rca. Du vil vinde SÅ meget i lydkvalitet. Arbejd med
din pc til musikgengivelse, hvis du ikke bruger den til andet.
3. Det vil være, efter min bedste overbevisning, spild af penge at investere i så lækkert udstyr som Pass, inden ihvertfald punkt 2 er på plads.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hej Morgenstjerne,

Tak for dit indspark.

1. Du har utvivlsomt ret i, at det ville lyde bedre med en bedre opstilling, men som du også er inde på, kniber det med
pladsen. Jeg er lidt låst fast til at skulle have højttalerne, hvor de står nu, da det er en lille lejlighed, jeg har, og da jeg også
har andre prioriteter end musik (spisebord, sofa m.v.)

2. Ja, jeg er heller ikke vild med, at tv'et upsampler! Kan desværre ikke forbinde med kabel til pc'en, da den står for langt
væk. Jeg må vist investere i noget Cambridge Stream Magic 6, alternativt få mit tv op at hænge på væggen og så flytte cd-
afspilleren/dac'en op på stereobænken, og så simpelthen gå tilbage til at afspille cd'er, dvs. ikke bruge streaming. Men
allerede nu her hvor jeg skriver det, kan jeg mærke, at dét er jeg simpelthen blevet for magelig til, nu efter jeg har vænnet
mig til at bruge streaming. Så det bliver en streaming-løsning, jeg må investere i.

3. Spild af penge er så meget sagt. Jeg ville jo stadigvæk kunne nyde gavn af den øgede kvalitet i forstærker-leddet. Men du
har ret i, at jeg vist må tænke alvorligt over, hvad der skal prioriteres først: "Korrekt" streaming eller opgradering af
forstærker.

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Savle, savle! :

Link

Når jeg en dag får penge, sååååå!
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Hej Morgenstjerne,


3. Spild af penge er så meget sagt. Jeg ville jo stadigvæk kunne nyde gavn af den øgede kvalitet i forstærker-leddet. Men du
har ret i, at jeg vist må tænke alvorligt over, hvad der skal prioriteres først: "Korrekt" streaming eller opgradering af
forstærker.

Mvh
Henrik


Hej hbuus

Jeg vil klart tilslutte mig Morgenstjernes råd til dig. Dette ud fra devisen om, at intet led er stærkere end det svageste. Det
drejer sig til syvende og sidst om synergi for optimal balance i dit setup. Kort sagt at få samspillet mellem det tilsluttede udstyr
til at harmonerer (læs; for bedst mulig lydgengivelse)

Du vil selvfølgelig opnå øget kvalitet via Pass INT30. Dog må du også påregne at den vil være noget mere afslørende overfor
det øvrige udstyr i kæden. Kunsten er at opnå synergi og balance. Her tror jeg du er bedre tjent med at få styr på andre tiltag
inden du overvejer INT30. Dette for at få det optimale resultat og udbytte af så fremragende én forstærker.

Pt. ser det ud som om at det er streaming og opstilling der vil kunne optimeres hos dig. Du vil blive forbavset over hvor meget
mere du vil kunne få ud af dit fine setup ad denne vej. Hvis du ikke kan få en anden opstilling ville jeg, som minimum, indlede
med at arbejde omkring optimering af dit streaming. Jævnfør Morgenstjernes gode råd. Når disse grundlæggende basis er på
plads vil du kunne kigge seriøst på Pass INT30, og herefter få meget bedre udbytte af dennes kvaliteter i dit setup. Det er mit
råd til rækkefølgen. Det er selvfølgelig op til dig hvordan du vælger at gribe det an!?

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Hej Morgenstjerne,

Tak for dit indspark.

1. Du har utvivlsomt ret i, at det ville lyde bedre med en bedre opstilling, men som du også er inde på, kniber det med
pladsen. Jeg er lidt låst fast til at skulle have højttalerne, hvor de står nu, da det er en lille lejlighed, jeg har, og da jeg også
har andre prioriteter end musik (spisebord, sofa m.v.)

2. Ja, jeg er heller ikke vild med, at tv'et upsampler! Kan desværre ikke forbinde med kabel til pc'en, da den står for langt
væk. Jeg må vist investere i noget Cambridge Stream Magic 6, alternativt få mit tv op at hænge på væggen og så flytte cd-
afspilleren/dac'en op på stereobænken, og så simpelthen gå tilbage til at afspille cd'er, dvs. ikke bruge streaming. Men
allerede nu her hvor jeg skriver det, kan jeg mærke, at dét er jeg simpelthen blevet for magelig til, nu efter jeg har vænnet
mig til at bruge streaming. Så det bliver en streaming-løsning, jeg må investere i.

3. Spild af penge er så meget sagt. Jeg ville jo stadigvæk kunne nyde gavn af den øgede kvalitet i forstærker-leddet. Men du
har ret i, at jeg vist må tænke alvorligt over, hvad der skal prioriteres først: "Korrekt" streaming eller opgradering af
forstærker.

Mvh
Henrik


Hej Henrik!

Tak fordi du ikke tog mine råd ilde op.

Jeg kender alt til magelighed og nem tilgang til musikken - det er ikke at undervurdere!
Her kan jeg anbefale Jriver på en PC med masser af kræfter og ram, sammen med Jremote på f.eks en Ipad, så er magelighed og musik i top, det
lover jeg dig.

Jeg tror forøvrigt godt at dine ht. kan bære en super forstærker.
Og din DAC tror jeg sagtens kan følge med, med en god streamer i røven så at sige.

Rigtig god fornøjelse med dit fine setup.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

HOLBERG:
Tak for dit indlæg. Ja, jeg kommer vist ikke uden om, at kigge på det med streaming.

Morgenstjerne:
Det kunne være dejligt, hvis mine højttalere og min DAC kan bære en super forstærker!!

Mht. Jriver: Hvordan gør man helt præcist?
Jeg har en stationær pc.
Den sætter jeg op som Jriver server, ikke? (Er det svært?)
Så køber jeg f.eks. en Ipad og bruger den som klient med Jremote, dvs....
Ah nu fatter jeg det !
Man bruger Ipad'en til at styre Jriver-programmet med remotely via et lille program på IPad'en (Jremote)!
Hvor smart!
Det vil jeg helt sikkert overveje.
Det er da 100 gange smartere end Cambridge Stream Magic og hvad der ellers er på markedet.
Men virker det ordentligt?
Er det til for en med store fingre at bruge?

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
magnusmyggen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej henrik. Dejligt anlæg du har. Held og lykke med at tweake dit udstyr, det er her men kan få mange timer til at gå med. Dejlig hobby.
Til top Vis magnusmyggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnusmyggen
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Aj for H da også:
Jeg er lige kommet i tanke om, at den stationære pc da skal være forbundet med anlægget på en eller anden måde.
Ellers dur det jo ikke, alt det her med Jriver, vel?
Og jeg kan ikke kabel-forbinde min pc med mit anlæg, da pc'en står alt for langt væk.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej magnusmyggen, mange tak skal du have, og i lige måde
Ja, det er en dejlig hobby!
Det er spændende at gå og pønse på forskellige muligheder for at få det, som man gerne vil have det.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes