Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny receiver, eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tosa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lidt problemer med mit setup i øjeblikket.

Jeg har aldrig kunne få lyd via HDMI fra min PC til min Receiver (jeg kan godt få den ud til mit TV, men når jeg tilslutter receiveren, er 'ADM HDMI Output' grået ud når jeg skal vælge lydudgang på PC'en.

Mit TV kan sende lyden til min receiver via HDMI, men kun via ARC, som receiveren ikke har - og jeg ved ikke om TV'et vil kunne sende lossless videre i passthrough.

Jeg overvejer derfor i øjeblikket mine muligheder. Det virker bare som om, at min receiver ikke vil  blive genkendt som en lydenhed af min computer (mens mit TV godt kan) - med S/PDIF er det ikke noget problem, men S/PDIF kan ikke overføre lossless lyd.
Derfor overvejer jeg nu, om jeg bør købe en ny receiver, eller om nogen herinde eventuelt har nogle bud til hvad jeg kan gøre for at få mit setup til at virke.

Jeg har overvejet denne receiver: Sony STR-DN1040 AV Receiver.

Mit setup er:

TV:
Det er et panasonic tx p50gt60
- kan det i øvrigt lave passthrough af lyd til en Receiver der har ARM??
Så jeg ville overføre både lyd og billede via HDMI fra PC til TV, og videreføre lyden til en receiver der har ARM. Ville det kunne give mig lossless lyd til receiver, eller går der noget tabt i TV'et?

Computer:
Grafikkort: AMD Radeon HD 6800 Series
Bundkort: ASUS P8H77-M PRO (jeg mener det er den der sidder i, men jeg ved med sikkerhed, at det er et P8H77)

Receiver: Onkyo TX-SR605

Setuppet for lyd er pt.:
PC -> S/PDIF -> Onkyo
TV (afspiller lyden fra mit antennekabel - det vil jeg gerne have flyttet - tidligere brugte jeg digitalt Coax mellem DVB-C receiver og Onkyo, men nu vil jeg hellere bruge TV'ets DVB-C, da den er bedre)

Billede:
PC -> DVI til HDMI kabel -> TV (jeg kan nu bruge HDMI ud, men jeg har problemer med at få lyden med gennem det)
TV (antennekabel)

Nogen gode bud??
Til top Vis tosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tosa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes