| Sendt: 19 April 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er efterhånden ved at lære at det er temlig svært at kombinere surround og design. Jeg har netop investeret i en Pioneer VSX-AX3 receiver og en Pioneer 565 dvd-afspiller, og skal nu have parret dem med et passende højtalersæt så der bliver et par gode filmoplevelser ud af det. For at gøre ondt værre elsker jeg at høre cd’er, så lidt stereolyd skulle der helst kunne klemmes ud af sættet.
Helt umuligt bliver det dog først, når man tager et kig på de ofte meget store surroundsæt der omtales rundt omkring i forummet. Jeg er ikke i tvivl om at nogen af de store rugbrød fra B&W o.s.v. spiller godt, men jeg ville gerne have et højtalersæt jeg er glad for, både når jeg lyttede til dem, og når jeg kiggede på dem.
Jeg er dog faldet over dette sæt: Sony SA-VS700ED, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde et sted hvor man kunne lytte til det. Derfor tænkte jeg om der mon var nogen af eksperterne herinde, der allerede havde hørt det, eller der måske kunne anbefale et andet sæt.
Prisrammen er max 12000, og det er allerede 2k for meget, men man ender jo altid med liige at give den en tand til. Højtalerne skal kunne spille lidt af hvert, dog hellere et detaljeret lydbillede end dunrende bas.
|