Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 3003/Concept 6 og DENON AVR-1404 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henningst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 23 April 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har tenkt å kjøpe høyttalere og reciever for ca 6000-7000 kroner. Har sett på Dali 3003/Concept 6 og DENON AVR-1404 som et mulig alternativ. Hvordan vil dette fungere sammen? Har sett at prisen er relativt lik på 3003 og Concept 6. Hva er forskjellen på disse modellene?

Var en tur innom Hi-Fi klubben og hørte på både Dali 5005 og B&W DM602 S3. Synes egentlig B&W spilte renere enn Dali 5005, men dette blir i dyreste laget. Finnes det alternativer til Dali 3003 som spiller mer likt B&W?

Har også sett at Hi-Fi klubben selger Gale høyttalere. Disse ser veldig rimelige ut, men jeg har ikke hørt på dem enda. Hvordan fungerer egentlig disse? Gale 3040 er vel de som er mest aktuelle. Er de værdt å satse på? Hvilken forsterker burde jeg ha til disse?

I første omgang blir det kjøp av fronthøyttalere og hjemmekino reciever, men tanken er og utvide med fullt sett med høyttalere etterhvert.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen tar seg tid til å svare.
Til top Vis henningst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henningst

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Sendt: 24 April 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

jeg er også meget interesseret i denne nye concept serie. Har kun hørt godt om den men jeg har aldrig selv hørt den.
Til top Vis farmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmand

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 April 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

iflg de få beskrivelser der findes skulle conceptserien være stærkt neddroslede eufonia/helicon, og jeg tror da også. uden at have hørt dem, at de spiller bedre. men det bliver lidt svært at få noget bedre uden at skulle op i en anden prisklasse.

men jeg tror du kan få en ganske velspillende kombination. men medmindre du har tænkt dig at investere i en ekstra effekt forstærker med tiden, skal du nok holde dig til dali, da B&W'erne kræver noget mere effekt for at spille optimalt.

henningst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg var på Hi-Fi klubben og hørte på Concept 6 med en Denon AVR-1404 i dag. Jeg synes de spiller meget bra. Jeg lurer allikevel lidt på denne kombinasjonen fordi ekspeditøren sa at Concept 6 hadde impedance 4 Ohm og at 1404 bare klarer 6-8 Ohm.. Nå ser jeg imidlertid at spesifikasjonen på Concept 6 er 8 Ohm.. Stemmer dette?

Vil jeg få problemer med å bruke 1404 på disse Dali høttalerene?

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

tror jeg bestemt ikke, men jeg er ikke en af de "kloge hoveder" herinde så jeg kan ikke være sikker
Til top Vis farmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmand

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun personligt hørt Dali Concept 2, men hvis Concept 6 spiller bare ligeså godt, så er de et hit til prisen!
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

henningst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Det ble til at jeg kjøpte Concept 6 og AVR-1404. Jeg har nå hatt disse en måned og er meget fornøyd!

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med dit nye anlæg!
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Deagle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Kan du anbefale Concept 6?

Til top Vis Deagle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deagle

assembel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Concept 6 sammen med Denon AVR-1604 og det synes jeg er et godt par.

Jeg er dog ikke i stand til at koble tillægsord på lyden (som nogle her inde fra kan), da jeg ikke har nok reference lytninger til en vudering. Men jeg kan sige at jeg er yderst tilfreds med mine. Synes det er en KANON højtaler til prisen. Og designet er også værd at tage med. Det er guf. Kan nu bedst lide den i kirsebær, men det er vel min mening :)

Jeg bruger jo mine i surround setup, men spiller også en del stereo, og jeg synes virkelig de spiller rart. Og klarer de fleste genre musik. Hører selv hiphop, som ellers er en lidt vanskelig opgave for højtalere, da der stilles krav til dynamic'en. Men Alm. pop, klassisk og rock lyder næsten endnu bedre.

Håber det var lidt beskrivelse Deagle.. Godt nok ikke så sagligt, men en klar anbefaling her fra.
Til top Vis assembel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af assembel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes