Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 03:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Steven Green’s musikrum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg igennem længere tid set på andres setup, så tænker det vist er tiden til at vise hvad jeg selv lytter på, når jeg sidder ved computeren og tjekker andres anlæg ud.

Forstærker:

EFFEKTFORSTÆRKER: Vincent SP-991plus (2 stk.)
• Udgangseffekt:100W RMS klasse A / 300W RMS klasse B i 8 Ohm, og 600W RMS klasse B i 4 Ohm

FORFORSTÆRKER: Vincent SA-91plus

ELEKTRONISK DELEFILTER: Behringer DCX2496

CD afspiller:

Vincent CD-S5

Højttalere:

FRONTHØJTTALERE: Dali Concept 10 (2 stk.)

SUBWOOFERE: Dali Suite 1.5 (2 stk.)
• Forstærker: Klasse A/B 300W RMS / 600W PEAK

- Alle højttalerne er afkoblet fra gulvet med Holfi Feet gummipuder

Kabler:

STRØM KABLER: Harbinger Audio Creator (6 stk.)

STIKDÅSE: Harbinger Audio Socket 8

HØJTTALER KABLER: Harbinger Audio Vivre Duo (1 sæt)

SIGNAL KABLER [XLR]: W&M Audio BC-01 (4 sæt)

SIGNAL KABLER [RCA]: W&M Audio AC-01 (1 sæt)

Beskrivelse af anlægget:

Dette lydsystem er optimeret for elektronisk musik. Da dette er mit primære musikvalg, derfor også dette valg af højttalere. Lyden vil jeg beskrive som dynamisk. Dvs. bassen er hård/stram/kontant og dyb. Det øvre område er lys og åben med masser af detaljer og med varm mellemtone.

Jeg synes faktisk jeg har nået målet mht. at finde den perfekte lyd for det musik jeg hører. Dette har taget lang tid, med lyt på mange forskellige komponenter og højttalere.

Det løfter lyden på en helt anden måde, ved at have Behringer delefilteret til at korrigere lyden mellem subwooferne og fronthøjttalerne, mht. delay, eq, deling osv. Jeg vil næsten sige at det er et must for alle brugere med subwoofere.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 581
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Kæft, det ser godt ud. Jeg kan jo næsten forestille mig lyden...og velkommen i klubben, hvor vi med meget membranareal trives Cool,

__________________
*Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
Til top Vis Holger4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holger4
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det der! Det er sku ikke et anlæg man ser hver dag Fed combo, sikkert et sjovt anlæg. Når man ser anlægget, forventer
man lidt nogle andre højtalere og subs på det du har smidt på det Jeg tror på der nok kan blive flyttet bare en smule luft
der inde, hvor stort er dit rum, for det er vel noget svært at styre alt det, selvom du har din Behringer? Jeg har dog også hørt
mange steder, at folk siger den er fed, og især til prisen!

Harbinger Audio.. Har aldrig hørt om det, men det ser godt nok noget voldsomt ud!


__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Det ser sku' godt ud  Lækkert setup  Kan forestille mig, at der virkelig er smæk på bassen

De Vincent SP-991plus er nogle fede kasser  Er det ikke noget med 100 watt klasse A? Jeg har selv Vincent SP-998 og Vincent SP-995 i mit surround setup, så ved at det er kval effekt.

Jeg ville nok give de Dali Concept 10 lidt mere plads bag højtalerne, hvis du altså ikke træker dem ud ved brug (det gør jeg selv med begge mine setups). Trænker at det er svært at få dybde i lydbilledet, samt at bassen måske kan være svær at holde styr på?

Det er seriøst med to sub'er  Prøvede selv med to Dali Ikon sub'er på et tidspunkt, men tingene faldt ned fra hylderne i køkkenet, så de fik det røde kort af konen  Jeg synes dog heller ikke, at de fungerede så godt til rock, men til meget af det elektroniske musik, var det fedt.



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Kan det overhovedet spille musik eller kun gengive elektroniske lyde

Fedt med et lidt alternativt anlæg - hvis jeg udelukkende lyttede til elektroniske lyde, så så mit anlæg sikkert også sådan ud
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Ser super lækkert ud - men du kan få meget mere ud af det ved at skifte den Behringer ud men fx en XTA eller BSS aktivt
delefilter - det vil rykke oceaner..

har selv testet behringer - det er ikke toppen..
Pt bruger jeg kun aktivt analog filter fra DBX, heller ikke det bedste men finanserne har ikke været til bedre endnu.
Samt en velodyne sms1 til subben...

MVH

Ulrik
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft nogle lækre kabler
Fortæl noget mere om dem.. Hvad ligger priserne på og hvad med strømfilteret?
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hey alle.

Tak for jeres svar. ;-)

Ang. det med mere info omkring fx kabler, forstærker etc. Er præcis det jeg har forsøgt på at skrive i mit første indlæg. Men ham administratoren har sin egen vision på hvordan MIT blog-indlæg skal se ud. Han har fjernet over halvdelen af mine billeder også. SOM IKKE ER DE SAMME. Plus relevandt info omkring effekt på mine monoblokke og alle de andre komponenter. Men jeg må tydelighvis ikke have det stående.

Så prøvede jeg at kompencere for det ved at linke til mit galleri på hifigalleri, hvor alt info samt flere og større billeder er. Men næææ nej, det fjernede han også.

Og jeg er ved at blive godt rasende over den snoppede måde som administrator gør det på. Der står intet i betingelser omkring max antal billeder, eller at jeg ikke må skrive tekniske informationer på mine komponenter.

Så ovevejer lidt at fjerne min side igen, fordi jeg ikke kan få lov at skrive en pin, uden han skal ind og farve det jeg skriver.... Hmm jeg skal lige rase lidt af på den her.  - Så vender jeg lige tilbage....

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en skam, kan godt se meget af det er fjernet. Må dog give Mikkel ret i, at der er forskel på hifigalleri og dette forum.
Der inde poster man copy/paste spec, det gør vi ikke her. Men at opgave wattene kunne være fint, bare skriv det som flydende
tekst i stedet. Det er også hyggeligere

Billeder kan der ganske simpelt ikke være nok af! Det var fint før, nu synes jeg også billederne er lige svage, og der
mangler de mange fine som var der før!

Edit: Ser nu min tråd også er blevet redigeret ned til kun 4 billeder og vigtige billeder er fjernet fra den. Teksten som jeg også
havde brugt lang tid på at skrive er også redigeret og reduceret en del! Synes det er latterligt, meningen med sådanne
tråde er at vise frem og fortælle, og så bliver det skåret ned til et minimum, så man kun får et hurtigt indblik i anlægget og
egerens tanker og ideér redigeres ud.

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt måden det er på her, kontra hifigalleri, hvilket jeg synes er godt. Men når man så er én af dem som faktisk godt kan finde ud af at rette info til, så kun det mest relevante fremstår, skære han alle over én kamp.

Han har jo ikke endgang gjort sig den frihed og så tjekke om jeg har gjort copy-paste omkring de tekniske data'er som var pænt sat op i punktform, så formateringen var lige i øjet og overskueligt.

Jeg har nemlig brugt godt 3 timers tid på at indhente alle data'er på mine komponenter og renskrevet dem, så kun det mest relavante stod der. Og ikke bare alt det andet bras af data som tit ikke kan bruges til en pin.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Steven!

Jeg beklager, at det har været en dårlig oplevelse, at oprette en tråd herinde.

Men som der står i retningslinjerne, så skal man ikke spamme sin tråd til med billeder, men holde sig til det relevante. Og der var mange gengangere imellem din billeder, som viste det samme, bare fra andre vinkler.

Problemet er grafisk... for vi har kun den skærm vi sidder med, og den vender som regel den "forkerte" vej, i forhold til trådene i forummet. Og derfor kan det blive meget svært, at se hvor det første indlæg slutter, hvis det bare kører med billede efter billede.

Jeg vil ikke sætte antal på billeder i tråde, da det nogle gange er nok med 2 billeder, mens andre skal bruge 6. Men 10-12 billeder, med forskellige vinkler er vist mere end relevant. Det handler ofte om "show off"

Fortsat god debat!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

hejsa steven. Kunne godt tænke mig at lytte til alt det membran :)

det er synd du ikke har nogle billeder uden frontstof..

BTW, har jeg godt bekendtskab med dine højttalere. de har en meget hidsig diskant. et forslag til en måske forbedring,
kunne være at dæmpe diskanten,. eller måske helt skifte den ud :)..

Og nice kombo med forstærkere og højttalere. Har du nogensinde prøvet at tilslutte proffe forstærkere (pa agtige) og se om
lyd-lvalien falder?
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:


det er synd du ikke har nogle billeder uden frontstof..


Til hans forsvar var der også billeder af det inden de blev fjernet. Det var endda en af de rigtig fede billeder, nok det bedste af
dem. Det så virkelig ondt ud med alt det membranareal!!!!

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Faktisk lod jeg billedet af setuppet uden frontstof blive, da det var mest relevant af de to komplette billeder!!!!

Jeg formoder at trådstarter selv har skiftet til det med frontstof...

Don't shoot the messenger!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Jeg forstår godt måden det er på her, kontra hifigalleri, hvilket jeg synes er godt. Men når man så er én af dem som faktisk godt kan finde ud af at rette info til, så kun det mest relevante fremstår, skære han alle over én kamp.

Han har jo ikke endgang gjort sig den frihed og så tjekke om jeg har gjort copy-paste omkring de tekniske data'er som var pænt sat op i punktform, så formateringen var lige i øjet og overskueligt.

Jeg har nemlig brugt godt 3 timers tid på at indhente alle data'er på mine komponenter og renskrevet dem, så kun det mest relavante stod der. Og ikke bare alt det andet bras af data som tit ikke kan bruges til en pin.



Så du min besked med filteret...??
MVH

Ulrik
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg kommentér lige på jeres enkelte indlæg i aften / imorgen. Skal til julefrokost med arbejdet nu her.

For lige hurtigt at kommenter på:

Mikkel Gige skrev:

Faktisk lod jeg billedet af setuppet uden frontstof blive, da det var mest relevant af de to komplette billeder!!!!

Jeg formoder at trådstarter selv har skiftet til det med frontstof...

Don't shoot the messenger!

Og ja jeg skiftede det selv, som var fordi, at hvis ikke jeg måtte have begge billeder, ville jeg hellere have den med frontstof på, da det ser "pænest" ud, som et præsentabelt billede af setupet. Men kan være nu hvor det har været på tale, at jeg må indsætte et ekstra billede, som er det uden frontstof også. Så ser vi om det må blive.

Men jeg løber, og vender tilbage senere. ;-) God aften til alle.

EDIT: Nå, jeg må åbentbart ikke have begge billeder i første indlæg. Det betyder meget for admin.... Så her er det så med massere af membranareal:

 

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
Hej

Ser super lækkert ud - men du kan få meget mere ud af det ved at skifte den Behringer ud men fx en XTA eller BSS aktivt
delefilter - det vil rykke oceaner..

har selv testet behringer - det er ikke toppen..
Pt bruger jeg kun aktivt analog filter fra DBX, heller ikke det bedste men finanserne har ikke været til bedre endnu.
Samt en velodyne sms1 til subben...

MVH

Ulrik

Har kigget lidt på XTA og BSS, først hvis jeg samligner specs. er Behringer faktisk ret lig med dem, dvs. Behringer gør sig faktisk ikke meget dårliger. Men gør sig faktisk bedre i brugerflade, og anvendelses muligheder, hvis vi kigger på det.

hvis vi så kigger på priserne på XTA og BSS, ligger de fra den billigste 11.000kr og til den dyreste på 32.000kr. Hvor Behringer er på 2500kr, Så jeg tror lige pludselig godt jeg kan nøjes med Behringer, set i lyset af det. Plus at de andre er i blå farve, hvilket vil se endnu mere tosset ud sammen med anlægget som pt. nu er i sølv det hele, samt Behringer. ;-)

Analogueman skrev:
Kan det overhovedet spille musik eller kun gengive elektroniske lyde

Fedt med et lidt alternativt anlæg - hvis jeg udelukkende lyttede til elektroniske lyde, så så mit anlæg sikkert også sådan ud

Hvis du læser "Beskrivelse af anlægget" står der præcis det du selv er inde på. Nemlig at anlægget er bygget ud fra elektronisk musik, da det er det jeg høre.

Holger4 skrev:
Kæft, det ser godt ud. Jeg kan jo næsten forestille mig lyden...og velkommen i klubben, hvor vi med meget membranareal trives Cool,

Lige præcis. Det er simpelthen bare en nødvendighed, til bass-fikseret musik, som er elektronisk musik.

Chriss skrev:

Det ser sku' godt ud Lækkert setup Kan forestille mig, at der virkelig er smæk på bassen

De Vincent SP-991plus er nogle fede kasser Er det ikke noget med 100 watt klasse A? Jeg har selv Vincent SP-998 og Vincent SP-995 i mit surround setup, så ved at det er kval effekt.

Jeg ville nok give de Dali Concept 10 lidt mere plads bag højtalerne, hvis du altså ikke træker dem ud ved brug (det gør jeg selv med begge mine setups). Trænker at det er svært at få dybde i lydbilledet, samt at bassen måske kan være svær at holde styr på?

Det er seriøst med to sub'er Prøvede selv med to Dali Ikon sub'er på et tidspunkt, men tingene faldt ned fra hylderne i køkkenet, så de fik det røde kort af konen Jeg synes dog heller ikke, at de fungerede så godt til rock, men til meget af det elektroniske musik, var det fedt.

Jo Vincent blokkende er pt. mine ynglings. Har haft en del amps igennem tiden. Og synes virkelig de her gør det godt. Uanset lydstyrke klare de det som var det småting.

Men jo de måler: 100W RMS klasse A / 300W RMS klasse B i 8 Ohm, og 600W RMS klasse B i 4 Ohm

Højttalerne står med 40cm fra væggen, hvilket er perfekt for lydbilledet. Der er bass-port både for og bag, så det har egentlig ikke MEGET at sige om den står tæt eller langt væk fra væggen. Så 40 cm fra væggen er perfekt.

Og det med at holde styr på bassen, har jeg mit Behringer delefilter til hvor delay osv. er indstillet, således bassen, rammer præcis samtidig fra front og sub hen til lytte position. Så man opnår en virkelig stram og kontant bass, der kan ryste, og ikke et mudret bass-lydbillede, hvor endten bassen fra sub eller front er forsinket, og kan resultere i at en af dem udfaser bassen fra den anden. Ergo hvis man har sub og front, kan jeg konstatere at delefilter med delay etc. ER ET MUST, hvis man vil opnå en kontant og præcis bass-gengivelse.

Og ja, hvis man høre musik, er én sub i hver side også et must, da du ellers ville kunne fornemme hvor sub-lyden kommer fra i rummet. Her med to, følges sub-lyden med bassen fra fronterne, så det giver et større helhedsindtryk af lydbilledet. Og de her suite subs, klare sig bestemt også bedst til elektronisk musik, samt Concept 10'erne, ja de er som skapt til det. Derfor også valget af disse højtalere.

mx jelle skrev:
Det der! Det er sku ikke et anlæg man ser hver dag Fed combo, sikkert et sjovt anlæg. Når man ser anlægget, forventer
man lidt nogle andre højtalere og subs på det du har smidt på det Jeg tror på der nok kan blive flyttet bare en smule luft
der inde, hvor stort er dit rum, for det er vel noget svært at styre alt det, selvom du har din Behringer? Jeg har dog også hørt
mange steder, at folk siger den er fed, og især til prisen!

Harbinger Audio.. Har aldrig hørt om det, men det ser godt nok noget voldsomt ud!

Ja den har jeg hørt flere gange. Folk forventer jo andre højttalere til de amps osv. Men ved du hvad, jeg er totalt ligeglad med hvad folk forventer JEG skal have. Det handler for mig om den lyd jeg selv vil opnå til det musik jeg høre. Ja hvis jeg hørte klassisk / jass etc. er de her højttalere jo TOTALT håbløse. Men ved du hvad, det er præcis det jeg IKKE høre. hehe.  Og folk der ikke høre elektronisk musik, kan heller ikke sætte sig ind i min verden. Men det er jeg sådan set også ligeglad med, jeg skal ikke lytte til deres anlæg, og de er også fritaget for en lytter på mit. ;-)

- Se snakken ville for mig også være en helt anden, hvis det ikke var fordi jeg igennem 18 år, har haft hifi og lyd generelt som hoved interesse og ønsker at bruge mit liv på det, (nu lyder det måske ikke som mange år. Men er altså også kun 26år). For igennem den tid har jeg tilskrabet mig så meget viden jeg hele tiden kunne, for at vide hvad jeg snakker om etc. Og har igennem tidens løb, godt nok været igennem rigtig mange mærker, samt flere forskellige slags setups af alle mulige slags, for at erfare hvad der er bedst for mig. Har fx også igennem længere tid kørt mobildiskotek, så jeg har erfaring fra begge verdener af. Og har faktisk et ret godt billede af hvor mit anlæg står henne iblandt alle andres. Så hvis jeg var ny, eller ikke rigtig havde styr på det, ville jeg jo have det folk sagde jeg skulle have. Da man jo ikke ved bedre selv. Men sådan står det ikke til her. ;-)

Rummet er 20kvm, hvilket self. ikke er stort, men jeg kan ikke bare overtage stuen som mit kontor. Så må leve med det jeg har, og det er ganske fint, for sidder bare ved min pc, og høre musik i super lækker bass-gengivelse som kan mærkes selv ved lav volumen, så behøver det ikke tordenehøjt altid, selvom det er dejligt, lige at stille sig op foran anlægget en gang imellem, og flyttet sine organer på plads. LOL  - Så nej, har faktisk intet problem med bassen efter at have sat Behringer filteret på, og fik det justeret ind. Det havde jeg før den, derfor det er en nødvendighed med den. Og derfor jeg varmt anbefalder denne løsning til alle med subs. Eller med noget delay styring som minimum.

Kablerne er af tysk håndlavet kvalitet hele vejen igennem, dyre kabler, men ser volsomt godt ud. Og det matcher jo anlægget udstråling "big is better", hehe.

NAD-Mand skrev:
Hold da kæft nogle lækre kabler
Fortæl noget mere om dem.. Hvad ligger priserne på og hvad med strømfilteret?

Det er et tysk firma, som laver dem selv i hånden, alt er lavet ud fra de bedste rå-varer, og priserne ligger på ca. 3000kr pr. strømkabel på 1.5m, du kan special bestille alt efter præcis dit ønske. Og det er fedt, ingen begræsninger, præcis som jeg kan lide det. Self. indenfor den norm som de står indefor, mht. lydkvalitet, støj, udstråling, etc.

Strømfilteret er indbygget i den enorme 10kg tunge træ-stikdåse du kan se på billedet. Det er med DC fælde og det hele. Og alt inde i den er afskærmet med kobber, for mindst mulig udstråling etc.

Virkelig lækker sager. ;-)

klypstefan skrev:
hejsa steven. Kunne godt tænke mig at lytte til alt det membran :)

det er synd du ikke har nogle billeder uden frontstof..

BTW, har jeg godt bekendtskab med dine højttalere. de har en meget hidsig diskant. et forslag til en måske forbedring,
kunne være at dæmpe diskanten,. eller måske helt skifte den ud :)..

Og nice kombo med forstærkere og højttalere. Har du nogensinde prøvet at tilslutte proffe forstærkere (pa agtige) og se om
lyd-lvalien falder?

Du skal være velkommen til at få dine organer rystet på plads.

Diskanten er der sørget for, der er dæmpet for dem i EQ i delefilteret, så den er fikset.

Kunne sagtens få mere power ved at skifte amps ud med fx Crown MA-5000 som levere 2x 1300W 8 ohm RMS. MEN, det er simpelthen for grimt at have for min smag. Det kan LIGE gå an med mit Behringer PA delefilter, da der ikke er andet på markedet lavet til hi-fi verdenen i pænt design, der ser flot ud og kan lige så meget, samt til at købe for penge.

Og så ødelægger det også lidt den idé at jeg kan godt lide det med STORE fysiske mono amps, som ser virkelig overkill ud bare ud fra synet. Så har ikke i sinde om at få dem skiftet ud. Og er da også meget godt tilfreds med lyden. For ja, jeg kan selv på Concept 10 godt høre forskel på hvilken amps jeg bruger, som på alle andre højtalere, hehe. Så uanset hvad er amps'ne også med til at løfte oplevelsen på Concept 10'erne.

Mikkel Gige skrev:

Hej Steven!

Jeg beklager, at det har været en dårlig oplevelse, at oprette en tråd herinde.

Men som der står i retningslinjerne, så skal man ikke spamme sin tråd til med billeder, men holde sig til det relevante. Og der var mange gengangere imellem din billeder, som viste det samme, bare fra andre vinkler.

Problemet er grafisk... for vi har kun den skærm vi sidder med, og den vender som regel den "forkerte" vej, i forhold til trådene i forummet. Og derfor kan det blive meget svært, at se hvor det første indlæg slutter, hvis det bare kører med billede efter billede.

Jeg vil ikke sætte antal på billeder i tråde, da det nogle gange er nok med 2 billeder, mens andre skal bruge 6. Men 10-12 billeder, med forskellige vinkler er vist mere end relevant. Det handler ofte om "show off"

Fortsat god debat!

Alt vel. Blev bare frustreret over jeg havde brugt et halvt døgn på at tage billeder, rette billeder, finde den rette info, opsætte tekst, rette layout, osv. for at få det til at se så godt ud som muligt. Og gør det til mit eget, Og du så kommer ind og fjerner over halvdelen. Og ødelægger mit eget præg, uden man får nogen respons på det, så man forstår hvorfor. Da jeg faktisk synes at have studeret og forstået betingelserne korrekt.

Dog er jeg stadig uenig i at den måde du har gjort det på, skulle være bedre end det jeg havde lavet, samt at du siger jeg "spammer" tråden med billeder. Der går idéen jo ligesom tabt i at have et "vis dit anlæg med billeder side", fordi selvom man har flere billeder bare fra andre vinkler, kan det stadig være godt mht. at der kan være ting der skygger for andre ting, og for flere detaljer.

Men set ud fra dit argoment at der er et grafisk / layout problem på siden, er snakken jo en helt anden, og derfor godtaget. Dog så jeg helst at du evnt. havde skrevet det her til mig, så man jo netop kunne ungå et raseri anfald, og dårlige oplevelser. Men fint du så reagerede på det, hellere sent end aldrig.  så derfor ingen sure miner længere.

 

Må i alle have en dejlig dag

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

hej steven....

hvad angår de behringer dcx 24/96 så må jeg give dig ret i dit argument, har selv fire stk af dem på forskellige systemmer....der er aldrig nogen der har været her forbi der har kommenteret dårligt om dem.....og de gir god lyd til de penge de koster...har også en dbx pa+ som jeg bruger til en 21" 18sound sub 21lw1400....og brugerfladen på den dbx er godt nok kun for dem med den store ledvogter eksamen......så her er jeg godt tilfreds med de filtre....og går de i stykker køber man da bare en ny.....

fede kabler forøvrigt......1. gang jeg støder på dem.....

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Lige præcis, De er rigtig fede. ;-)

Det med kablerne.. Ja de er rigtig dejlige, grunden til mange nok aldrig har set dem, er også jeg er den eneste dansker der har købt hos dem. Så det nok derfor. ;-)

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

det jo altid dejligt, når folk vil vise deres anlæg frem- og med stolthed syntes at de har fået lige det de ønsker for alt den tid og de penge de har lagt i det.

og så syntes jeg også det fedt at høre, du siger "det optimeret til det musik jeg syntes om"

nu jeg ikke til "ledninger" men farlig fine ser de ud- og man bliver jo helt svimmel når man ser prisen... men jeg tror du vil opnå meget mere hvis du benytter jord på dine kabler, jeg kan se at det første stik går bare ind i vægen uden jord (så lidt af det man vil opnå lidt af)

hvis jeg var dig ville jeg nok sætte en ferrit kærne omkring net ledningen til din eq- da den benytter en switch-mode strømforsyning (som måske kan finde på at sende højfrekvent støj retur, og ind i resten af systemet)

jeg har selv haft et par af de der SP-991, hvis man måler på dem, trækker de lige knap 10 A ved opstart stykket, og efter lidt tid falder de til omkring 6 A konstant- hvis der ikke er gjort noget ved det udtag du benytter, så trækker du hele dit anlæg på 1 enkelt 10 A gruppe, her skal du så også fratrække hvad resten af dit anlæg trakker..! tror du kan hente bedre lyd hvis du kikke lidt på dine strømforhold.

(denne tager jeg for egen regning) !..før du kyler penge efter ledninger/kabler med træklodser og reptilhud omkring.

men tak fordi du deler dit anlæg med os andre.

 



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes