| Forfatter |
|
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hutigt spørgsmål. Jeg kom til at tænke på at når man skal måle nåletryk med sin Lille digitalvægt hvor placerer man denne bedst? Jeg kom jo til at tænke på at når man placerer den på plade tallerknen er den jo noget højere end en LP er tyk så målingen bliver vel upræcis? Det virker også lidt omstændeligt at "klodse" den op i højde med tallerken + plade?! Et godt råd el. forklaring modtages gerne. Tak.
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan her:
 __________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var så lige det jeg mente med omstændeligt  Men jeg har jo en vægt købt til formålet, den er jo bare stadig højere end en LP.
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er for besværligt så lev med en upræcis måling. Eller køb en anden vægt der allerede er indrettet til at måle i den
rigtige højde.
Eller forestillede du dig en eller anden magisk løsning? __________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være godt
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lige gyldigt? Det er da et vægtstangsprincip og 3 mm fra eller til i højden, kan vel ikke betyde noget?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godtnok aftager Jordens tyngdekraft med afstanden til Jordens centrum; men nogle få mm har altså ingen betydning __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer jeg med et postulat- der nok ikke falder i god jord hos alle...
mine erfaringer med nåletryk, den af fabrikanten angivende, er udgangspunkt, her mener jeg ikke at man skal gå halve og hele gram fra, men der er jo lidt forskel på hvor hårdt snoren er spændt og der er også altid en lille forskel i viskositeten af gummi da ikke alle vulkaniseringer er 100% ens- desuden spiller armens masse/måde at opføre sig på ind.
så jeg oplever ofte at småjusteringer på nåletrykket kan ændre en del eks. køre jeg lige nu med 2,1 gram på en pickup der er anbefalet 1,8 gram
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg også tilslutte mig
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden.
Jeg har også haft gjort mig de tanker. Jeg har såden en typisk digital nåletryksvægt der bliver solgt til 6-800 kr.
Jeg prøvede på et tidspunkt at måle med vægten ovenpå pladetallerkenen, hvor målepunktet er 2-3 mm højere end pladen. Efterfølgende tog jeg pladetallerken osv af, byggede en lille platform tilvægten, så målepunktet var i samme højde som en gennemsnits LP, og gentog målingen.
Der var ingen forskel.
Siden da har jeg bare målt med vægten oven på tallerkene, og ikke bekymret mig yderligere om det.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår heller ikke helt bekymringen omkring højden, der måles i. Jeg vil i givet fald i hvert fald gerne se den fysiske forklaring, for jeg kender den
ikke?
Elektroniske nåletryksvægte fås til omkring 250 kr. Mange af de dyre vægte er blot re-brandet. De spyttes ud af den samme kinesiske fabrik ...
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hej i tråden.
Jeg har også haft gjort mig de tanker. Jeg har såden en typisk digital nåletryksvægt der bliver solgt til 6-800 kr.
Jeg prøvede på et tidspunkt at måle med vægten ovenpå pladetallerkenen, hvor målepunktet er 2-3 mm højere end pladen. Efterfølgende tog jeg pladetallerken osv af, byggede en lille platform tilvægten, så målepunktet var i samme højde som en gennemsnits LP, og gentog målingen.
Der var ingen forskel.
Siden da har jeg bare målt med vægten oven på tallerkene, og ikke bekymret mig yderligere om det.
mvh
Præsten |
|
|
Mange tak det var lige sådan et svar jeg var ude efter. Så skal jeg ikke tænke mere over det.
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, forskellen er nok akademisk hvis vi kun snakker om et par millimeter over normalt pladeniveau. Med den billige/enkle
balance"vægt" jeg tidligere brugte var der dog stor forskel. Det må jeg så bryde min hjerne med __________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Elektroniske nåletryksvægte fås til omkring 250 kr. Mange af de dyre vægte er blot re-brandet. De spyttes ud af den samme
kinesiske fabrik ... |
|
|
Netop, det er lige den. Jeg tror jeg gav 500 for min...
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://dx.com/c/electrical-tools-499/measurement-analysis-42 6/digital-scales-406
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Nu kommer jeg med et postulat- der nok ikke falder i god jord hos alle...mine erfaringer med nåletryk, den af fabrikanten angivende, er udgangspunkt, her mener jeg ikke at man skal gå halve og hele gram fra, men der er jo lidt forskel på hvor hårdt snoren er spændt og der er også altid en lille forskel i viskositeten af gummi da ikke alle vulkaniseringer er 100% ens- desuden spiller armens masse/måde at opføre sig på ind.så jeg oplever ofte at småjusteringer på nåletrykket kan ændre en del eks. køre jeg lige nu med 2,1 gram på en pickup der er anbefalet 1,8 gramPeter
|
|
|
Er din pointe at en vægt er overflødig, fordi man bør indstille nåletrykket med ørerne?
Jeg anfægter ikke dit synspunkt. Tvært imod, er blot nysgerrig.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, efter ørerne. Jeg har altid justeret mine pickúp'er 0,5 - 1gr. højere end anbefalet, og har altid haft ren lyd. Det vigtigste af det hele er at mine LPér efter 40 år stadigvæk ikke er slidte pga. dårligt justerede PUér der ødelægger pladerne. Dette er meget vigtigt kan jeg se idag, da mange brugte plader er skod. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er denne jeg har:
http://dx.com/p/digital-precision-scale-with-leather-case-5g -max-0-01g-resolution-16269
13$, incl fragt til Danmark. Det er lige før man skulle starte en import. Husk at købe dem enkeltvis, så burde de gå under
toldgrænsen. Har selv handlet et par gange hos dx, ingen problemer.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej forum.
det er ikke engang vigtigt, om din vægt måler rigtigt bare den måler ens hver gang. prøv f.eks. at foretage to målinger efter hinanden,(med din digitale måler) måler den ens? hvis ikke er det bedre at bruge en manuel, og om den måler 1,8g når den viser 2g er ligegyldigt, bare den viser ens hver gang, så man kan justerre tilbage til forrige måling helt præcist, hvis man skulle have brug for det.
tja, det var så mit bidrag. mvh nils
|
| Til top |
|
| |