Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 10:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 3020i vs Naim Nait 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dawe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2013
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 20 August 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for min 3020i igennem 20 år og endnu gladere for, at den også fik en tilsvarende kontrolforstærker fra samme NAD-generation. Nu kigger jeg på en Naim Nait 1 og tænker, at den må være mindst en klasse eller to over den ellers så besungne NAD-legende. Eller er den?

Af hvilke grunde skal man vælge den Naim-forstærker, og hvem er den typisk ikke noget for?

Det eneste negative jeg kan sige om min velspillende NAD-konstellation er, at klangen forekommer mig at være for mørktonet, og det står især effektdelen i 3020'eren for, som jeg hører det.
Til top Vis Dawe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dawe
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 20 August 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Det bedste du vel kan gøre, er at sammenligne Nad'en op mod Naim'en og så se hvad du selv synes. Naim er dog prima vare.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 01 September 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Dawe skrev:
Jeg er glad for min 3020i igennem 20 år og endnu gladere for, at den også fik en tilsvarende kontrolforstærker fra samme NAD-
generation. Nu kigger jeg på en Naim Nait 1 og tænker, at den må være mindst en klasse eller to over den ellers så besungne NAD-legende. Eller er
den?

Af hvilke grunde skal man vælge den Naim-forstærker, og hvem er den typisk ikke noget for?

Det eneste negative jeg kan sige om min velspillende NAD-konstellation er, at klangen forekommer mig at være for mørktonet, og det står især
effektdelen i 3020'eren for, som jeg hører det.


De fleste Naim forstærkere er efter min mening klasser bedre end en Nad selv om 3020 serien var ok for prisen så er den ikke en løsning

Dog er især Nait 1 meget speciel og bestemt ikke universel

Kun 12 til 15 watt så glem alt om høje lydtryk på normale lystyrker
Den kan dog give en forbløffende dynamisk og rytmisk engagerende gengivelse på alm. Lydstyrker på passende højtalere
Nej, brugtpriserne er blevet helt tossede på disse små forstærkere, ikke uden grund, de kan noget, men altså til en slat penge.
Nej, jeg ville kigge på eks en nyere Nait hvis det skal være Naim, en Nait 3 er nok det billigste og de 35 watt lyder af meget mere såfremt den bruges
rigtigt.
En 5i er endnu mere en succes men så er vi oppe i væsentlig højere pris

Hvis du har rimeligt letdrevne HT og hvis du ikke kræver store lydtryk så kunne Rega Brio R være en løsning, rigtig dejlig musikalsk lille sag til
prisen men altså ikke egnet til disco og basfreaks
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Dawe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2013
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 22 September 2013 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ups. Jeg købte Naim-forstærkeren, og den er egentlig temmelig tilfredsstillende. Selv om jeg måske ville foretrække noget i den mere transparente afdeling, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den nye Rega Brio ville have været et bedre valg. Størrelsen er i hvert fald perfekt.

En forstærker må gerne fylde så lidt som muligt, når jeg alligevel kun afspiller ved lave lydstyrker. Præcis derfor passer det mig glimrende, at den ligger under 20 watt, og som du skriver er det også helt korrekt, at den virkelig markerer sig ved lav styrke.

Hvilke højttalere ville gøre sig godt med den?
Til top Vis Dawe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dawe
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 23 September 2013 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Hvad koster Naim Nait 1 ?


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes