Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 00:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Zingali & Xindak hos Henrik300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Så er jeg hoppet på hifi vognen igen - det er nu et lille år siden at jeg sidst var der og har siden da spillet lidt snurrerund lyd. Har siden mit Mark Levinson og Wilson WP setup manglet de mange gode timer et godt stereo setup kan give.

Jeg er i første omgang gået igang med at teste div. udstyr inden jeg for alvor hopper ud investeringen af nyt udstyr. I første omgang har jeg dog som fast base en Xindak XA 6950 intg. forstærker samt muse deluxe 1.0 cd afspiller ligeledes fra Xindak. Solidt og godt bygget kinesiske hifi udstyr i en absolut prisvenlig prisklasse. Ca. 17K for begge dele.

Højttalerne er fra Italienske Zingali og det er ikke helt tilfeldigt. Den gode Holberg fra Fyns land lagde i sin til en test op af sine stander ht. fra Zingali og han var i den grad helt vild med dem og roste dem til skyerne. Dem jeg har i stuen er fra den nye serie Zero og Holbergs var af den serie der ligger et trin højere kvalitets og prismæssigt.

I første omgang er det denne stander højttaler som er den mindste i serien

samt den mindste af gulvhøjttaler

  

Har nu haft dem til test i et par uger og følgende konklution er jeg kommet frem til.

Den lille stander/reol ht. er perfekt til de mindre rum. Lad mig sige med det samme at vores stue er vor stor til denne størrelse ht. så jeg satte dem ind på arbejdsværelset sammen med resten af udstyret. Det hjalp gevaldigt på lyden. I den prisklasse er udvalget stort og man kan få et sæt gulv ht. til samme pris af andre mærker. Det jeg vil tro adskiller sig er det patenteret Omniray træhorn. Både hvad angår lyden men absolut også af udseende (hornets farve fås i både sort og hvid). Lyden bliver i den grad blæst ud i ansigtet på mig og i mit arbejdsværelse på 12 kvm. er de perfekte. Lyden er meget direkte og har en udemærket bund og efter 4 timers selvskab med en bred vifte af musik står det klart for mig . sæt nu de andre til inde i stuen for det må da være de rigtige i stuen. Det er jeg så igang med nu og hvordan det kommer til at gå vil jeg løbende følge op på.

Jeg håber meget at jeg på et senere tildspunkt kan teste den mellemste moden i Zero serien for denne hornkonstruktion tiltaler mig for den meget direkte lyd og live fornemmelse specielt i den øvre mellemtone og diskant. En lidt anden måde at lytte til musik på da jeg har været vandt til alm. diskant.

Meget mere følger når jeg får testet lidt mere og billeder af det aktuelle kommer naturligvis også.

Med musikalske hilsner

Henrik300



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 08 Februar 2013 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Der fik du mig lige et smut ned af memory lane

Zingali Overture 2 var en fornøjelig højttaler. En charmetrold med en meget afsmittende og direkte spillestil. I det hele taget
laver Zingali nogle spændende højttalere med deres patenterede Omniray horn, som deres varemærke. Helt klart en overset
højttalerproducent i DK IMO. Sikkert fordi de jo til dels er lidt specielle rent visuelt. Og ja. Zingali har også deres helt egen
spillestil. De er ikke hvad man kan kalde neutrale. Underholdende og boogiefactor er det som umiddelbart falder mig ind.

Kan dog se, at de med Zero serien arbejder med sort og hvid, hvilket gør dem lidt mindre avantgarde. Afgjort til det mere
"kone venlige" rent visuelt. Mon ikke det henvender sig til et bredere publikum. Er man tillige til den direkte og engagerede
spillestil bør de absolut være kandidater. Man glemmer ikke lige et sæt Zingali med det første, hvis man først har lyttet

Iøvrigt dejligt at se Zingali repræsenteret på forum. Glæder mig meget til at følge din tråd

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Jeg regnede også med at du fik gode minder

Jeg har her i weekenden fået en del mere fornøjelse med gulvhøjttaleren, og jo mere jeg lytter for mere fornøjet bliver jeg. Den direkte spillestil tiltaler mig og jeg får en anden oplevelse af musikken end den jeg har været vandt til tildligere.

Absolut en fornøjelse - håber dog at jeg kan få modellen større til gennemlytning da jeg tror den vil give det sidste punch



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 16 Februar 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Fedt at du er kommet i gang igen, jeg har selv haft æren at høre zingalis top-serie, det er lidt af en wov oplevelse og kunne også rigtig godt tænke mig at høre den der heder twenty 1,2 evo, godt nok ikke en billig sag men tror den er hammer fed.
Jeg har et spørgsmål til dig vedr. dine gamle Wilson w/p højtaler, det var den første udgave ikke (w/p 5 og ikke den senere 5,1) ?, hvordan var de placeringsmessigt ?, hvad gør de godt og hvad syntes du de gør skidt ?

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 16 Februar 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Jeps dejligt at være tilbage igen med lidt god lyd i højttalerne.

Deres top serie har jeg også hørt og der er bare mere af det hele i forhold til deres alm. hifi serie som jeg har pt.. Den nye serie er dog væsentlig mere kone venlig om man vil. Nu har jeg på ingen måde en skrap frue - tværtimod har fruen aldrig modstået nogle af mine projekter.

Forskellen mellem WP 5.0 og 5.1 er alene det kabel der forbinder top og bund (blot en middelmådigt kabel i mine øre så jeg fin ZenSati til at lave et kabel til mig i samme serie som mine alm. ht. kabler). HEr hos os er der ikke så mange muligheder for placering af højttalerne så der kan kun rykkes lidt frem og tilbage mod bagvæggen. De er ikke så vanskelige af placere og er nok den bedste allround højttaler jeg har haft. De spillede alt den musik jeg høre (har en meget bred smag) og det var altid en fornøjelse. Så selvom det er en ældre højttaler så spillede den super. Har ikke rigtig noget skidt af sige om dem. Det eneste jeg kunne være nervøs for var delfilteret da det er støbt (dog ikke de to komponenter som skal af med varmen og sidder på toppen af filteret). Hvis noget går galt koster det sikkert en mindre formue....

Spørg gerne hvis der er konkrete spørgsmål.

God lørdag.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Så er det tid til at skille sig af med de to mindste i Zingalis alm-. hifi serie. Et absolut godt bekendskab og i et prisleje som er til at komme til for alm. menneskepenge. En super all round højttaler som fruen var meget tilfreds med i designet. Flotte og ikke for store og de faldt godt ind i vores stuemiljø.

Op til forhandleren i morgen, så må vi se om der kommer lidt nyt med hjem.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 20 Marts 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hvad så, Henrik.... Kom der lidt nyt med hjem fra forhandleren?

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Desværre ikke, men der kommer forhåbentlig noget indenfor kort tid. Indtil videre er det SS der spiller selvom det langt fra kommer på højde med det der forladte stuen.

Har kik på denne intg. amp

http://www.avcentrum.dk/lyd/xindak-1/integreret-forstaerkere /xindak-a600-09.html

Den spiller fuldt ud på højde med min tidligere ML 383 dog ikke lige så lækker i finish men lyden er super  En ordentlig herre amp på 50 kg

Er lidt i tvivl om hvilken cd afspiller der skal til. En af mine gode venner har lige fået en Olive HD4 og det er sku bare super smart



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Tillykke med "bamsen"... Du kommer næppe til at løbe tør for kræft resurser

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Den er ikke købt endnu, og skal først testes inden beslutningen tages, men en meget spændende amp med nogle spec. som ikke findes magen til samme pris.

Skulle nogen have noget andet spændende hører jeg gerne



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes