(Prioriteret liste opdateret igen...)
Jeg skal bruge en kompakt aktiv subwoofer, og da jeg ikke kan finde så megen relevant dialog herom på nettet, vil jeg
gerne bede om lidt anbefalinger/indspark herom, evt. henvisning til gode priser, tak. Forudsætningerne er som følger:
- meget kompakt, dvs. max ca. 30*30*30 cm
- skal spille sammen med 5*Scandyna Micropod SE i et rum på 5*6 m
- lukket sidevendt konstruktion (ikke nedadvendt eller basrefleks port), da det er en lejlighed med naboer og jeg prioriterer
præcision over buldren
- gerne hvid, da mine Micropods er hvide
- rimelig relativ pris selvf.
Jeg har kigget på følgende modeller som jeg pt. vægter i nævnte rækkefølge, men kommentarer og andre forslag er meget
velkomne!
1) B&W AWS608 til 3,4K, med 1 aktiv 8" enhed, DSP, 26*26*33 cm, har lyttet til denne og jeg synes ganske enkelt at den
lød tilstrækkelig dyb og præcis - indtil der blev skruet lidt for meget op:
B&W
HiFi klubben
WhatHiFi anmeldelse
2) SVS SB-1000 til 4-5K, med 1 aktiv 12" enhed, DSP, 33*33*33 cm, sikker løsning som antageligvis er bedre til mit formål
end alle de andre og som jeg er ret varm på, men lidt større og dyrere (den hvide model) end jeg havde ønsket mig
(buhuu:)):
SVS
AV-connection
Review.htm">About.com brugeranmeldelse
5 stk. AudioHolics.com
brugeranmeldelser
3) Sunfire HRS-8 til 4,5K, med 1 aktiv 8" enhed, 25*25*25 cm, imponerende frekvensgang i forhold til størrelse men
umiddelbart måske mere lavet til film bulder(?), men lidt dyrere end jeg havde ønsket mig:
Sunfire
SE pris
JP anmeldelse
Sound+Image
anmeldelse
About.com brugeranmeldelse
4) B&W AWS610 til 4,5K, med 1 aktiv 10" enhed, DSP, 31*31*38 cm, lidt, men ikke i hvid og lidt dyrere end jeg havde
ønsket mig:
B&W
HiFi klubben
WhatHiFi anmeldelse
5) Argon Sub 850 til under 2K, med 1 aktiv 8" enhed, 27*27*27 cm, har lyttet til denne og den er ikke dårlig til prisen, mere
dybde end CA X200 men lidt tynd i forhold til B&W 608:
HiFi klubben
HiFi4All brugeranmeldelse
6) Earthquake MiniMe P8W til 3,5K-5,5K, med 1 aktiv og 1 bagudvendt passiv 8" enhed, 26*25*29 cm, ser attraktiv ud, men
den bagudvendte solo passive enhed begrænser placeringsvenligheden i mit lytterum:
Earthquake DK
Earthquake DK demotilbud
1.html">HomeTheaterHiFi anmeldelse
7) Jamo Sub 800 = Mirage MM-6 = Energy ESW-M6 til 4K, med 1 aktiv og 2 passive sidevendte 6½" enheder, som CA X200
dog 20*20*20 cm, efter at have lyttet til CA X200 igen må jeg indrømme at der sandsyndligvis er noget om de rosende ord
til Jamo'ren fremfor X200 men jeg tror alligevel ikke jeg bliver tilfreds:
Jamo
Mirage
AV-connection
8) Cambridge Audio X200 til 3K, med 1 aktiv og 2 passive sidevendte 6½" enheder, som Jamo Sub 800 dog 22*22*22 cm,
har lyttet til denne igen i et bedre lytterum og den er simpelthen for tam, man kan høre at lyden bare bliver "klippet
væsentligt før afgrunden":
Cambridge Audio
HiFi
klubben
9) Scandyna MicroPod Sub til 2,5K, med 1 aktiv 6½" enhed, passer principielt til mine MicroPod højttalere, har lyttet til den
og den er ligesom CA X200 for tam:
HiFi
klubben
10) Velodyne MiniVee SPL-800i til 6K, med 1 aktiv 8" enhed, 27 x 26 x 33 cm, relativt for dyr:
Velodyne
AV-connection
Recordere.dk andmeldelse
11) Klipsch SW-308 til 6-7K, med 1 aktiv og 2 passive sidevendte 8" enheder, 28*28*28 cm, dog ikke i hvid, kunne være
interessant men desværre relativt for dyr:
Klipsch
AV-connection
Indirekte HomeTheater
anmeldelse
N/A) Cambridge Audio X300 til 4,5K, med 1 aktiv og 1 passiv nedadvendt 8" enhed, nedadvendt enhed dur ikke til mine
behov:
Cambridge Audio
HiFi
klubben
Hollandsk anmeldelse