Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hastigheds problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Astonesthrow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2013
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  


Jeg har en gammel Mitsubishi DP-780, som er vældig glad for selv at ville styre hastigheden på pladen der afspilles. Jeg vil sige at jeg er ret meget n00b hvad angår denne slags antikviteter, så min viden om dens funktionalitet er ret begrænset. Anyways, er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet er, og hvad der skal gøres ved det?

Jeg troede egentlig at det var remmen der var blevet for slap og derfor skal udskiftes, men i følge denne tråd: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=4476.0 kunne det tyde på at den slet ikke har en rem(??).

Jeg citerer derfra: "...and even worse was the fact it liked to change speed regularly (it wasn't belt or idler drive, rather direct drive) so it seemed as though the motor was on the way out."

Any thoughts? :/
Til top Vis Astonesthrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Astonesthrow
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det er en direkte drevet Quartz styret model. Det er nok noget komponent ældning, der er skyld i hastigheds variationerne. Det kan da være at brugeren Boydk herinde kan hjælpe dig med at skifte de ramte dele. Ellers kan det godt betale sig, at se dig om efter en anden pladespiller. Der er mange fine brugte muligheder til ingen penge.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Tak for tilliden Allan, men med mindre at trådstarter har sværget "evig troskab til døden jer skiller", ville jeg nok også mig om efter et bedre eksemplar af begrebet Grammofon/Pladespiller, min personlige mening er, at der ikke skal ofres ret meget på så´n en sag. Hvis jeg ikke ta´r meget fejl (hvis der kun er en hastighedsomskifter på fronten), sidder der på undersiden 2 trimmepotmetre til at finjustere 33/45. Prøv med rens og at dreje dem 50-100 gange frem og til bage, og juster dem så på plads, ellers er det nok "rustne" komponenter

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
sosaudio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 156
Sendt: 05 November 2013 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har lige løst et tilsvarende problem med samme grammofon. Lod den køre i et par dage og derefter var der ikke nogle problemer.

hilsen Ole
Til top Vis sosaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sosaudio
 
exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 06 November 2013 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Tak for tilliden Allan, men med mindre at trådstarter har sværget "evig troskab til døden jer skiller", ville jeg nok også mig om efter et bedre eksemplar af begrebet Grammofon/Pladespiller, min personlige mening er, at der ikke skal ofres ret meget på så´n en sag. Hvis jeg ikke ta´r meget fejl (hvis der kun er en hastighedsomskifter på fronten), sidder der på undersiden 2 trimmepotmetre til at finjustere 33/45. Prøv med rens og at dreje dem 50-100 gange frem og til bage, og juster dem så på plads, ellers er det nok "rustne" komponenter

Absolut også mit bud, rens trimmere og hastighedsomskifter, så er jeg 99% på at den kører i gen...

 

exrumpyt p

Til top Vis exrumpyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exrumpyt
 
Astonesthrow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2013
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 13 November 2013 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

I am truly taken aback and I bow to your greatness! All of you! WTF? Jeg forsøger på bedste vis at finde hovede og hale i det. Jeg ejer endda en loddekolbe, og lur mig om ikke jeg lige så vel kan give mig i kast med det. Den er bare så "smuk"! (altså pladespilleren). Jeg giver lyd fra mig igen når jeg (forhåbentligt) har fundet ud af mere.

Still... f**k, I er seje ;)
Til top Vis Astonesthrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Astonesthrow
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes