Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har måske spurgt tidligere, men jeg prøver hermed igen: Jeg kunne godt tænke mig at genlæse artiklen som jeg mener hedder "2. ordens filtre i praksis" skrevet af Henrik G. Mortensen. Den var i High Fidelity nogen tid efter Niels Nørby havde skrevet om delefiltre - vistnok med fokus på 2.- og 4.-ordens L-R filtre. Det svære er at huske hvornår det var ... mit gæt er 1994-2000, men det kan også være ved siden af.  Kan nogen måske hjælpe her?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu du har bladene, det har jeg dog, men kan ikke huske hvornår artiklen var der, men der er en index side i det 12 nr af en årgang. Her kan du let finde den artikkel. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke selv har bladene, så må du på Hovedbiblioteket i København. De har alle årgange af High Fidelity i samlemapper. De findes på arkivet, så
du skal anmode om at få de forskellige årgange hentet frem. Der er sikkert til adskillige timers research ... Men pas nu på! Man falder tit over nogle
fantastiske artikler og anmeldelser, som godt kan indfange en, og nostalgien bliver også vækket, og så kan der altså hurtigt gå endnu flere timer
Det var muligvis et meget nørdet blad, men en genlæsning bringer minder tilbage om den entusiasme, der gennemsyrede bladet. Jeg fortryder sgu
lidt, at jeg smed alle mine blade ud i forbindelse med en flytning for adskillige år siden
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er meget sjovt og meget interessant, at genlæse mange af bladende. Jeg har fra 74' og frem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artiklen er i nr 6 1993, side 46 og 47
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt! Tak for hjælpen - Især til Vester som rammer så præcist.
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld kvaliteten, men max 100 kb !!!!!!!!!
 __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget smukt! Sikken service at få leveret artiklen på et sølvfad - 1000 tak!  Den artikel rummer så mange guldkorn, som er gode at huske for mange selvbyggere, når det handler om at arbejde med virkelige enheder og ikke med teoretisk ideelle komponenter. Ønsket om at læse den igen kom faktisk i forbindelse med tråden om diy-pc-højttalere der også kører her i forum for tiden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville jo gerne have lagt de 2 sider op i en bedre opløsning, men Mikkel vil jo kun ha billeder op til 100 KB, så derfor har jeg
brugt lang tid på at gøre dem dårligere !!!
Hr Mikkel Gige, måske er det tid til at se lidt på det, harddiskplads er vel ikke så dyrt længere, og jeg svarer sikkert heller ikke på
alt der ville kræve lidt billed-upload, besværlighed og min dovenskab lægger en dæmper på meget.
Det gælder vel også andre brugere.
Til Boye, PM
__________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus god service
Hvis du vil kan du installere DROPBOX på dine maskine og på den måde dele filer på flere MByte!
dropbox.com en tilmelding og du har 2 GByte gratis web plads!
Filer smides i folder "c:\Users\"user"\Dropbox\Public\" og med en højre klik på filen vælg "Dropbox - copy public link"
Så kan du dele næsten alt med andre, så længe du ønsker det!!
eller opret dig på blogger.com hvor du også kan dele billeder i god kvalitet med en google konto.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
James Rabundus god service
Hvis du vil kan du installere DROPBOX på dine maskine og på den måde dele filer på flere MByte!
dropbox.com en tilmelding og du har 2 GByte gratis web plads!
Filer smides i folder "c:\Users\"user"\Dropbox\Public\" og med en højre klik på filen vælg "Dropbox - copy public link"
Så kan du dele næsten alt med andre, så længe du ønsker det!!
eller opret dig på blogger.com hvor du også kan dele billeder i god kvalitet med en
google konto.
|
|
|
Hej Dao
Ja det tænkte jeg ikke lige over, selvom jeg har haft dropbox i snart mange år nu.
Hvis du lægger dropboxen på din smartphone får du 3 GB extra
Go weekend __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|