Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmusapt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2012 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Min viden inden for højttalere er utroligt mangelfuld og derfor håber jeg nogle herinde kan hjælpe mig.
Jeg er fornyelig blevet ansvarlig for vores fælleshus, hvor der i sin tid har siddet forstærker, fladskærm osv. Tingene er dog
blevet stjålet og den tidligere bestyrer har ikke gidet indkøbe nyt, med risiko om at det ville forsvinde igen.

Sagen er dog den at alle højtalere og kabler sidder der endnu, så min tanke er selv at investere i en forstærker og låne den
ud til arrangementer.

Problemet er bare den jeg ikke aner hvor jeg skal starte.
Jeg har tage billeder af mærkaterne på 4 x højtalere og 2 x Sub.

Jeg håber måske i kan give svar på hvor jeg skal starte. Forstærkeren behøves ikke at være high-end, tværtimod. Det skal
bare virke og kunne spille til arrangementer efter rigelig evne. (D.v.s den må også være brugt)

Der er
4xhøjtalere med anvisningen http://img690.imageshack.us/img690/748/img0742ip.jpg
2xSub med anvisningen http://img696.imageshack.us/img696/9194/img0744ur.jpg

Håber i kan hjælpe :)
Til top Vis rasmusapt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusapt

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 November 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal ud og købe en PA forstærker, så tænk ikke traditionel HIFI! Det ser ud til at jeres subs er passive, dvs uden indbygget forstærker. Jeg
ville nok tage lidt flere billeder og så gå ned i den lokale musik(udstyrs) forretning og tale med dem
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2012 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Kunne du vise billeder af selve højtalerplaceringerne i lokalet? Spørgsmålet er, hvor mange forskellige kanaler udstyret skal have... Er der 'blot' tale om stereo, kan der faktisk købes rimeligt prissatte halvprofessionelle amps til formålet. Der er et problem m.h.t. driften af subberne, hvordan man deler ml. dem og resten - de skal under alle omstændigheder have deres egen amp. Kender du alderen på systemet, og/eller den oprindelige opsætning? Det virker en smule gammeldaws .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes