| Forfatter |
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens,
( Jeg er på forhånd ked af hvis jeg har valgt forkert gruppe til mit spm. Der var ingen gruppe til købs vejledning og om det skal være ren digital eller analog har jeg ikke rigtig nogen mening om. Har aldrig prøvet en ren digital forstærker, så det kunne også være en mulighed. Jeg skal i hvert fald bare have digitale indgange fra mit TV og Rasp )
Pt er mit setup følgende: NAD 116 Crown Power Tech 2.1 Kabler fra TMC ( http://www.the-music-cable.com/ ) Vienna Acoustics Beethoven ( Den gamle model )
Jeg ville mægtig gerne have udskiftet min NAD 116 ... da den ikke har nogen som helst digitale indgange what so ever og regner snart med at skulle have en RaspBerry PI og et Paansonic 2013 Plasma TV. En DAC er jeg ikke fan af, men bliver min udvej hvis jeg ikke kan få solgt mit nuværende.
Så ... NAD 116 og Crown Power Tech 2.1 er sat til slag, nu må vi se om det kan sælges. Så det jeg søger er en Integreret forstærker som kan erstatte min Crown og NAD. Jeg er virkelig lost ... da jeg synes _ALT_ man kan få i dag er Surround og der er ikke lige planer om at anskaffe et setup til det.
Jeg har kigget på: http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk /hk-990.html men det er måske lige en tand i overkanten, omend alle den features og muskler lyder awesome.
HK synes jeg ikke rigtig har andre der passer til mig ... tager jeg fejl her? Findes der gode surround forstærkere som spiller godt i stereo? Synes jeg har læst mig til meget delte meninger herinde.
Jeg håber virkelig der er nogen der kan komme med gode forslag. Jeg bor i Århus C, så hvis det er noget der også er mulighed for at se/høre deromkring vil det klart være en fordel.
mvh Syska
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 17 Marts 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ren forforstærker tror jeg aldrig jeg har set det, men som int. er der flere.
XTZ A100 D3 som det er nævnt af LAC. Den skulle have en DAC som burde ligge i en meget højere prisklasse.
Er du glad for NAD-lyden, så findes der DAC modul som kan indbygges i de nye NAD int. forstærkere, det var også en
mulighed.
Personligt ville jeg vælge en ekstern DAC, hvis du altså er fint tilfreds med din 116 __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2013 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den HK står til 11k på deres side og kan vist fås til 9k ved KT Radio.
Så alt under der er vel inden for mit budget.
Den lader i hvert fald til at have power. Men ikke meget info der er inde på den side, men jeg vil lige prøve at grave lidt
videre selv.
( Jeg er ingen ekspert på dette område, så endelig ret mig hvis jeg siger noget forkert )
NAD 116 er kun analog ... dvs phono indgange og alt det.
Jeg ville gerne have mulighed for at HDMI også var en mulighed i forstærkeren og så billedet videre til mit TV ... eller måske
det er bedre at gøre det modsatte.
Meida Center -> Tv -> HiFi
Jeg lytter gerne til kloge mennesker ... NAD 116 er jo ved at have mange år på scenen.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2013 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Som ren forforstærker tror jeg aldrig jeg har set det, men som int. er der flere.
|
|
|
Tror ikke jeg forstår din sætning?
mx jelle skrev:
XTZ A100 D3 som det er nævnt af LAC. Den skulle have en DAC som burde ligge i en meget højere prisklasse.
Er du glad for NAD-lyden, så findes der DAC modul som kan indbygges i de nye NAD int. forstærkere, det var også en
mulighed.
|
|
|
Jeg er glad, men hvem siger ikke jeg kan blive gladere for noget andet ... jeg vil helst prøve noget nyt. Men hvem siger ikke jeg vender tilbage til NAD.
mx jelle skrev:
Personligt ville jeg vælge en ekstern DAC, hvis du altså er fint tilfreds med din 116  |
|
|
Jeg ville gerne minimere antallet af enheder, da jeg ikke har så meget plads ... ligenu har jeg et kæmpe skrummel af et Rack som jeg også gerne ville have solgt og så smidt
forstærkeren ind i mit TV møbel. Bare roligt, det er åbent ... så det vil få massere af luft.
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du bor i Århus, bør du tage på en lytter i Tape-connection. De har et pænt udvalg - og et godt ry. Et eksempel som jeg
ganske vist ikke selv har hørt, men set positive tilbagemeldinger fra folk der har:
http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&product _number=6320518
Men I den prisklasse er der mange mange muligheder derude. Både rent digitale forstærkere, og "traditionelle" med indbygget
Dac.
Om du også kan få billedbehandling/hdmi i en ren stereo-konstruktion tør jeg til gengæld ikke udtale mig om. Det har ikke
været interessant for mig - så det har ikke holdt øje med.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har planer om at tage derned påske lørdag og se hvad de vil anbefale, så vil jeg i hvert fald vende tilbage herinde.
Har kigget på Onkyo, meget for pengene ... så bestemt en kandidat.
Har også kigget på HK990 ... ca. samme pris som den du foreslår.
Jeg tror heller ikke der er nogen int. forstærker som har HDMI, det kunne bare være rart, men ikke længere et krav, da det jo
som sagt heller ikke er noget jeg selv har fundet endnu på en Int. Forstærker.
Hvis ting kan fås brugt, så er det jo endnu bedre :-) Så er der lidt at spare. :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 28 Marts 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|