Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Thx godkendt Jamo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bitz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej jeg går og leger lidt med tanken om og skal have noget nyt lyd engang i det nye år og er så småt begyndt og kigge lidt på hvad jeg kunne tænke mig.

Noget jeg har kigget på er blandt andet: Jamo's D500 THX-godkendte serie:

http://www.av-connection.dk/?PGr=4132&ML=1451

Nogle som kender til det? både penge mæssigt kontra lys osv.

Jeg har jo min ONKYO TX-NR609 THX Select 2 godkendt receiver som de også anbefaler på siden og sætte den samme med... Tja jeg ved ikke rigtig er ny men efter og have læst lidt rundt om er jeg ikke blevet meget klogere.

Til top Vis bitz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitz

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 November 2012 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Det er altid svært at give råd om specifikke produkter, og især kombinationer heraf - medmindre man selv tilfældigvis er ejer af det pågældende.

Jeg ville ikke selv lægge særlig vægt på THX-hejset, det er stort set blevet en salgsgimmick - især m.h.t. højtalere.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2012 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Jeg kender desværre heller ikke højtalerne, men umiddelbart ville jeg nok overveje, om du ikke får mere lyd for pengene ved at gå efter 5.1 løsning i stedet. Det afhænger naturligvis af, om du bruger anlægget til musik eller film. Jeg har selv en Onkyo TX-NR809 med System Audio HT i en 5.1 opsætning, og jeg bruger den 90% til musik fra Spotify, så det påvirker nok min betragtning.

Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det er altid svært at give råd om specifikke produkter, og især kombinationer heraf - medmindre man selv tilfældigvis er ejer af det pågældende.

Jeg ville ikke selv lægge særlig vægt på THX-hejset, det er stort set blevet en salgsgimmick - især m.h.t. højtalere.

Om THX lyder bedre er vel en smagssag- men ligefrem at kalde det for salgsgimmick, er ikke helt rimelig, der er trodsalt visse krav der skal opfyldes for at det kan godkendes.

Personligt ville nu heller ikke begrænse mit valg, ud fra en THX etiket.

http://www.thx.com/consumer/thx-technology/

bitz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2012
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres inputs jeg må tage turen ned og høre det med egne øre.

For mig er det vigtigt det er en Biograft oplevelse hvor lyden er i top klasse og det tænkte jeg at sådan et sæt ville kunne bidrage med.

Dog er jeg klar over at til musik skal man op i nogle andre højtalere hvis man ligger vægt på "musik" lyd men for mig er det film.

Det sjældent man finder noget som er nummer 1 til begge dele man går som regel på kompromis et eller andet sted hvis man ikke vil give en formue og alligevel går man sikkert på kompromis for det skulle være underligt hvis et sæt ville kunne lever smeltende lyd både i musik og film men igen det er en oplevelse og individuelt hvordan vi opfatter hvad der er godt så ja spørgsmålet lever videre.

Men tak for jeres svar endnu engang hvis flere skulle have nogle inputs bring it

Til top Vis bitz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitz

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Sendt: 23 November 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Jamo's D6 THX serie (tror den er udgået nu) og den synes jeg klarede det udemærket. Jeg vil ikke sige den er i
stand til at spille store rum op, men sammenhæng mellem højttalerne og dynamikken i fronterne synes jeg var ganske
glimrende. Subwooferen er dog ikke noget jeg gad eje.

Men tag ned og lyt - det er den eneste måde du får brugbart input :)
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Sendt: 23 November 2012 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ja, der er krav, eller det er nok mere en sat standard inden for forskellige områder. Der er efterhånden rigtig mange THX
klistermærker i omløb blandt fabrikaterne, for det gør da produktet mere værd. Eller de kan tillade sig at tage mere for et
produkt.

Man skal lige være opmærksom på THX fortæller ingen ting, andet end en standard er blevet overholdt, men så er det lige
hvilken en det er. "Select" og "Select2" er i mine øjne ikke noget særligt, da preformance kravet er relativt lavt sat. Der er også
en THX standard for PC højttalere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes