| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til, at dette at opgradere sit hifi-anlæg, er en væsentlig del af hobby'en. Nogen kalder det at blive grebet af hifi-feberen. Selv når man har et sublimt anlæg kan man blive ved med at fantasere om at det kan blive endnu bedre. Måske er der lidt jagtinstinkt blandet ind i det.
Jeg er selv i nogen grad grebet af den omtalte feber, men har dog glædet mig hele vejen til toppen fra den første reciever til separate megadyre forstærkersæt. Men måske kommer man til et punkt hvor man siger: nok er nok. Én har meget klogt sagt: "bedre" er det godes værste fjende"- hvilket i vores sammenhæng kan oversættes til: "Lad være med at lytte til hifianlæg du ikke har råd til". Kan man mon lære at "praktisere" tilfredshed? Jeg tror det...
Hver gang man har opgraderet, vænner man sig efter nogen tid til lyden - og så opstår der et nyt ønske om forbedringer. Det er hifi-forhandlerne nok rigtig glade for
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Think du har ret Batman - tvivler på det nogensinde ender (positivt økonomisk).....
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
|
|
|
. __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
|
|
|
Jeg når knap nok at få nyt udstyr ind ad døren før jeg har lyst til at sælge dette igen for at prøve nyt. Dette handler nok ligeså
meget om min iver efter at lære mere på området, da min erfaring i faget stadig er meget lav, og tænk hvad der gemmer sig
derude af perler jeg endnu ikke har lagt ører til?!. Har dog haft meget entry-level hifi gennem stuen, og har hygget mig
gevaldigt med dette de sidste 6 år (på su).
Nyder det snarere som min hobby end en feber... Og dog..
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke min mening at opfordre til hifi-askese - men engang spurgte jeg mig selv: "Hvorfor interesserer jeg mig for high-end?" Svar: "Fordi jeg har råd til det!"
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| "Lad være med at lytte til hifianlæg du ikke har råd til" |
|
|
Det er virkelig et godt råd!
Hold da op hvor kan man hurtigt gå fra at være fuldt ud tilfreds med sit anlæg til at skumle, fordi man har hørt noget, man
endnu bedre kunne lide, men som man ikke har råd til!
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA og et super fedt af typen uden bieffekter af nogen art, andet end ("måske" behovet for at det skal blive bedre endnu ) __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er det som med alt andet biler motorcykler ja alt legetøj der er sjovt..
Hvad fanden vi lever kun en gang er der penge i banken når vi død, døde vi på det forkeret tidspunkt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os sige du har et "godt" anlæg (hvad det så vil sige må du selv afgøre) - spørgsmålet kan så være: Vil du bruge din penge på ny musik eller vil du via opgradering få den musik du allerede kender til at lyde endnu bedre?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fornuftig "kombi" af disse 2 er vel ikke at foragte .
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
kwasikomp Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kwasikomp Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en måde kan man jo sige, at alt der udløser dopamin i hjernen er narko. Så det gælder også HiFi - i hvert fald her i huset!
__________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med hifi som med smøger, alkohol og stoffer, blir man grebet af det, får man hurtigt et overforbrug......som er meget svær at komme ud af, uanset hvilken kategori man tilhører!!!!
Jeg har selv været grebet af samme sygdom gennem mange år, (hifigitis) og her har dælme været noget gennem huset, men er nået dertil, at de små forskelle der er når man er oppe i ret godt grej, ikke tit er pengende værd, så er nået dertil, hvor jeg har stillet mig godt tilfreds, og det har gjordt jeg kan leve med det som det er....og bare nyde musikken!!!!
elsker dog stadig at lege med det.....men er ikke så søgende mere som tidligere....synes at ha fundet ud af at højtalerne er den store kilde i at nå hvilken retning man vil, så derfor har jeg 3 sytemmer opsat.....alt efter hvilken musik jeg spiller....hvilken tid på døgnet det er, synes der er rigtig mange psykiske aspekter i at høre mange ting....
så idag er jeg bare nået dertil, hvor jeg er en ret glad mand, der bare elsker at lytte til musikken.
velkommen
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig 
Efter en del forgæves søgen efter HT'ere som kan yde en del, uden at forvrænge, blev til specialbyggede HT'ere efter mine spekifikationer De kan nemt håndtere 1500W uden at blive rødglødende Men varmt bliver det i lytte stuen Søger (ved lejlighed) nu kun efter passivt kølede PA forstærkere (Ikke ment at finde, når de skal kunne yde 2kW pr kanal som mindstekrav) Må nok eksperimentere med vandkøling. men lige i øjeblikket er jeg fuldt tilfreds med mit nuværende setup  __________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som briterne siger: The difference between men and boys is the price of their toys Mon ikke det i virkeligheden er en væsentlig del af det hele? I dette lukkede rum, tør jeg da godt vedstå, at jeg kan få et akut mundsavlende og totalt uomgængeligt behov for næsten alt hvad der kan sættes strøm til, og samtidig ser lidt lækkert (blæret  ) ud. Opgraderingsbacillen kan derfor ligeså angribe i byggemarkedet som i Hifi-butikken.  Behovet for at bevare det gode forhold til bank og kreditorer, er derfor den primære årsag til at mange komponenter trods alt overlever her i mange år. Og en lille smule fornuft. Med alderen er det også blevet lettere at huske at hvor ofte den barnlige glæde ved nyt udstyr meget hurtigt er blevet afløst ønsket om yderligere forbedringer - eller bare udskiftninger Men det er nu dejligt at få noget nyt engang i mellem
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 26 November 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er total en gang narko for de fleste ... min kone har givet mig en kold tyrker og hvis det ikke er nok bliver jeg indlagt
siger hun hehe
|
| Til top |
|
| |