Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: The Last Waltz - The Band (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Starter lige en ny tråd for ikke helt at ødelægge clapton tråden:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9605&PN =1

Følgende er relevante (for denne tråd ) indlæg fra clapton tråden:

zaka skrev:

Hej,

Hvis man gerne vil se/høre en inspireret (eller er det beruset ) Clapton, så er Martin Scorsese's koncert film "The Last Waltz" et glimrende bud. Filmen dokumenterer The Band's sidste koncert i 1976. Clapton deltager kun på et nummer -   Further On Up The Road - men nøj vor det svinger.... og hvilken solo .

Filmen er fremragende og der medvirker et virvar af fremragende musikkere (Muddy Waters/Neil Young/Bob Dylan/Emmylou Harris/Van Morrison/mfl.).

Desuden er det en fin introduktion til et af rock historiens største bands: The Band.

mvh

kibri skrev:

Hej zaka..

...

Er som regel enig med dig, men lige omkring denne koncert er jeg på tværs. Jeg mener det er noget af det mest overvurderede nogensinde! Den lever i den grad af de gæsteoptrædender der nu er og er de så gode?? Det går i stå hele tiden og er noget sentimental. Mener det er direkte kedeligt - den er måske interessant rent historisk, men ikke musikalsk.

Får jeg smæk nu?

SATMIT skrev:

Kibri/Schelde,

Hvad folk dog ikke vil gøre for lidt slask med en våd Berlinger!!!

Nej jeg er enig. En Jam-session er ok ... men den film/koncert ender op i noget mismask.... svarer til en venskabskamp i foldbold ... man udskiftninger giver ikke rigtigt nogen sammenhæng ... og man kan ikke rigtigt bygge op til de helt store højder rent spillemæssigt.

SATMIT

Hej Schelde, SATMIT

He he - smæk? Nej overhovedet ikke, men vi kan i hvertfald blive enige om at være uenige .

Ok jeg er enig med jer så langt at disse hyldest koncerter med et sammenrend af forskellige musikere som regel er noget hø. Denne er dog efter min mening en stor undtagelse.

1. Fordi den er suværent godt filmet - lig mærke til hvordan kameraet i visse numre formår - i en sammenhængende bevægelse uden klip - at glide fra kunstner til kunstner med en timing der gør at musikerne kommer i fokus præcis når deres sang/spil starter.

2. Det er mere end en koncertoptagelse. Sammensætningen af musikere og interviewene med The Band's medlemmer, fortæller på fremragende vis historien om The Band.

3. En gentagelse - The Band er et af musikhistoriens største rock bands.

4. Fremragende gæsteoptrædender såvel som fine præstationer fra The Band selv. Højdepunkter: Neil Young synger en skæv (det skulle han eftersigende også være rent fysisk) version af Helpless med smuk kor fra Joni Mitchell. Mitchell's version af Coyote. Van the Man i super-humør på Caravan, Rick Danko's hjerteskærende smukke sang på "It Makes No Difference" + hans spil på bas guitaren. Gamle Muddy Waters energiske Manish Boy. Paul Butterfields mundharpespil på Mystery Train og så videre. Selv den obligatoriske fællessang til slut lykkedes nogenlunde uden at falde fra hinanden.

Jeg vil foreslå et gensyn snarest .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hmmm.. Javel ja.

Mine kommentarer var til pladen - har endnu koncerten(filmen) til gode. Vil give den et forsøg.

Jeg afsporer, som altid, tråden: nu vi er ved koncertfilm, med interview og hele møget - har i oplevet Jethro Tull´s "Living With The Past" ?

http://classicrock.about.com/library/reviews/bltulldvd.htm

Se, det er klasse. Men nu er jeg også Tull fan...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hmmm.. Javel ja.

Mine kommentarer var til pladen - har endnu koncerten(filmen) til gode. Vil give den et forsøg.

Nå for søren! Jamen så er jeg tildels enig med dig . Filmen er i topklasse (den er kommet i deluxe version på dvd). Lydsporet alene lider under at tingende bliver for usammenhængende...

kibri skrev:

Jeg afsporer, som altid, tråden: nu vi er ved koncertfilm, med interview og hele møget - har i oplevet Jethro Tull´s "Living With The Past" ?

http://classicrock.about.com/library/reviews/bltulldvd.htm

Se, det er klasse. Men nu er jeg også Tull fan...

Uha jeg kender ikke meget til Jethro Tull - fortsæt endelig afsporingen med nogle anbefalinger .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Uha jeg kender ikke meget til Jethro Tull - fortsæt endelig afsporingen med nogle anbefalinger .

Hvis du mod forventning skulle blive anbefalet 'Broadsword' så savner min et nyt og bedre hjem. Bytter gerne med en af dine doubletter eller whatever.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 April 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej begge 2...

"Broadsword" er langtfra den bedste at starte med - der er gået alt for meget 80´-sound i den..... Prøv med "Songs From The Wood", nærmest folkelig, eller den mere kyniske "Heavy Horses". (Skal vi starte en Tull-tråd-..?)...

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 April 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

zaka - Anbefalinger af gode musik DVD´er...

• Mike Oldfields "Tubular Bells II". Et sandt mesterværk. DVD´en er skræmmende god - helt klart, suveræne farver og billedmix. Et studie i, hvordan en sådan skal laves. 
  • Sting "...All This Time". Meget flot og bevægende. Optaget d. 11 september i hans have i Italien, så der er en noget speciel stemning. Ligger ud med "Fragile" og så er det på plads! Flot lyd.
  • David Gilmour "In Concert". Ja, er du til ham både solo og i Floyd, skal denne ejes. Anderledes versioner af klassikerne - både akustisk og med strøm. Har bl.a. cello med, der vrider tårer frem i "High Hopes".

Det var lige tre fra hoften... kommer nok på flere. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes