Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
Sendt: 22 April 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
Jeg skal måske trække 8 meter componentkabel fra dvd-afspiller til projektor (AE-100). Er længden et problem? Skal jeg prøve at ordne det sådan at jeg kan nøjes med et kortere kabel (svært)?
Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
Sendt: 22 April 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
Hmm...det behøver ikke koste så meget. Jeg brugte et 10m Profigold component standard kabel til 499,- i HifiKlubben mellem min DVD og projektor (AE300) - fin billedkvalitet!
Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
Sendt: 22 April 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
CHTT skrev:
Hmm...det behøver ikke koste så meget. Jeg brugte et 10m Profigold component standard kabel til 499,- i HifiKlubben mellem min DVD og projektor (AE300) - fin billedkvalitet!
Nej bestemt ikke ....
Det kan enda gøres meget billigere. Et Vivanco kabel på 10m. Et udemærket component kabel. Har dog en lille smule ghostning, men prisen taget i betragtning ......
Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
Sendt: 28 April 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
seriøst witzel 1100kr for 10m 3xcoaxial kabel det lyder jo fuldstændig vanvittigt! Til den pris må du jo kunne trække højspænding parallelt med uden at få støj!
Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
Sendt: 30 April 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
Du kunne jo også prøve med en forstærker. Mange projektorer har det godt med et 1v signal, andre er ligeglade. Jeg bruger selv 5m kabel RGBHV, og forstærker det til 1v.
Nicholas
__________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
Sendt: 30 April 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
Hey.
Benytter samme kabel som "Witzel" jeg kunne se en markant forbedring i billede kvalitet i forhold til det 10m Vivanco som jeg havde lånt, hvilket hvis koster 699,- hos TC, så en forskel er der altså, syns jeg...
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
Sendt: 30 April 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
Sandi skrev:
seriøst witzel 1100kr for 10m 3xcoaxial kabel det lyder jo fuldstændig vanvittigt! Til den pris må du jo kunne trække højspænding parallelt med uden at få støj!
Det kan godt være det lyder af mange penge, men jeg tror ikke du har set kablet eller stikkene så; for det er altså et der hører til i prof. enden (uden at prale alt for meget). Nordisk film benytter samme typer til deres installationer og siger måske lidt om det.
Kablet kan desuden også købes i løssalg med stik for næsten halv pris, det der gør at det koster lidt extra er at det tager næsten en time at samle og det bliver lavet på kundemål...
Sendt: 30 April 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
Ronni, Jeg tvivler slet ikke på at det er godt. Men det korte eller lange går jo på om witzels (formoder) LCD projektor kan vise bedre billede med et kabel til 1100kr end med et kabel til det ½! Det kunne sågar være meget sjovt at se om han kan se forskel med et DIY kabel til 40kr. Component signal i sig selv er jo i kanon kvalitet og kræver ikke så meget kraft at adskille for projektoren dvs. tolerance for et ringe kabel er meget større end med f.eks. composite. Men så er det jo lige det at component kan jo bruges til et noget større billede og derved vokser båndbredden meget kraftigt, det er her de vilde kabler bliver en nødvendighed. Så når man shopper efter kabler er det jo lidt dumt at købe det dyreste hvis ens opløsning er lav. Det svare til at købe vold dyre højtaler kabler til et DENVER anlæg fra bilka.
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 30 April 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
Sandi:
Jeg har ikke prøvet andre componentkabler end det jeg har nu, så langt er jeg ikke nået endnu.. billedet er fuldt ud acceptabelt..
Men jeg er da villig til at prøve et andet og billigere kabel, jeg ser bare ikke grund til at gå ud og selv give penge for et andet kabel, men hvis du har et hjemmelavet eller lign som jeg må låne, så sig endelig til..
Sendt: 30 April 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
Jeg ligger desværre kun inde på noget 0.14 mm2 multileder TP . Det er super tyndt kabel så jeg tror det dæmper dit signal for meget. Men jeg vil prøve at få fat i noget 0.2 mm2 med hård kobber som leder (jeg mangler at trække fra fjernsyn til PJ uden amplifier), så kan jeg da godt lige købte 10 m ekstra det koster jo ikke ingenting til test for sjov, jeg smider endda et par stik til 3-4kr/stk på hehe. Så kan du jo prøve det af hvis du har lyst jeg kører alligevel til odense hver dag. Hvor høj opløsning kører du med igennem dit component ?
Sendt: 30 April 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
Jeg kører min dvd over computeren så jeg har haft brug for at sætte mig ind i opløsningerne. Men det er vel ikke så svært at beregne (625/9) * 16 = 1111 ~ 1110 pixels
Tjek denne artikel den er kort og meget præcis omkring båndbredde! Meget interessant
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum