Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: WAF og flæberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Fra Wikipedia: Wife Acceptance Factor, Wife Approval Factor, or Wife Appeal Factor[1] (WAF).

Til at start vil jeg gerne beklage den stærkt provokerende overskrift, men jeg oplever dog nogle tendenser, hvor WAF
pludselig bliver et salgsargument i sig selv, hvilket får det til at løbe mig koldt ned af ryggen.

Men hvad er så yderpunkterne i dette ????

Vi tager den ene yderlighed. Vi har en Helge, lad os sige at han bor i sin 1 værelses lejlighed i Køge med højtalere i en højde
af 2,5m og dertil har vi ca 270kg rørbamser stående til at drive l**tet, totalpris: 1.2mill. Derudover har Helge en åben konto
hos Teen-sluts.com og ingen kvinde i hjemmet (Tak til Bo for den lille joke). Dette er det værste og mest ensomme skræk-
scenarie man kan forestille sig

Den anden yderlighed og næst-værste skræk-scenarie, er en Nikolai som synes (Først efter han har mødt Charlotte og
hendes mor som har en mening om alt, også politik) at alt over 32"TV fylder for meget og forvirrer øjnene, og højtalere der
på den ene eller anden måde skal have kontakt med gulvet er møg grimme og klodset. Skærer man kuglerne op på ham,
vælter der hindbær-grød ud af dem.

Jeg er dødtræt af at se den ene annonce efter den anden på DBA eller HIFI4all hvor WAF bliver nævnt som en del af salgs-
argumentet. WAF og god lyd........................... ja rigtig god lyd............ går på ingen måde hånd i hånd, det er fysisk
umuligt at putte fantastisk præcist og ikke mindst neutral lyd, ned i en kasse der max må være på størrelse med en
mælkekarton, eller en højtaler der er forklædt som noget andet, en lampe eller ligende.

Jeg er også dødtræt af at se de flæbende mænd i Go Aften Danmark som mener at mænd snart må oppe sig, og kæmpe en
fælles kamp, ellers mister vi os selv og vores mandighed............. Sikke nogle skvat. Kampen skal ikke kæmpes i
forsamlingshuse med andre skvattede mænd, den skal kæmpes derhjemme foran sin kvinde i al respekt for hinandens
værdier og behov.

Mit behov er go lyd, og hvad jeg efterhånden ikke har haft stående i stuen af forskellig højtalere, kabler, forstærkere mm, er
helt vildt. Men min kone har accepteret at det er min lidenskab og den betyder meget for mig. Jeg kender til gengæld også
hendes lidenskab, og gør hvad jeg kan for at hun kan få opfyldt sine behov.

DROP DEN ALMINDELIGE KENDTE WAF, den eneste rigtige WAF er at manden er glad, for det giver så meget go energi til alt
det andet!!!!!!!!!

Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg ytrer min egen mening, og at den skal ses som en inspiration og kilde til debat
med de andre fantastiske guttermænd her på Hifi4all.

Go søndag til alle :-)

Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Det er da godt at HIFI marked er segmenteret

1) "kun" iPad, iPhone, MP3, OGG, osv
2) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
3) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
4) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
5) Normal HIFI
6) Normal HIFI
7) Normal HIFI
8) Rigtig God HIFI (uha uha her starter problemerne (:
9) Super HIFI (og her er man kommet over disse problemer ;o) nærmest lykkelig

Så er der plads til alle, også dem som kryber langs panelerne, fordi de er ved at male dem

En bedre søndag herfra

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Waf har jo ikke nødvendigtvis noget med mælkekarton størrelse at gøre... større er jo ikke nødvendigtvis bedre

Waf er da en glimrende salgsagument , der er skam både drenge og piger der køber hifi...

Vh
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Enig med 8888. Størrelsen er da langt fra det eneste som indgår i WAF.

Personligt ville jeg heller ALDRIG have store mørke træskrummelkasser af nogle højtalere stående, selv mine egne er lige på nippet til om jeg vil have den i min stue når jeg flytter til sommer. Faktisk er min kæreste (og svigermor) mindre pernittende med design end jeg er, så det er skam ikke kun kvinder der gerne vil have det ser sig ordentligt ud!

WAF er på mange punkter blevet et udtryk for at tingene ser ordentlige ud og ikke ligner l**t, og dermed er noget man kan have stående i en normal moderne stue. Dette synes jeg er forkert, da det lige så meget henvender sig til mange mænd. Men ja, mange bruger det som salgsargument, hvilket jeg også synes i mange sammenhænge er forkert, da det lige så meget er for mændene!

WAF er meget andet end små kasser. For nogle dækker det over design generelt, farve, form osv., hvilket også omhandler mange mænd!

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Helt enig med mx jelle

Og bare fordi man gerne vil kombinere god lyd med noget der også er pænt, skal man da ikke
beskyldes for at have hindbærgrød i løgposen.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Tak for nuanceringen, det er altid rart og kom endelig med flere indlæg :-)

Når jeg taler om WAF så mener jeg ikke design. Jeg synes selv at design har meget at sige, for mig ligger der i begrebet
WAF, at det er en appel til at gøre fruen tilfreds. Jeg er ret sikker på, at størrelsen har meget at sige, når vi skal definere
WAF.

Det er sandt at man sagtens kan finde et sæt gulvhøjtalere i et fint design som har en vis grad af WAF. Men de fleste kvinder
(min påstand) vil synes bedre om de samme højtalere hvis de var langt mindre og kunne hænge på væggen og næsten blive
usynlige. Min påstand er, og det er baseret udfra utallige samtaler jeg har haft med kvinder, at jo mindre højtalerne er, jo
større er WAF faktoren også, og de fleste (ikke alle) er nærmest ligeglad med lyden.

WAF ER et glimrende salgs-argument, jeg mener ikke at jeg har påstået andet end at det løber mig koldt ned af ryggen når
jeg støder på det
.
Jeg mener at det er et sørgeligt argument, hvor mange mænd ofte går for meget på kompromis med sig selv og deres egne
behov.

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Et lille indlæg herfra:

Jeg har et anlæg i den kraftige ende - dvs med gulvhøjttalere, tykke kabler, Kl A effekt-trin, strømrenser, pladevasker osv osv. Min kone finder det særdeles grimt og har omdøbt opholdsstuen til "lytterummet". MEN - som hun også siger: "hvis det er dét der gør dig glad, bliver jeg også glad". Og essentielt er for mig det WAF handler om - at begge parter accepterer dét der gør den anden part glad.
Til gengæld lever jeg med en kæmpe samling muselmalet helblonde stel og mundblæste stager fra danske glaspusterier.....MAF !

Mvh
Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Se det er sku kærlighed i sin reneste form :-)

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Tak for nuanceringen, det er altid rart og kom endelig med flere indlæg :-)

Når jeg taler om WAF så mener jeg ikke design. Jeg synes selv at design har meget at sige, for mig ligger der i begrebet WAF, at det er en appel til at gøre fruen tilfreds. Jeg er ret sikker på, at størrelsen har meget at sige, når vi skal definere WAF.

Det er sandt at man sagtens kan finde et sæt gulvhøjtalere i et fint design som har en vis grad af WAF. Men de fleste kvinder (min påstand) vil synes bedre om de samme højtalere hvis de var langt mindre og kunne hænge på væggen og næsten blive usynlige. Min påstand er, og det er baseret udfra utallige samtaler jeg har haft med kvinder, at jo mindre højtalerne er, jo større er WAF faktoren også, og de fleste (ikke alle) er nærmest ligeglad med lyden.

WAF ER et glimrende salgs-argument, jeg mener ikke at jeg har påstået andet end at det løber mig koldt ned af ryggen når jeg støder på det. Jeg mener at det er et sørgeligt argument, hvor mange mænd ofte går for meget på kompromis med sig selv og deres egne behov.

jeg vil give dig helt ret i at WAF har noget med størrelsen at gøre.. kender en del mænd som før i tiden  gerne vil høre musik på store højtaler.. men stille og roligt er de blevet skiftet ud til ´.. små usynlige/ubrugelig støj sender .. som intet har med god lyd at gøre, forklaringen til det, når man hiver længe nok var at, HUN ikke syntes var pæne.. det er lige som at kvinder helt glemmer at halvdelen af huslejen bliver betalt af man manden.. men det er jo lige meget .. bare hun er tilfreds.

da jeg mødte min kone for 6 år siden .. vare det første jeg forklarede hende, var hvis hun prøve at få mine højtaler eller udstyr væk .. så vare det bedre hun pakkede side ting med det sammen, for det vil ikke ske.. den dag i dag,  er højtalerne blevet noget større,  70*180 cm  uden sure minere.

så jo vil sige at mange mænd /eller noget.. bare bøjer sig for kvinder.. tager ikke kampen op en gang for alle.  hvad sker der lige for manden.

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej Denims

Jeg kan skam sagtens følge dig, det er derfor jeg er her på siden...og mine øjne ruller skam også rundt en gang imellem.

HiFi   =   High Fidelity   =   Høj Troværdighed

Mange små højtalere kan da godt lyde godt, men hifi blir det nu ikke, der skal volumen til.
Men alligevel er WAF vel et ok begreb, man kan jo lægge det i det som man selv føler, for nogen er det et positivt begreb og
for andre, som dig og mig, det modsatte, og hvis nogen vil sælge mig noget waf ved jeg at det sikkert er noget hø, det har
de selv fortalt mig med de 3 bogstaver.

Anderledes er det med DAO her på siden, som regel har han 12000 smileys og 26000 links med i ALLE sine indlæg, men han
snakker kun sort nu, med få Hvad havde dit indlæg at gøre med WAF DAO ???????

D A O skrev:

Det er da godt at HIFI marked er segmenteret

1) "kun" iPad, iPhone, MP3, OGG, osv
2) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
3) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
4) WAF (lidt af alt, afhænger af KKM ;)
5) Normal HIFI
6) Normal HIFI
7) Normal HIFI
8) Rigtig God HIFI (uha uha her starter problemerne (:
9) Super HIFI (og her er man kommet over disse problemer ;o) nærmest lykkelig

Så er der plads til alle, også dem som kryber langs panelerne, fordi de er ved at male dem

En bedre søndag herfra

MingoTrbg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er lidt i samme båd som Prinds, og ovenud lykkelig for det.
Mine Magnepan går under navnet "rumdelerne" og fruen ser de helst ikke skiftes ud da de er pæne.
Hun var nu også lun på et sæt Montana eps2 jeg var forelsket i.
Skidt med at de til tider står halvt inde i stuen og der er rødvins sjatter på bordet fra aftenen før.
Hun kan jo bare rykke dem væk når hun skal Støvsuge

Kæft jeg elsker hende.

Der er dog lidt debat om den forstærker der rager en halv meter ud under det væghængte skab, men de 30kg skubber hun ikke rundt med.

Mvh Mingo
Til top Vis MingoTrbg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MingoTrbg

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Prinds skrev:
Et lille indlæg herfra:Jeg har et anlæg i den kraftige ende - dvs med gulvhøjttalere, tykke kabler, Kl A effekt-
trin, strømrenser, pladevasker osv osv. Min kone finder det særdeles grimt og har omdøbt opholdsstuen til "lytterummet".
............................

Hæ, det siger min kone også om vor stue!!

Til gengæld har jeg så lige tømt hesteboksen, hvor Pony'erne havde lagt en "god og fast" bund hen over vinteren. Pr. møg greb
og trillebør/trailer til uddeling i læhegnet på grunden, sååå give and take

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Her er det helt i sort

James Rabundus / jeg læste s.. forkert, det var VUF jeg mente

Anderledes er det med DAO her på siden, som regel har han 12000 smileys og 26000 links med i ALLE sine indlæg, men han   snakker kun sort nu, med få   Hvad havde dit indlæg at gøre med WAF DAO ???????

Godt du kusker mig, for mine links og smileys, det trøster mig lidt!
Tænk hvis man slet ikke var/blev husket for noget

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Et af de fedeste indlæg længe...

Accepter hinandens forskelligheder og særheder.

Min frue har accepteret min hobbe (pt har der siddet skruetvinger på højtalerene i et halv år..)
Hun vil hellere at fed lyd end super design... - ikke at design ikke betyder noget men det kommer stille og roligt.

Men ja der render mange nosse løse hankøn rundt - vil ikke kalde dem mærd...

MAND JER OP FOR F.....
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Godaften

Fedt indlæg og jeg er enig med trådstarter.

Min pige acceptere mit (vores) anlæg fuldt ud, dog kunne hun bedre lide de højttalere som jeg havde før dem jeg har nu. De
var en større, almindelig formet gulv højttaler.

Hun ved at det betyder meget for mig og musik er min passion, og hun ved også at tage mit anlæg fra mig vil være en
umulig proces! Jeg spurte hende en dag om hun ville sælge anlægget hvis jeg kom galt afsted på mc - NEJ lød det, det ville
hun da beholde

Fortsat god aften,
Mvh Henrik

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Da jeg skulle købe et surround anlæg for et årstid siden tog jeg fruen med ud for at købe det, jeg havde bestemt mig for. Det endte med at blive 50% dyrere, da hun havde været inde over beslutningen. Ikke fordi hun synes det vi endte op med var pænere, men fordi hun viste jeg hellere ville havde det. Hun er ikke til salg.
Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
Et af de fedeste indlæg længe...

Accepter hinandens forskelligheder og særheder.

Min frue har accepteret min hobbe (pt har der siddet
skruetvinger på højtalerene i et halv år..)
Hun vil hellere at fed lyd end super design... - ikke at design
ikke betyder noget men det kommer stille og roligt.

Men ja der render mange nosse løse hankøn rundt - vil ikke
kalde dem mærd...

MAND JER OP FOR F.....

Så må dit anlæg jo også ha waf..
Find dog noget hun ikke kan lig , så du kan kalde dig for en
mand

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Der er ingen der siger hun kan li det men hun acceptere det - hvilket jo siger mere om hende end en del andre kvinder jeg har mødt i livet....

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jep hun har accepteret det = Wife Acceptance Factor

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Forskellen ligger nok i at jeg gør det og får tilgivelse bagefter..

Der er mange der spørger først - og desværre får et ret kedeligt svar.... = jo mindre jo bedre...

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes