Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nu med Doxa! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 04 November 2012 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg havde en (antik) tråd om mit gamle setup herinde, men den var lukket, så der kommer nu lige en ny. Meget vand er løbet i åen siden min sidste opdatering, og det eneste der var tilbage (nemlig mine JM Lab 906) er netop solgt fra.

Mit setup består nu af:
Linn LP12 m. Akito + Ortofon MC Salsa
Squeezebox Classic
Cambridge DacMagic
Exposure 2010 integreret (som forforstærker)
Doxa 70B SE
Dynaudio Contour 1.8 Mk II
Fletcher 200 Interconnect
QED Silver Signature Højttalerkabel

Jeg er selv ganske godt tilfreds med lyden. Især Doxa'en har virkelig løftet det noget, og jeg vidste godt, da jeg for nyligt købte Dynaudio højttalerne, at der skulle ske noget på forstærker fronten. Det virker som om Doxa 70B SE har meget let ved at trække Dynaudio højttalerne selvom de skulle være notorisk svære at finde et godt forstærkermatch til.

Det næste der skal til er en bedre Squeezebox PSU. Jeg har haft en hjemmebygget til låns, og det løfter lyden i en grad jeg ikke troede muligt.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 04 November 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Og lidt billeder



Ja, jeg mangler lige at finde en måde at stille Doxa'en på, så den bliver lidt mere "konevenlig"



DacMagic, Exposure 2010 og Doxa 70B SE



Og et nærbillede at Doxa'en. Dejlig forstærker!



Dynaudio Contour 1.8 Mk II (Lysestagerne på toppen for at forhindre vores katte i at hoppe op og terrorisere dem)
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 28 November 2012 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt i setup'et. Jeg har længe gerne ville have en bedre PSU til squeezebox'en. Jeg har netop fået en BOTWS PSU i fødselsdagsgave og den er bare super lækker. Jeg har tidligere lånt min bror's selvbyggede lineære regulerede strømforsyning, men BOTWS er noget bedre. Det er helt utroligt hvad en bedre strømforsyning kan gøre ved lydkvaliteten i en Squeezebox (vel at mærke via digital-udgangen).

Den får en klar anbefaling med herfra!
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 01 December 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Rigtig fint setup med nogle solide performere. De gange jeg har lyttet til anlæg med Doxa forstærkere i kæden, er jeg
ikke blevet skuffet. Den kan jeg godt forstå du er glad for Hvordan er synergien i øvrigt med Exposure?

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 December 2012 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Du kan godt få din gamle tråd åbnet igen, hvis du sender Mikkel Gige en PB og anmoder om det.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 01 December 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Rigtig fint setup med nogle solide performere. De gange jeg har lyttet til anlæg med Doxa forstærkere i kæden, er jeg
ikke blevet skuffet. Den kan jeg godt forstå du er glad for Hvordan er synergien i øvrigt med Exposure?


Jeg er virkelig glad for Doxa'en. Ikke mindst til prisen. Jeg synes egentlig at det går meget godt med 2010'eren. Jeg havde frygtet det værste og
havde egentlig kun regnet med det som en nødløsning, men jeg synes det performer meget godt så det er blevet en mere permanent løsning. Det
overrasker mig dog hvor meget der "går tabt" i udgangstrinnet i 2010'eren når den skal drive Dynaudio højttalerne. Jeg kunne dog godt tænke mig at
prøve en rigtig (god) forforstærker engang for at se hvor meget der er at hente på den front.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 01 December 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Hej Kasper


Du kan godt få din gamle tråd åbnet igen, hvis du sender Mikkel Gige en PB og anmoder om det.



Det går nok. Der er ikke meget tilbage af det gamle alligevel, så måske er det på tide at starte på en frisk.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 December 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
allanowich skrev:

Hej Kasper


Du kan godt få din gamle tråd åbnet igen, hvis du sender Mikkel Gige en PB og anmoder om det.



Det går nok. Der er ikke meget tilbage af det gamle alligevel, så måske er det på tide at starte på en frisk.
Fint nok. En rigtig god forforstærker kunne være en Acurus RL11 med remote.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Mettehansen1975
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 11 December 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det tv ser da utroligt lille ud i forhold til resten.

Men er vild med dine højttaler
Til top Vis Mettehansen1975's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mettehansen1975 Besøg Mettehansen1975's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 11 December 2012 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Et nyt TV er også på ønskesedlen til jul...

Højttalerne er jeg rigtig glad for. Det er et scoop efter min mening hvis man finder dem brugt.

Det næste der skal skiftes må være Exposure forstærkeren. Jeg tror den er et begrænsende led. Har også kigget mig lidt lun på en Densen DM-10 (Min bror har en som jeg har hørt herhjemme) Den slår PT Doxa/Exposure comboen i ren opløsning og boogie faktor, hvilket irriterer mig lidt, da jeg ikke ellers synes at min combo mangler noget til hverdag. Desværre har DM-10 ikke remote.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 11 December 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft flere Doxa forstærkere, og ens for dem alle er, at de er yderst kræsne med valg af forforstærker, parres de rigtigt,
så synger de til gengæld..
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 12 December 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:
Hej.

Jeg har haft flere Doxa forstærkere, og ens for dem alle er, at de er yderst kræsne med valg af forforstærker, parres de rigtigt,
så synger de til gengæld..


Det lyder spændende. Har du nogle guldkorn med din erfaring i bagagen?
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 12 December 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
Dynaudio Contour 1.8 Mk II (Lysestagerne på toppen for at forhindre vores katte i at hoppe op og
terrorisere dem)



Hehe! - Har selv et par små, tomme kasser til at stå oven på mine højttalere, netop for at forhinde katten i at hoppe op
på dem!

Det virker fint

Kunne være jeg skulle overveje lysestager, det ser da lidt mere pænt og indretningsagtigt ud
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 12 December 2012 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Kasper H skrev:
Dynaudio Contour 1.8 Mk II (Lysestagerne på toppen for at forhindre vores katte i at hoppe op og
terrorisere dem)



Hehe! - Har selv et par små, tomme kasser til at stå oven på mine højttalere, netop for at forhinde katten i at hoppe op
på dem!

Det virker fint

Kunne være jeg skulle overveje lysestager, det ser da lidt mere pænt og indretningsagtigt ud


Det er slet ikke så dumt. Man kunne sikkert spinde guld på at opfinde audiofile lysestager, specielt udviklet til formålet.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 15 December 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Jamen, de to bedste var :

Nordic Mingda MC3R rør pre, den havde jeg også til andre effekttrin bagefter, den lyder super godt..
Og en Nelson Pass DIY pre, som jeg har endnu...
Doxa's egne er dog også gode, men så man man undvære remote..
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Så er der impuls-købt 1 stk. Audio Research SP-4. Den kommer forhåbentlig med posten imorgen. Er der nogen der har erfaring med denne gamle fætter, og om den vil passe til min Doxa?
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 17 April 2013 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Nyt i Setup'et...

SP-4'eren er væk igen. Den var ikke lige sagen i mit setup.

Dacmagic'en er desuden opgraderet til en Stello DA100 Signature jeg fandt på ksb. Det har virkelig løftet performance på et
helt andet plan. PT kører jeg Squeezebox via Coax i Stello'en og så direkte i Doxa'en og så anvender jeg (med skam) den
digitale volumenkontrol i Squeezebox'en. Selv med denne lidt non-audiofile løsning er transparensen fantastisk og jeg savner
ikke umiddelbart noget. Stello'en synes jeg spiller med rigtig mange detaljer, men på en måde der går, at det stadig er musik
og ikke bare hifi.

Jeg mangler bare lige en form for forforstærker. Jeg har kigget lidt på en Tentlabs passiv volumenkontrol. Er der nogen der har
erfaringer med det?
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 17 April 2013 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Nyt i Setup'et...

SP-4'eren er væk igen. Den var ikke lige sagen i mit setup.

Dacmagic'en er desuden opgraderet til en Stello DA100 Signature jeg fandt på ksb. Det har virkelig løftet performance på et
helt andet plan. PT kører jeg Squeezebox via Coax i Stello'en og så direkte i Doxa'en og så anvender jeg (med skam) den
digitale volumenkontrol i Squeezebox'en. Selv med denne lidt non-audiofile løsning er transparensen fantastisk og jeg savner
ikke umiddelbart noget. Stello'en synes jeg spiller med rigtig mange detaljer, men på en måde der går, at det stadig er musik
og ikke bare hifi.

Jeg mangler bare lige en form for forforstærker. Jeg har kigget lidt på en Tentlabs passiv volumenkontrol. Er der nogen der har
erfaringer med det?
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes