| Sendt: 19 April 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enkelt svar: Nej 
Tjek http://www.projectorcentral.com
her kan du under "Search" se specs på snart sagt alle projektormodeller der nogensinde har været på markedet.
"Highlights" på den du nævner er:
1) Lampens levetid er 70 timer - dvs. du skal skifte lampe ca. en gang om måneden hvis du ser en film om dagen.
2) Det er en 4:3 projektor med en opløsning på 800x600 pixels. Skal du se en film i widescreen er der ikke meget opløsning til billedet, da en hel del af linjerne vil gå til at vise sorte bjælker over og under billedet. Til sammenligning har Panasonics PT-AE500 en opløsning på 1280x720 pixels, som alle er i brug ved en film i 16:9FF.
3) Støjniveauet opgives ikke, men tro mig når jeg siger at den larmer sammenlignet med nyere projektorer.
4) Den har en lysstyrke på 300 ansilumen hvilket er en hel del i underkanten, gå efter minimum 5-600 og gerne mere. (Til hjemmebiobrug er det dog overkill at gå efter flere tusind lumen)
5) Kontrasten opgives til 150:1 hvilket er ualmindeligt ringe efter dagens standard, hvor man gerne skal over 1000:1.
Jeg ved ikke hvad du er blevet tilbudt at købe denne for, men er det meget over 4-500 kr. er den ikke pengene værd efter min mening. Der er mange brugte projektorer til salg, fordi de ligesom PC´ere bliver bedre og billigere med lynets hast.
|