| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Går i øjeblikket og overvejer hvilken receiver jeg skal købe. Valget står pt. mellem Pioneer AX-3 og AX-5i. Har hørt at de skulle indeholde ca. samme indmad, og at den eneste væsentligste forskel er iLink indgangene på AX-5. iLink understøtter pt. vist de fleste formater, inkluderende SACD og DVD-A. Men hvordan ser det ud med de kommende formater? Ved man om fx. det kommende SACD2 vil være i stand til at kunne afspilles gennem iLink? Hvis ikke umiddelbart, vil det så evt. kunne klares med et firmware-update?
Jeg vil nødig gå ud og købe en receiver der koster flere tusinde korner mere end sin lillebror, for derefter at finde ud af at dens "main feature" allerede er forældet...
Hvis det desværre er tilfældet at iLink ikke duer, hvordan står det så til med Denons Denon-Link på deres nye 3805?
På forhånd tak for jeres tid!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 April 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I link eller 1394 er en Mac ting, til billedoverførsel. Mit dgitale videocamera anvender denne standard, jeg har dog hørt, at USBII overflødiggør 1394. 1394 er udviklet af Mac til netop videoformål.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 25 April 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 April 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AHA! Sony er vist dem dr har fundet på og registreret Ilink, så mon ikke det holder lidt så!
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 25 April 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AHA!Sony er vist dem dr har fundet på og registreret Ilink, så mon ikke det holder lidt så![/QUOTE]
Jep. Det er Sony. Der er også iLink-stik på PS2, men om hvad det egentlig kan bruges til ved jeg ikke.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple "opfandt" Firewire som er baseret på IEEE1394-standarden. Sony har valgt at kalde det iLink, sandsynligvis for at få det til at lyde som om de selv har opfundet det. Kort sagt: Forskellen er ens
USB 2.0 er godt nok på papiret hurtigere (480 vs. 400 Mbps), men FW/iLink/1394 er mere stabilt og bedre egnet til krævende applikationer hvor kontinuiteten i datastrømmen er vigtig.
/U.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at vende tilbage til trådens overskrift vil jeg nok sige at det er meget svært i disse tider at erklære noget for fremtidssikret med den fart udviklingen har i dag.
Fremtidssikker?? Ja, men kun i et stykke tid!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |