| Forfatter |
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boys
Så nu skal jeg til og igang med at lave min hjemmebio, som også skal SPILLE musik. jeg har i en tid nu gået og tænkt over hvilken front højt. jeg ville ha mig, så kommer resten på et senere tidpunkt.
Jeg har tænkt meget over følge højt.
Dali 400
Dali 18mkII
Da de ikke koster så meget fra brugt af, men jeg kan ikke bedsteme mig... så nu håber jeg i vil hjælpe mig lidt, hvordan lyder de i forhold til hinanden OSV...
Jeg saster på at det bliver en Denon POA1500 som skal trække dem.
sims
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke Dali 400, men jeg har haft 18mkII i ca 10 år, og det er bare en KANON HT'er (med maaaaasser af bund)
/HC
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig til at høre folks indslag på dette emne- jeg står i samme situation, men har også dali 104, 606 og 850 med inde :=)
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dog også Dali 808 med, men jeg glemte bare at skrive dem på :)
Dali 104.. nej tak, har haft en del af dem. Dali 606 kan jeg ikke li.? Dali 850 Fed højt. men stadig lidt dyr..
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali 808 har vel 8" bas oder was? jeg ku godt tænke mig en god solid højttaler, som skal kunne præstere noget bas også! ved godt jeg har haft 104 med i billedet men der var en effektforstærker ikke inde i billedet..
Hvordan har det så været med 104?? ku de ikke være gode sammen med 850 i surround? eller 808 ?? kender du nogle steder hvor der er nogle billeder af dem?
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
andre der vil til ordet..? 
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ca. 20 gang i dette forum.
18 mk2.
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
så giv da nogle links til de tråde... søge funktionen giver kun 1 nytteløst resultat omkring 18mk2 og der er kun 3 omkring 400'eren.. 
du må undskylde jeg overtager dit links, men folk vil jo åbenbart helst have så få tråde så mulige, så ville nok i sidste ende blive henvist til dit 
Jeg vil gerne have klar lyd og god bas, og det skal være dali, mindst 8" og ligge omkring 2000kr brugt. hvilken en er den bedste??
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har en POA 1500 allerede, så hold fingrene fra den. Den får du aldrig til at spille rigtig musik. Den spiller "transistorhårdt" og udynamisk på den ufede måde, hvis man putter den ind i et gennemsigtigt anlæg. Men den kan da spille højt på effektive højttalere.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simse
jeg har haft et sæt Dali 18, for en meget kort bemærkning, de er ultra tunge at trække (selv med en Denon POA-2200, kunne jeg ikke få det til at spille "rigtigt" højt), og hvis du ville spille bass tror jeg du får mere fornøjelse af 808 som er meget lettere at drive.
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Det der var/er min plan er at få fat i en h/k med pre out, så vil jeg bruge en denon poa 1500 til front og en denon poa 800 til center og lade h/kére trække bag højt. jeg har ikke fundet ud af hvilken center og bag højt. jeg ska ha endnu.
Det er ikke så tid jeg kan få lov til at fyre det af, da jeg har to børn. men jeg er på jagt efter en god og dejlig lyd.! så jeg tror jeg vil tag rundt og lytte på de forsklelige højt. inde for de næste par dage.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af det, men en POA 2200 er også en papirtiger ligesom POA 4400 og POA 6600. Underlige forstærkere, som er svære (umulige) at få til at glide ind i en velspillende kæde. Japanerforstærkere når de er (næsten) værst. Muskelbundter på stranden i dagslys (brochurerne), men ikke meget bevendt når lyset bliver slukket. Du får ikke en "god og dejlig lyd" med POA forstærkerne, desværre. Jeg kender dem alt for godt. Det er nu bestemt ikke de eneste japser forstærkere fra den periode, som ser ud af mere end der er dækning for. Skal det være standard fjernøst med "god lyd", så led hos Rotel.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
| Jeg er ked af det, men en POA 2200 er også en papirtiger ligesom POA 4400 og POA 6600. Underlige forstærkere, som er svære (umulige) at få til at glide ind i en velspillende kæde. Japanerforstærkere når de er (næsten) værst. Muskelbundter på stranden i dagslys (brochurerne), men ikke meget bevendt når lyset bliver slukket. |
|
|
Tja jeg har haft alle dem du nævner der (på 'en gang og har derfor haft go mulighed for at sammenligne) og må sige at sammen med Dali 909, var de meget effektstærke, med POA-6600 kunne jeg kun køre for ½ kraft før de begyndte at splitte HT'erne ad, så en papir-tiger vil jeg bestemt ikke kalde POA-6600, men simse hørte mit setup (909/POA-6600, så ad os da høre hvad du mener simse !?) POA-4400 kunne jeg kun udnytte 2/3 kraft af sammen med Dali 909, Lydkvaliteten af POA 4400/6600 er klart POA-2200/2400 overlegen, derfor kan disse forstærkere ikke puttes i samme båd som du gør. Papir-tigere.... nej, så har du ikke haft dem til sammenligning på 'en gang.
Jeg har haft mulighed for kortvarrigt at sammenligne NAD218 og POA-2200, og jeg vil helt klart sige at de er jævnbyrdige, det er da en forstærker som de fleste kender og kan forholde sig til. High-END...nej men de kan godt sparke fra sig, hvis det er det man vil ha.
Nå men det er ret OT, men som sagt Dali 18 sammenlignet med Blue- series, så er 18'eren tung at trække.
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må jo nok sige, at det lød godt det setup du hadet. ikke nok med at det kunne spille højt, men det lød sku også GODT.!
så det med at Denon poaére ikke kan spille musik er noget fis.! jeg har selv haft et par stykker, poa2200 poa 2400 og poa4400, man skulle næsten tror at du ikke viste hvad du snakker om.?
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes 18MKII,
En jeg kender arbejdede i HF-klubben da de blev solgt, han fortalte at mange af 400'erne var utætte pga. dårlige samlinger.
18MKII er bygget i en anden kvalitet. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
Jeg synes 18MKII, En jeg kender arbejdede i HF-klubben da de blev solgt, han fortalte at mange af 400'erne var utætte pga. dårlige samlinger. 18MKII er bygget i en anden kvalitet.
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvem du kender som har været i HFK, men han husker HELT sikkert forkert. 400 var en fin højttaler og jeg har aldrig oplevet kabinet-problemer, udover i starten hvor de havde lidt finish problemer med toppladen).
Derudover er jeg enig i at 18II vil være det bedste valg __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |