Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Anbefal en subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pennypacker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 November 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt 5 højtaler i Cambridge Minx serien. Jeg leder derfor efter en subwoofer som vil passe til disse små højtalere. Jeg hørte højtalerne sammen med Cambridge X200, som er den mindste subwoofer i serien og det lød rigtig godt taget i betragtning af den lille størrelse på subben.

Min stue er dog et noget større rum (29m2), end der hvor jeg lyttede til højtalerne, og jeg tror ikke lyden vil "fylde" det samme her. Jeg leder efter en subwoofer i prisklassen 2-4000 og har kigget på en XTZ 10.16, som mange taler godt om på nettet.

Højtaler og sub skal spille sammen med en Marantz SR4200 Surround reciever og skal primært bruges til film, men også rock/pop musik.

Har i nogle gode ideer/forslag? Jeg køber gerne brugt såfremt kvalitet og udseende er godt.

Til top Vis pennypacker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pennypacker

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej, har selv 5 x Minx i mit surround system, køre med en Jamo sub 800, den er lidt mindre end Minx X200 men den klare det fint i min stue på ca.
30 kvm og der er mere bas end med den X200 som jeg har haft lånt, den skal placeres i et hjørne for at den lyder af noget, med en større sub har du
lidt mere frihed.

Har en kammerat der også har 5.1 med Minx og så den XTZ 10.16 sub du overvejer og det lyder fint i stue på 50 kvm.

hver opmærksom på at din sub helst skal placeres på linie med dine fronter og helst tæt på dem. Du er nød til at dele meget højt fra sub til satelitter
(ca. ved 140 Hz) så det går let ud over perspektivet.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

pennypacker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 November 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Okay det lyder som om man ikke altid kan dømme en subwoofers kraft ud fra størrelse. Jeg var også meget imponeret over hvor meget den gav den lille Minx.

Det bliver ikke noget problem at have subwooferen stående på linje med fronthøjtalerne.

Til top Vis pennypacker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pennypacker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes