Forfatter |
|
mich1360 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens.
Jeg har købt mig et sæt Beolab 8000 MK2 til mit Beosystem 6500.
Når jeg skal forbinde, er det så ikke nærmest plug-n-play. Altså fra mine to udgange på Beomaster 6500 (Powerlink 1 og 2) til hver
sin indgang på højtalerne? Dertil bruger jeg så de 7(8) pin din stik?
Er det ikke korrekt forstået?
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt - mange tak for et hurtigt svar
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og husk lige at indstille højtalerne til højre hhv venstre kanal på det lille tilslutningspanel, hvor PL-kablerne sættes i.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Og husk lige at indstille højtalerne til højre hhv venstre kanal på det lille tilslutningspanel, hvor PL-kablerne sættes i.
MM |
|
|
Hej Millemis. Det er panelet som sidder bagpå, nederst på BeoLab 8000? Højre er det så set fra, når man står foran højtalerne og kigger ind på dem, eller er det højre udgang fra Beomaster 6500 - det er måske lige meget?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagpå 6500 står der ved de 2 powerlinkstik: 1 = first pair of speakers. 2 = second pair of speakers, så den helt rigtige måde må vel være at sætte 1 powerlink kabel fra 6500 til første højttaler og derefter et powerlink kabel fra første højttaler til anden højttaler  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
BL8000 kan ikke daisy chaines, da de kun har én PowerLink bøsning hver. Så der skal gå et PowerLink kabel fra hver udgang
på BM6500 til hver sin BL8000. Ydermere sidder der en kontakt bag på hver BL8000, som skal stilles til højre (R) eller venstre
(L) kanal, hvilket, som du rigtigt nok er inde på, er alt efter om højttaleren står på din højre eller venstre hånd, når du sidder i
din sofa/stol etc.
/Dennis
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Bagpå 6500 står der ved de 2 powerlinkstik: 1 = first pair of speakers. 2 = second pair of speakers, så den helt rigtige måde må vel være at sætte 1 powerlink kabel fra 6500 til første højttaler og derefter et powerlink kabel fra første højttaler til anden højttaler . |
|
|
Det er rigtigt, ja. Men man kan også vel godt det andet. Altså køre fra 1 til den ene højtaler og fra 2 til den anden - der sker vel ikke noget ved det?
Spørger blot fordi kablerne er trukket fra de andre B&O-højtalere jeg har haft, som netop er solgt. Så kablerne ligger klar og venter på et sæt BeoLab 8000 og orker ikke til at lave det hele om (kablerne er trukket flot og skjult)
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
BL8000 kan ikke daisy chaines, da de kun har én PowerLink bøsning hver. Så der skal gå et PowerLink kabel fra hver udgang
på BM6500 til hver sin BL8000. Ydermere sidder der en kontakt bag på hver BL8000, som skal stilles til højre (R) eller venstre
(L) kanal, hvilket, som du rigtigt nok er inde på, er alt efter om højttaleren står på din højre eller venstre hånd, når du sidder i
din sofa/stol etc.
/Dennis |
|
|
Kanon Dennis - tak for dit indlæg
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
BL8000 kan ikke daisy chaines, da de kun har én PowerLink bøsning hver. Så der skal gå et PowerLink kabel fra hver udgang på BM6500 til hver sin BL8000. Ydermere sidder der en kontakt bag på hver BL8000, som skal stilles til højre (R) eller venstre (L) kanal, hvilket, som du rigtigt nok er inde på, er alt efter om højttaleren står på din højre eller venstre hånd, når du sidder i din sofa/stol etc.
/Dennis |
|
|
Jow tak do, jeg ku´ da også lige ha´ Googlesøgt et billede af den bagpå, inden jeg skrev noget som helst    , sorry  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|