Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: MC20 vs Clearaudio Virtuoso? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skipperdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Er ortofonen mere skinger i det end clearaudio, eller er den bedre på hele lydbilledet da det er mc pu.
Spiller pt med clearaudio på linn axis, på nad b372 med b&w cm7 spændt for, har VTH snow edition til højtalerne, da jeg synes det fjernede den
skingerhed der kunne komme mellem nad og b&w..

Mit spørgsmål er så om mc 20, vil gengive for meget i forhold til clearaudios, så jeg kommer tilbage i den skingre støj ved høj musik,
Også fordi jeg ikk selv kan skifte/indstille pu, ville jeg høre om nogle havde erfaring med denne combi,
Linn og ortofon
Til top Vis skipperdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skipperdk

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Den skal ikke spille skingert, men hvis du har noget skingert som skal holdes "på plads" kørende, ja så er du jo i det paradoks
at en bedre komponent på 1 plads i dit system vil få den samlede lyd til at være dårligere end før.

En MC stiller større krav til fleksibiliteten i din riaa, så hvis du ikke kan loade den passende vil du få varierende lyd ud af den
samme pickup.

Skinger støj kan sagtens være overtoner til dårligt sporende pickup's forvrængningsprodukter.......
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

skipperdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2013 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Der er ikk skingerhed længere med clearaudio delen, alt spiller mere stramt efter nye kabler,
men mere om der ville være med detaljer med mc pu kontra mm pu, om jeg måske ville ende i bedre lydbillede med en mc pu

skipperdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

den spiller igennem nad riaa der kan køre begge slags pu

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Den Ortofon MC20 du har, hvilken generatorimpedans har den? Er ret sikker på den ikke bliver belastet hårdt nok med din riaa! Hvis din MC20 har en generatorimpedans på 3 Ohm skal den vel belastes med ca 20-40 Ohm. Kommer du over det, vil den tippe mos det lyse!
Kan du prøve at låne en T-20 (mk.II) og skyde den mellem MC20 og RIAA'en i stilling mm tror jeg det hele falder på plads...
De fleste MC indgange i forstærkere er til 100 Ohm's MC'er.

skipperdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2013 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Har en t-20 osse, men dog ikk i brug da den pladespiller mc20 er gået i den ene indgang,
så overvejelsen kører på om mc 20 ville kunne bruges på min linn, da jeg kun har mm på den..
Også er det fordi jeg ikk har styr på at skifte pu, så vil skulle op med foret hver gang for at prøve høre den på linn, men ville det være step up ang pu,
altså er mc 20 en bedre pu

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Min erfaring - og Ortofons anbefalinger - siger at 100 Ohm belastning er optimalt. Umiddelbart ville jeg gætte på, at du vil få bedre lyd ved at bruge t20 step-up trafoen ind i
MM indgangen på din RIAA end du vil få ved at køre direkte ind i MC indgangen. NAD RIAA'er er god, men så heller ikke bedre. Jeg tror ikke, at den aktive MC stepup, det
sidder i den (og som du inkobler når du skifter til MC indstilling) kan gøre det bedre end trafoen. Trafoen er også optimeret til Ortofons Pickupper.

Om du får en bedre lyd end med Clearaudioen er det nok kun dig selv, der kan svare på. Din Linn arm burde fint kunne håndtere ORtofon pickuppen.

Du skal ikke være så bange for selv at skifte pickup. Lidt fred og ro, og noget tålmodighed så går det. Du skal bruge en såkaldt protraktor til at justere sporingsvinkel og
overhang. De kan downloades fra nettet. Janils' side, som han linker til ovenfor, har masser af god information. Bliver du i tvivl under "operationen", så skriv endelig, så kan vi
guide dig igennem!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes