| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bliver nødtil at få købt mig en pladespiller, da jeg jeg ikke helt at tilfreds med min digitale lyd. på mine magnepan 3,3. håber på en pladespiller vil gøre det mere behagelig at lytte til .. .. søger en mere blød lyd ..
så hvis der er nogen som har bud på noget jeg skal gå efter så sig til .. pris 10 kg.. så kan man altid købe bedre senere.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2013 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kigget og læst lidt på nettet .. har set på denne Pro-ject RPM 1.3 http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&pr oduct_number=4717147 ,er der nogen som kan sige noget om den. syntes den er pæn at se på. men er der noget i samme pris klasse som yder bedre .. eller skal jeg smide flere penge i for at få noget rimeligt .. hvad siger i..
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er rigtig flot, kan sagtens klare en væsentlig bedre pick up. Jeg har den i knald-rød, har brugt den med flere forskellige Pick-up'er. P.t. sidder der en Denon DL160 og en riaa fra Lehmann (Black Cube Statement). Man kan skifte kabler, som man har lyst til, og det har man! Jeg har Silversonic Bl1 mk. 2, og det kan den godt lide.
En rigtig god og flot pladespiller.
__________________ mvh
Jens-B
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg havde 10.000 til en plade spiller, ville jeg kigge på sådan en der ;
timaudio ffyx tb25mkii
Bare søg på ffyx på ebay og der dukker 3 modeller op. Jeg ville selv vælge den store model.
Bemærk der er ingen tonearm på, og derfor skal sådan en købes ved siden af. Du kan fx finde en billig rega arm eller noget
andet til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Hvis jeg havde 10.000 til en plade spiller, ville jeg kigge på sådan en der ;
timaudio ffyx tb25mkii
Bare søg på ffyx på ebay og der dukker 3 modeller op. Jeg ville selv vælge den store model.
Bemærk der er ingen tonearm på, og derfor skal sådan en købes ved siden af. Du kan fx finde en billig rega arm eller noget
andet til at starte med.  |
|
|
Som så meget andet "kinøjseri" har kinessiske pladespillere vel ikke ry for holdbarhed (eller kvalitet generelt)?
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ovenud tilfreds med mit kineser forstærkersæt, det har aldrig svigtet! Jeg tror det handler mere om brugeren end
om hvor det bliver lavet  eller at man måske køber, for billigt.....
I øvrigt har jeg lagt øre til en ffyx pladespiller, dog med en dyr pickup, arm og anden motor og det lød sq hæderligt!
Og kender jeg ejeren ret, er han selv ovenud tilfreds med den spille.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Jeg er nu ovenud tilfreds med mit kineser forstærkersæt, det har aldrig svigtet! Jeg tror det handler mere om brugeren end
om hvor det bliver lavet eller at man måske køber, for billigt.....
I øvrigt har jeg lagt øre til en ffyx pladespiller, dog med en dyr pickup, arm og anden motor og det lød sq hæderligt!
Og kender jeg ejeren ret, er han selv ovenud tilfreds med den spille.  |
|
|
Ja, Hasse sover fint om natten. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Nottingham analogue interspace junior, den spiller hammerende godt...
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Den er rigtig flot, kan sagtens klare en væsentlig bedre pick up. Jeg har den i knald-rød, har brugt den med flere forskellige Pick-up'er. P.t. sidder der en Denon DL160 og en riaa fra Lehmann (Black Cube Statement). Man kan skifte kabler, som man har lyst til, og det har man! Jeg har Silversonic Bl1 mk. 2, og det kan den godt lide.
En rigtig god og flot pladespiller. |
|
|
må tilstå at jeg er mere til noget som er købt her hjemme,, og ikke noget Kina ting. men hensyn til Pick-up hvilken vil du anbefale __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Chrome advarer om at www.ffyx.com er kendt for malware, og blokerer også for nogle af eBay annoncerne... Om det
så passer ved jeg ikke, men så er I advaret
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle måske se om problemet med den "digitale" lyd ligger i forstærker eller CD-afspiller, i stedet for bare at fare ud og
købe en pladespiller og tro det løser alle problemer...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Du skulle måske se om problemet med den "digitale" lyd ligger i forstærker eller CD-afspiller, i stedet for bare at fare ud og
købe en pladespiller og tro det løser alle problemer... |
|
|
jeg ved godt at det måske ikke løser mit problem .. men vil gerne have en. syntes det er meget mere hyggeligt,. da det er meget lang tid siden jeg har lyttet til lpér.. husker det som mere Behageligt
at lytte til ,,, ved ikke hvorfor __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad Med sådan en her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&pr oduct_number=1620108 Den er ny og er sikkert ganske glimrende samt kun lidt over budget. Og ikke sære kinesiske ting købt online
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde en god Ortofon, fx 2m blue, er du godt hjulpet, der sidder en nøgen ellipse på- Du skal så ikke ud og finde en mc-forstærker. Ortofon fremstiller også 3 mc-pick-up'er med high output, men jeg kender dem ikke.
__________________ mvh
Jens-B
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hensyn til riaa delen .. så vil jeg begynde med den som i min forforstærker .. advance mpp-506.. kender ikke kvaliteten af den .. men kan altid købe en anden ..
er dette et bedre værk og arm .. den den nu jeg har kigget på Thorens 160S/SME 3009R
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå efter et sikkert valg som feks en Rega RP3 og så vælge feks en Goldring 2500 pickup eller en Ortofon 2M Black
det er inden for dit budget og lyden vil banke dit digitale setup sønder og sammen __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Brumme67 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du smider ca 10500, så kan du få den helt nye Rega
RP 6 inkl. Exact pick-up. Den kan fåes i mange forskellige farver
|
| Til top |
|
| |
Brumme67 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger en Rega, så prøv at forhøre dig hos Audiocompaniet.dk, de plejer at give en rigtig god service
|
| Til top |
|
| |
E100 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladespiller ved jeg ikke noget om, men du skriver du har en Restek Challenger, sådan en havde jeg også engang (købte den
fra ny for ca. 18 år siden) Thomas Sillesen (manden bag Densen) opdaterede forforstærkeren i den for mig, forforstærkeren er
lavet med IC'ere der som han sagde var typisk tysk - koster 1 kr stk. måler fantastisk, spiller knap så fantastisk.
Han skiftede 4 IC'ere i den (for omkring 1000 kr så vidt jeg husker) Det var en helt anden forstærker jeg fik tilbage med meget
mere hul igennem.
Jeg ved ikke om han stadig giver sig af med sådan nogle hyggeprojekter, han var lige barslet med sin første Densen forstærker
den gang.
|
| Til top |
|
| |