Hej allesammen
Synes jeg ville dele mit DIY projekt med jer, eftersom jeg gennem tiden har hentet rigtig meget inspiration herfra.
Jeg har i lang tid tænkt på at bygge nogle nye kabinetter til mine 10-12 år gamle Dynaudio Audience 52.
Heldigvis er 52'eren er lavet som en gulvmodel også ( Audience 62 ) så jeg ved at enhederne kan fungere i et større kabinet.
Det er kun delfilter til forskel. I første omgang genbruger jeg dog det org. delfilter, prøver at lytte lidt til det, og så kan jeg
ændre på det senere.
Den indvendige opbygning er lavet af 12 og 19 mm MDF
Fronten er 12+19 mm MDF skruet sammen. Så jeg har mulighed for at lave ændringer inden i senere.
Siderne er 16+6mm MDF limet sammen.
Herunder følger billeder af byggeforløbet op til nu.
Sådan her ender det færdige kabinet med at se ud. Desuden kommer der en sort front på.
I bengyndelsen var altting firkanten og med rette vikler javascript:AddSmileyIcon('

')javascript:AddSmileyIcon('

')
Skabelonen til den indvendige afstivning er her skåret ud.
Mere afstivning
Materialer til den indvendige konstruktion til en enkelt højtaler
For at sikre præcise og stærke samlinger, samler jeg det hele med "fisk"
Prøvesamling af den indvendige konstruktion
Så blev det tid til at lime lidt. Jeg limer med helt alm. snedker lim her.
Siderne skal bue, så de måtte snittes lidt i. Det tog et par forsøg inden jeg fandt frem til det bedste forhold af styrke kontra
bøjelighed.
Flere "fisk" Det er en genial måde at samle plademateriale på, IMO
Det krævede samtlige skruetvinger i værkstedet for at lime siderne på. Her er det nr 2 som bliver limet. Den første forsøgte jeg
at presse samme med bagage bånd og "skralder" det virkede som sådan OK, men jeg fandt at det her virkede bedre.
Jeg limer bi-tumen plader på siderne. Jeg har ikke tidligere erfarringer med bi-tumen, men efter mange anbefalinger gav jeg
det et forsøg. Det havde i hvert fald en markant forbedring blot ved en "banke-prøve".
Så kom der lidt skum i :)
Det er så langt som projektet er nået her til aften.
Jeg ser frem til at høre kommentarer samt ris og ros :)