DKsoulman skrev:
For nogle år siden forsøgte Warner at blæse lidt liv i salget af deres Rod Stewart katalog. Der kom en
4 cd boks med ikke
tidligere udgivet materiale. Faktisk en fed udgivelse. Selv om det naturligvis mest er for fans Der er jo en grund til det ikke
blev udgivet oprindeligt.
Der udkom også fysisk udgivelse af Atlantic Crossing (1975) og A Night On The Town (1976) Begge remasteret og som dob.
cd. Med ikke tidligere udgivet/alternative versioner på cd2.
Samtidig udsendte man på Itunes flere album med bonus materiale. Men altså IKKE i fysiske udgaver. Jeg købte selv nogen
af dem. Bla. en alternativ Downtown Train og Hard Lesson To Learn som de bedste.
Planen var ellers der skulle komme flere fysiske udgivelser. Inkl live optagelser. Men det døde hen. Sikkert pga. dårligt salg.
(har dog hørt rygter om der snart skulle komme noget)
Body Wishes med bonus er aldrig udkommet i fysisk form. SÅ der må du nøjes med Itunes. Absolutly Live har altid været
enkel cd. Man smed 2 numre væk i forhold til den originale dob.vinyl udgivelse. Et smart geni fra Warner mente så det var
de 2 nye (dengang i 1982) numre der skulle væk. En coverversion af The Grat Pretender (Freddie go home) og en Rod
original Guess I Always Love You.
Men som tidligere nævnt. Ingen af de 2 albums er særlige gode. Personligt ville jeg gerne have de udsender dob.cd udgaver
af Footloose and Fance Free og Out Of Order.
Forøvrigt er Unplugged også udkommet med bonus DVD af koncerten. DOg kun det der blev sendt i TV.
|
|
|
Tak for den fyldige udredning af udgivelserne. Det med de to numre der mangler på cd'en er jeg bekendt med, da jeg også
har vinylen til at stå og har tjekket op på historien bag manglerne. Så no surprises der
Den 4 disc box du nævner....er det Sessions 1971-1998 ? Den står nemlig på listen, men er blot ikke nået dertil endnu. Der
kommer meget musik, så jeg bliver nød til at prioriterer ind imellem.
Både du og Hermann nævner at begge album ikke er specielt gode og Hermann synes slet ikke nyere materiale fra Rod er
noget ved.
Må tilstå at jeg er uenig. Om det skyldes min unge alder i forhold til Rod (er årgang 75) skal jeg ikke kunne sige, men mine
mest brugte Rod album er Absolutely Live, Tonight I'm Yours, Every Beat of my heart, Vagabond Heart og ikke mindst
nu..Time. Sidstnævnte er for mig et glædeligt genhør med den kække Rod og uptempo numrene er klart mine favoritter.
Jeg lærte Rod at kende gennem DR's udsendelser af de to L.A. Forums koncerter i henholdsvis 79 og 81. Han har hængt ved
siden. Koncerterne er umulige at skaffe. Fandt heldigvis den ene på Laserdisc, men koncerten fra 79 kan jeg ikke opdrive.
Noget af materialet ligger på You-tube, men det bliver aldrig det samme, som at have den rent fysisk.
I de senere år er der gået lidt samler-halløj i det med Rod og et af de store kiks på Absolutely Live skæringen (efter min
mening) er, at cd'en (efter Stripper introen) begynder med "Tonigh I'm Yours". Den optagede koncert fra Forum begynder
med "Give Me Wings". Jeg ved godt at, selvom de to ting som sådan ikke har noget med hinanden at gøre er det en fejl.
"Give me wings" eksisterer slet ikke på cd og vinyl, men er så netop tilføjet på den extendede udgave.
På Body Wishes albummet er det den alternative version af "Passion", jeg synes er en mangel i min fysiske samling. Jeg har
forsøgt mig med et 12" udgaver af "Passion", men det er ikke det samme nummer som det alternative på extended
udgaven.
Jeg har naturligvis investeret i de numre jeg finder relevante på Itunes, men det irriterer mig grænseløst, at man ikke kan få
ting fysisk. Dertil er jeg bare ikke moderne nok