| Forfatter |
|
splum Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har lige erhvervet mig en Cambridge 640A forstærker og skal nu bruge nogle højttalere til min temmeligt lille stue på
16ish m2. Højttalerne skal derfor være af begrænset størrelse, dels grundet den sparsomme plads i stuen og dels pga.
kæresten, som i forvejen er super utilfreds med at jeg ikke købte dette kompaktanlæg hos hifiklubben:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/kompaktanlag/deno n_rcd-m39-argon-6350_stereoanlag.htm
Anyway, jeg håber at jeg får mere lyd for skillingen med min nyanskaffede Cambridge-forstærker fremfor
kompaktanlægget, og jeg skal derfor nu til at finde nogle højttalere der passer til.
Jeg har ikke det store forstand eller kendskab til hverken forstærkere eller højttalere, så jeg håber der er nogen der vil
være behjælpelige med et par råd og forslag til, hvad jeg skal lede efter. Jeg køber gerne brugt.
Budgettet strækker sig desværre kun til 3000, så jeg håber at der findes anstændig lyd indenfor de rammer.
Tak! :)
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må de være brugte, eller skal de være nye?
Brugt - ville jeg tjekke om konen kan leve med de her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=244120
Det er ik mine - men Evox ev1 er en rigti lille spilledåse, og gjort lidt kone venlig m den hvide folie...
Nyt - ville jeg give Tangent Evo E5 et kig - dem spiller jeg selv på i køkkenet og ved computeren...
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuldstændig og helt og aldeles enig, de højtalere har jeg haft lyst til at købe længe, men skal altså ikke have så kompetent lyd
i soveværrelset.
Har man ikke så stort et rum tror jeg de vil fungere rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
splum Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de SD Acoustics ser faktisk rigtig fine ud. Desværre følger der ikke front cover med, så det består ikke helt de æstetiske
krav desværre.
Højtalerne fra Tape Connection - http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44 og
falder i god jord hos fruen, stilmæssigt. Andre meninger om denne højtaler?
Ellers er der jo flere budgetmuligheder til salg her på siden bl.a. JBL 18 Ti
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=244158
24 gamle dog, men skal man overhovedet være bekymret vedrørende alder når det kommer til højttalere?
Tangent Evo E5 som der også henvises til, ser også fine ud. Men kan de også spille godt op til fest? :-)
Forresten glemte jeg endnu et krav, nemlig at højttalerne også skal afspille lyden fra fladskærmen. Ved ikke om det ændrer
ved noget?...
Jeg sætter stor pris på jeres inputs!
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tangent EVO E5 er perfekt til en lille fest - hvis bare forstærkeren er stor nok!
På min 2x250 w ICE spillede en teater foyer m 50 mennesker op med mine 4 stk, da jeg rundede sidst!
Skam du bor så langt væk - ellers var du velkommen til lyt... Hifi butikken i Kgs Lyngby har dem, der hørte jeg mine...
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ku' ikke lige få linket til Tape Connection til at virke. Hvis det er til Monitor Audio BX2, kan den kun anbefales. Den er let at drive, den er fantastisk musikalsk og kan spille al slags musik. Jeg har dels et sæt i køkkenet og dels et sæt i stuen som hovedht. til Surroundsystemet.
Den duer både til klassisk og rock - og iøvrigt også til jazz. Den er ikke for stor (synes jeg) og der er rigtig god bas i. Har godt af at stå på "skumfiduser" eller et stativ.
À propos "skumfiduser" se link
http://hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/211-vt-fee t-type-5/
mvh
__________________ mvh
Jens-B
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det og linket virker fint her så det må være hos dig der er noget galt 
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
splum skrev:
Forresten glemte jeg endnu et krav, nemlig at højttalerne også skal afspille lyden fra fladskærmen. Ved ikke om det ændrer
ved noget?... |
|
|
Din fladskærm har garanteret en lydudgang (hvid og rød phono). Den slutter du bare til din forstærker, på samme måde som CD-spille og hvad du ellers har.
Så spiller det
Så svaret på dit spørgsmål er nej - det ændrer ikke noget. alle de foreslåede højttalere stadig gode bud. - så du må ud og lytte til hvad du bedst kan lide. Hvis
du kan lokke fruen med, kan det erfaringsmæssigt åbne hendes ører for forskellene på højttalere. Og måske gøre forhandlingen om hvilke der kan
accepteres lettere
|
| Til top |
|
| |
splum Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt. Mange tak for råd. Efter at have søgt lidt på de foreslåede højtalere var jeg klart mest opsat på audio bronze monitor bx2, som har fået gode
anmeldelser mange steder. Imidlertid var de noget mere elegante Tangent Evo E5 jeg ny har bestilt, eftersom de vil passe noget bedre til vores lille
stue og fordi kæresten forelskede sig i designet. BX2'erne ville blive en anelse store, desværre.
Glæder mig super meget til at få de nye højtalere og takker mange gange for råd.
Skulle der være nogen som også har forstand på budget-subwoofer, som jeg tænker også er nødvendig, så modtages forslag med kyshånd. Jeg
tænker et prisniveau under 1000 kr. gerne en 500-mand.
|
| Til top |
|
| |