| Sendt: 04 September 2013 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon nogen har prøvet at lytte til AUDEZE og/eller HIFIMAN hovedtelefoner? Det er ikke fordi jeg ikke kan finde noget om
disse mærker på nettet, men det virker ikke overskueligt med alle de forskellige udsagn jeg kan finde. Måske er der mere
reklame-indslag i diverse indlæg på udenlandske fora? Jeg er ikke sikker, men jeg er lidt nysgerrig efter at vide noget om
lyden i disse hovedtelefoner, og eventuelle ulemper ved dem, sammenlignet med det jer er vant til.
Primært lytter jeg med Stax (SR-404 og SR-007MKII). Når jeg bruger mit "dynamiske setup", er det ofte Sennheiser
HD650 som passer mig bedst lydmæssigt. Jeg har førhen foretrukket AKG K701, men der mangler lidt i bunden, og toppen
er knap så afrundet som jeg kunne ønske mig (hørelsen har sikkert ændret sig med årene). Forstærkeren er en RudiStor
RP7-B.
Kan man finde/købe AUDEZE og HIFIMAN i Europa? Jeg har ikke fundet dem endnu, og jeg er ikke sikker på jeg orker at
handle i USA for SÅ mange penge som de tilsyneladende koster. Det ideelle ville jo være at have mulighed for at lytte til
disse specielle hovedtelefoner, men det virker ikke opnåeligt indtil nu, desværre.
PS: Jeg er umiddelbart fristet af AUDEZE, som roses de fleste steder, med hensyn til bas-formåen, men hvad med resten?
Er de for mørke i "toppen", som flere skriver, eller er det Grado-tilhængere som ikke bryder sig om den mørkere lyd? (jeg
har selv Grado, og de er alt for lyse i toppen).
|