| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for et stykke tid siden købt mig en gammel svend af en DUAL 1209 pladespiller. Jeg observerede ret hurtigt at forbindelsen i det gamle DIN til phonostik mildest talt er elendig - venstre side falder helt eller delvist ud mens man spiller. Jeg har selv søgt lidt rundt på nettet efter en erstatning, problemet er bare at stikket også skal have jord med, og det har ingen af dem jeg har kunne finde. Udover det, så er de allesammen også af en ret inferiør standard, der allermest minder om de lakridskabler man får med til det meste som standard. Så mine krav til det nye kabel er;
- Skal have jord med (medmindre dette ikke er nødvendigt?) - DIN adapteren skal være 5-benet - Gerne lidt over lakridskabel kvalitet - men også gerne til menneskepenge (jeg er studerende på SU)
Jeg vil også gerne lægge ud med at sige, jeg har ikke teknisk snilde (endnu i hvert fald)... derfor er jeg bestemt ikke meget for at kaste mig ud i at skille mig totalt af med pladespillerens DIN kabler og lodde nye kabler og RCA-stik på pladespilleren. :)
Samtidig kunne jeg også godt tænke mig at høre bud på pickupper der passer til denne pladespille, ligeledes også gerne til menneskepenge. Den nuværende er en Shure som ifølge sælger er "spilbar, men godt slidt...".
__________________ Searching for better sound
|