| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 01 December 2012 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal prøve en ny pickup ved lejlighed. Her har jeg bla. kig på Benz PU-er.
Hvad er de lydmæssige forskelle mellem disse to i (SL) low output udgaven?... Retfærdiggøre Glider merudgiften i forhold til
ACE? Hvorfor i givet fald?
På forhånd tak for venlig assistance __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop læst mig frem til at Benz ACE bør belastes rimeligt højt før den virkelig åbner op. Ml. 800-1000 ohm siges der.
Gælder det også Glider og Benz PU-er generelt?
Håber nogle med kendskab til disse PU-er vil give deres besyv __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lidt ældre tid, da AudioArt havde importen, var det sådan at alle Benz' MC-pickup'er med lavt udgangssignal skulle op på de
800 - 1000 Ohm i belastning. Jeg lånte flere og købte til sidst en Benz Ref. der kørte ganske fint ind i en Linn Linto, efter at
have snublet lidt i riaa'en på en Nakamichi CA5E II og en Onkyo P3099.
Ved desværre ikke noget særligt om de flere nyere modeller.
Den oprindelige Glider har jeg dog prøvet uden at den gjorde det store postive indtryk.
Mvh. Jens/Modifix.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Har netop læst mig frem til at Benz ACE bør belastes rimeligt højt før den virkelig åbner op. Ml. 800-1000 ohm siges der. Gælder det også Glider og Benz PU-er generelt?
Håber nogle med kendskab til disse PU-er vil give deres besyv  |
|
|
Da jeg har handlet med Benz pick-upper siden 1990 har jeg en smule kendskab til dem....:-)
Og ja, som hovedregel skal Benz low-output pick-upperne belastes med en ret høj impedans, i mange tilfælde gerne 1000 ohm, og tit op til 20-30 kohm....(kommer lidt an på hvilken model)
Benz low-output pick-upperne har aldrig været velegnet til step-up trafoer, pga. deres lidt for lave indgangsimpedans.... Den nye model Benz Ebony tr er deres første pick-up som er konstrueret til at kunne bruges sammen med en step-up trafo, og derfor noget meget lavimpedant end de andre modeller..... I øvrigt er den nye model Glider en væsentlig bedre pick-up end en Ace, men koster også nogle flere penge.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Benz Micro Gold, som jeg er ret tilfreds med. Denne kører jeg aktivt i en Acurus P10. Men jeg har en HighPhonic step up HP-T7 og denne har jeg prøvet sammen med den. Benz Gold har en impedans på 20 ohm og det lød faktisk ganske godt, men ikke direkte bedre end før. Derfor har jeg valgt ikke, at køre via trafo, simpelthen fordi jeg så ikke har det ekstra kabel i signalvejen. Brum var der absolut intet af og bassen var ret god og dyb også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benz pickup'er benytter nærmest platforms-teknik, og det betyder at bl.a. Ace, Glider & Wood deler motor.
Kun selve huset er forskelligt på de tre. Husets materiale udgør generelt en kæmpe lydmæssig forskel på pickup'er. På de tre Benz'er er huset lavet af plastik (Ace), "nøgen"/metal (Glider) og træ (Wood).
De tre materialer har forskellige akustiske egenskaber, og det betyder derfor at Ace og Glider lyder forskelligt, til trods for at de deler teknik. Jo bedre materiale - jo bedre dæmpning, og deraf flere informationer fra rillen.
Den samme platforms-teknik benyttes også i de dyrere modeller, f.eks. har Ruby Z, Gullwing og LP-S samme motor (med rubin-anker), og igen forskellige materialer til huset.
Ebony serien er unik ved, at have sin egen platform. Dog låner Ebony H sin motor fra Ace/Glider/Wood. Og omvendt låner Ref S sin motor fra Ebony L og deler hus med Wood.
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere spillet med en Glider SL - den var super. Jeg belastede den med 1000 Ohm, som andre også angiver som
værende tæt på ideelt.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|